renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 S (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník krysoid
Vloženo 23.10.2014
Aktualizováno 26.4.2021
Zobrazeno 6 449x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


BMW vyčuhující z řady boxerů a přitom svým způsobem opomíjená moto.Výjimečná svými technickými řešeními,jedinečná designem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Tass Motocentrum (Chrudim I) - Poprvé jsem kupoval moto z bazaru.A víš co?Musím říct že dobrý.

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660Z Tenere: Váhal sem mezi cestovně-sportovním motocyklem a endurem(v tom pravém slova smyslu,Strom a Varan tu už byl).Terén mi bude asi chybět,jen kdyby měla víc výkonu a válců :-D.Jinak super mašina
Yamaha FJR 1300: Cena,5ti kvalt,spíše cestovní charakteristika.

První dojmy - Po pravdě?Mám z ní docela rozpolcený pocity.Vynikající motor,který má obrovský potenciál.K tomu super výkonné brzdy a zatím největší překvapení-podvozek(v tom horším slova smyslu).Tak pěkně popořadě...

Motorku bych doporučil pro - Zkušenostmi určitě pro vyježděnýho(to je samo pro každýho něco jinýho),ale hlavně už trochu normálně smýšlejícího jedince nevznětlivé povahy vážícího si vlastního života a života ostatních,ovšem raubířské povahy s trochou cestovatelského ducha,ufff... Postavou skoro pro každého,jen si ji nekupuj pokud máš škopek jak Terence Hill=bude ti vadit ostře zvednutá nádrž.Protože draze uvařený,nebo zaplacený,ukradený nebo jiným způsobem nabytý oběd vyvrátíš do přilby a to je přece škoda.

Doplňky na motorce - Bmw je exkluzivní značka,teda aspoň co se týče většiny modelů.Důkazem je ve své třídě nadstandardní výbava(to že za to první majitel zaplatil baňu je věc druhá )
Takže:ESA,ABS s posilovačem a to všechno ještě "procesorem" propojováno do duálu,vyhřívané rukojeti,kardan

Recenze

Najeto mám zatím jen mizerných 1000km,za 2 týdny.Ale i to mi stačí abych ti popsal první dojmy.Tak si pěkně sedni na prdel a čti,snad ti to pomůže když se budeš taky rozhodovat pro Káču.

Vezmu to od toho nejlepšího a to je motor.Na rovinu,jede to jak kurva a to jako že hodně,hodně moc.Když ten ingot vytočíš tak si rád že ti neurve ruce a nestíháš řadit.Pak to odřadíš a při brždění motorem,kterej mimochodem brzdí tak akorát,vstřebáváš hektolitry andrenalinu,stejně jako tvoje trenky to,cos tam nechal.Totální nirvána a opojení z akcelerace.Prostě rebélie.Takže po tom co si zkusil kolik toho vydrží tvoje koule zkoušíš střed a spodek.Ve středních otáčkách(4,5-7,8 tisíc) má pořád tolik síly jako Arnold v důchodu.Stále máš na zadní 190ce tolik kw a NM že ti pošle zadek do highsideru.Je to tam a s tím musíš počítat když budeš kroutit pravou.Spodek je krásnej,hladkej,bez škubání a jinýho protestování.Klidně můžeš dát za 6 a jet 50.Na konci dědiny za to vemeš a je tam 200.Super že?
Když sem šel poprvé do ctyřválu tak sem si říkal že to bude nuda.Žádnej spodek atd. jenže opak je pravdou.Ten motor tak trochu klame,dole to není takový agresivní jako u V2 ale táhne tak jemně a pořád na kterejkoliv kvalt což ti způsobí že se kolikrát ocitneš nad limitem ani o tom nevíš tak bacha(mě se to samo nikdy nestalo protože sem vzornej).To zatím stačí

Brzdy jsou úměrný k výkonu.Představu si to tom udělá každej sám viz motor.Posilovač,ABS,duál,tohle všechno abys dokázal zabrzdit tuhle bestii.Pozor!!!Nekup si kurva Kačenu bez ABS,to ti nedoporučuju.Jel sem na Kačce bez ABS,stalo se mi že sem vzal za předek,k tomu mi pomohl posilovač,Felicie 200m předemnou a ve 180ti sem dostal smyk na předek,což není nic příjemnýho.Byl sem proti jakýmkoli El-pičovinkám ale tohle je prostě potřeba u tak těžké a rychlé motorky.Tak bacha.ABS zasahuje tak jak sem to čekal,není to otravný,neomezuje to(zatím se rozkoukávám,ale nikdo mě ještě nepředjel ).Brzdit se dá jedním prstem a dávkovat jsou taky dobře.

