Takže, nejdřive jsem přijal použitý díl z bazaru, z motocyklu který měl najeto.asi 39 tisíc, byla tam vůle, excentr byl made in Germany a měl jiná ložiska. Putoval zpět prodejci. Nakonec jsem z GS fóra od Servisáka, z Libiše, získal pouzity jiný díl , měl však poslechem a citem ložiska klidná ale byla tam vůle! namontoval jsem tedy dovezený použitý díl a protože dárce ani já jsme nevěděli jestli pomůže stažení vůle, která tam byla, centrální maticí kola,jal jsem se to celé nastrojit a přetáhnout větším momentem centrální maticí než píše Dílenská příručka.
Takže samozřejmě ta vůle co tam je nejde stáhnout centrální maticí,.prostě když tam je vůle, můžete utáhnout centrální matici 200 newtonmetry a stejně ta vůle tam bude. A kýve se celé kolo i s kotoučem ve třmenu, prostě není to dobrý.
Můj excentr jsem prolil teflonovym olejem a nechal odstát. Žádné vůle nemá a už ani nevrže.
Takže dneska putoval zpět. Podle dílenské příručky se napínání řemene dělá asi ve dvou nebo třech krocích nicméně jsem si to udělal po svém a řemen jsem nechal napnutý malinko méně než byl předtím a na řemenici ten řemen se pohybuje teď úplně někde jinde spíš uvnitř než vně takže nějaká změna tam je. Pomohlo určitě nové ložisko řemenice a vyčištění tlumení rozety/řemenice a namazání vysokoteplotní vazelínou SKF. Krátký test po městě a vše v pořádku. Bez hluku, bez vůlí.
Darovaný excentr přijde rozebrat. Je stejný jako mám já, made in Ch...ale má jinou osu, slabší materiál.
-
To samé z druhé strany. Ložisko i obal jsou stejné ale vůle
-
Novým řemen
-
-
-
Vlevo získaný díl použitý, s vůlí, bohužel a vpravo muj
-
-
Ahoj, teda pěkná story. Tak snad to vypadá na její ukončení a zas spoustu km v sedle. Držím palce.
1 reakce
no snad. Zejtra bych to viděl na pozdně odpolední vyvětrání, pokud zvládneme rozumně vybetonovat kus dvorka