Jak to sedí a chová se je pro mě jedna velká záhada(vyřešeno!!prohlédnuto uložení předního zavěšení=OK,uložení zadní vidlice=OK...pouze špatně sjeté pneu předchozím majitelem )0Neustále nad tím přemýšlím a laboruju.Určitě je to dost obratná motorka a díky ESA i v určitých režimech (COMFORT ,normal,sport) pohodlná.Jen z toho chování jsem špatnej.Asi je to na hovno sjetýma pneu Pilot Road 3.Prostě když jedu rovně dobrý,zpomalím a motorka začne být nervózní.
Pak vjedu do zatáčky a:
1)na rovným asvaltu-v první třetině náklonu normální chování,ale jak se dostávám ke kraji pneu přijde zlom a motorka začne padat do zatáčky sama,ze zadního kola mám pocit jako by mi ujíždělo do strany(což bylo potvrzeno i mozorovateli,při ostřejší jízdě),předek se najednou začne zavírat jako při pomalé rychlosti
2)jak v zatáčce najedu na důlek,větší výmol,nerovnost,pokaždé něco jinnýho a nemůžu to vypozorovat.Zadek mi propruží(nejvíc to jde poznat ve 2 nebo na SOFT a nastavení podvozku na jízdu jednoho jezdce) a do prostě se mi to snaží narovnat.Po přejetí výmolu zase v pohodě.Tohle by mě do prdele dokázalo nasrat,protože jen díky tomuhle nemůžu jet tak jako na ostatních moto,nemám jistotu a nevím co se podemnou děje.Na V-Stromu sem byl 100% rychlejší v zatáčkách,protože sem to tam mohl poslat a vysrat se na to co je pod koly a jen tahat a tahat klidne i v powerdriftu.Tady ne-e,vnitřní hlas mi říká že bych šel na tlamu.Přisuzuju to gumám,ve středu plošťka jak hrudník 15tky a docela ostrej profil.Zkusím moje oblíbený Conti Road Attack 2 a uvidíme.Jinak jse podvozek parádní.Předek se potápí,sice né tak jako na konvenčním podvozku,ale rozhodně ne tak jak to někteří popisují s vychvalují,jediný mínus je menší informací od předního kola.Zadek se chová normálně.Nemám co vytknout.
ESA(Electronic Suspension Adjustment)-Název mluví za sebe.
Režimy-Sport,Normal,Soft
Předpětí-Sólo,sólo+bagáž,sólo+šťávička za zády přicuclá na sedlo s zarytými drápy do vašho břicha

Zatím je jediná vítka to chování,jinak naprostá spokojenost,stojí za všechno co do ní musíte vložit.Vrátí vám to 10000x.Konečně jsem na ježdění nadrženej jak děcko na vánoce.
Zbytek sem hodím až se mi bude chtít a bude příznivá konstalace hvězd





Včera sem si pěkně politat.A to doslova.Sice bylo chladněji(cca 12 stupňů),ale bylo to super.ESA sem nastavil na 2 jezdce jelikož vážím cca 95 kg,charakteristiku na sport a ono houpání se omezilo na minimum.Takže nastala docela palba.Konečně sem z toho měl lepší pocit.Do toho pár rychlejších rozjezdů,který vyvrátili že Káčenka nejde na zadní.Ale jde a jak.Stačí dát full gass a pokud máš koule tak je to tam.Nemusíš ji trápit spojkou,jen počkáš až se ti za brutálního protáčení zadního kola dostanou otáčky nad 8 k.Letíš s předním kolem ve vzduchu se 100 za hodinu na tacháči.Docela adrenalinová záležitost.A to všechno s Naturalem 95=nezjistil jsem žádný pocitový pokles výkonu ani horší projev motoru.Přesto do ní budu raději lít 98,nebo to čemu někde říkají 100 oktanový benzín.Těch pár korun mě nezabije.
Do deníku přidávám fotku zadní pneu.

Tak sem z nudy slepil nějaký video (je to točena na uzavřené silnici,všichni zúčastnění jsou kaskadéři a tachometr zkresluje +- 280km/h )



Jinak už máme spolem něco málo najeto.Jsem nadšenej při každé vyjížďce.No vyjížďce,spíš bych to přirovnal k nízkému průletu,protože Kčena jede neskutečne a to jak na N95 tak N98,rozdíl není znát.Přezul sem zadek na Dunlop Sportmax Roadsmart II,jelikož jsem ji sehnal o celé 2k levněji .Teď se chování v zatáčkách rapidně zlepšilo,ještě mě čeká předek.Co se ale zhoršilo je můj jízdní styl,po přezutí.Je to kalup,ten výkon je v podstatě nevyužitelnej,ale co,baví mě to.

Nedávno sem se naháněl s borcem na Multistradě 1200(bílá s laďákem) tak pokud tu někde je,zopakoval bych si to.Nemám totiž nikoho s kým bych se kvalitně povozil.A mu to opravdu šlo i když má asi o 20k míň.Opravdu to válel.Při tom kalupu sem si uvědomil zásadní výhodu co nad ním mám.A to je náklon.Pocitově si totiž připadáte že jedete pohodu,kdežto on je vysoko,musí vysedat aby to tam pustil.Já vysedám až když jedu fakt pilu,ale to je už mazec.
Jinak mám za sebou první powerdrift na vytočenou 3.Nedá se to ani slovy popsat,jak sem se tlemil do helmy zdarec a full gas

Tak máme zase něco najeto.V září jsem si dal takovou rychlovku,na čtyři dny Chorvatsko.Co vám budu povídat,prostě paráda!!!Teda až na ten jejich klouzající asfalt.První den jsem dal cca 800 na zátah,privát.Druhej přejezd po pobřeží do Zadaru,courání po městě,kemp.Třetí přejezd na Plitvická jezera,privát.A čtvrtej Plitvice-domov zase cca 780 km a to se mi ještě po příjezdu slízat nechtělo tak jsem se jel projet.
I přes to že mám skoro dva metry tak mě nebolely ani záda,ani kolena.Jediný co bylo tak křeč do zadku,ale za to motorka nemůže .Byl sem celkem naloženej,takže na jízdních vlastnostech to šlo znát,ale nic co by nevyřešila ESA.Nejvíc to bylo znát při proplétání kolonou ve Vídni na cestě žpět,kdy jsem začínal mít křeče do dlaní od neustálého balancování a zatáčení.Spotřeba na dálnici cestou tam130-140km/h cca 6.3.Couračky po pobřeží a na Plitvice cca 5,7-6.0.Cesta zpět 160-180km/h cca 6.7 takže myslím že spokojenost.
PS:Kdyby jste se někdo ptal co to mám za nosič na brašny...je to narychlo svařenej a pozohýbanej šestka roxor co sem potáhl v práci a 4ks držáku na vodovodní trubky.Výrobní cenna 165kč na jeden trip víc než dostačující!Časem bude nějakej nosič od renomované značky.

Tak máme za sebou další spoustu kilometrů.Loni cesta přes Rakousko,Itálii,Slovinsko, Chorvatsko a zpět přes Rakousko,celkem cca 3500km ve dvou s bagáží.Motorka šlapala na výbornou.Při téhle cestě cestě jsem ocenil všechny její cestovatelské přednosti, které má proti svým konkurentům.Třeba jako,ESA, vyhřívané rukojeti,vynikající brzdy,kardan,ale hlavně trojúhelník řidítka-sedlo-stupačky.I s mojí výškou 194 jsem nebyl nijak rozlámaný.

Po dovolené jsem shodil kufry a šel se proletět na moji trasu za barákem a to po ujetí cca 800km v kuse,to už o něčem svědčí.

Teďka jezdím Pirelli Angel GT a zatím mi vyhovuje nejvíc.

Bohužel je na prodej,vrátil jsem se zpátky k enduru(kvůli absolutní volnosti v cestování)Dvě motorky prostě nevyužiji a byla by škoda aby doma postávala.Motorky jsou od toho aby jezdily!Dlouho jsem si to rozmýšlel (asi rok) ale jinak to nejde,je to opravdu výjimečná motorka,která mi neskutečně přirostla k srdci.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
rusty-m
rusty-m napsal 14.03.18 v 04:07 10b.

Moc hezka a obsahla recenze. Zaujal me hlavne popis chovani podvozku, je to samozrejme vzdy subjektivni, ale ten pocit znam, kdyz si clovek neni 100% sicher vazne super recenze

context
context napsal 01.07.17 v 22:10 10b.

Super stroj a hodně dobrý popis přeji hodně zážitku v sedle a hodně najetých km bez nehod.

O.N.E.
O.N.E. napsal 06.01.16 v 20:25 10b.

Perfect BMW

raid
raid napsal 27.11.15 v 23:56 10b.

Brutální strojovna. Dneska už by to nebylo nic pro mě, ale kdysi jsem proháněl ZZR1100 jen což. Asi je to věkem. Tak hlavně opatrně a desítka to jistí

krysoid
krysoid napsal 10.05.15 v 08:25

Děkuju.Snažím se všechno co cítím kolem motorek popsat,jenže je toho tolik,že to snad ani nejde Snažím se mé postřehy(i když laické) předávat dál,pro případné zájemce o ten který druh motorky.A o tom to je Není zač,jsem rád že je nás víc,takových bláznů

Více komentářů



TOPlist