BMW F 800 ST (2007)

Vlastník elvis78
Vloženo 21.10.2014
Aktualizováno 25.4.2023

Vloženo: 27.08.2018, Uskutečněno: 26.08.2018, Stav tachometru: 73863 km, Zhlédnuto: 14x

V ten den kdy běží v tv filmy a pořady na téma srpen 68, lidé kladou kytice a zapalují svíčky, tak já slavím běžně narozeniny... to bylo ale v úterý. V pátek jsem to oslavil po svém, zapil nefiltrovanou postřižinskou dvanáctkou točenou na zahradě, zajedl krkovicí z grilu a klobásou s Třebovle ...v sobotu jsem uklízel po akci a odpočíval a včera objevoval naši zem na motorce, sám v klídku.Skoro všude jsem byl poprvé. Jako dárek jsem si už podruhé přál k narozeninám místo dárku věcného volno na výlet. a tak se stalo, v neděli. Dofoukal jsem gumy a protože jsem sledoval počasí, vyrazil jsem v 10:00 ne na červenohorské sedlo ale opačným směrem, České Středohoří, Krušné hory. Myslim že tak je to správně
Trasa Nymburk, Straky, Boží dar, Benátky nad Jizerou-zjistil jsem že není 20°C jak jsem předpokládal a tak mi nebylo úplně teplo Sebou jsem si nic navíc nevzal, ani jídlo , ani pití-to byla jediná vada ma kráse celého výletu. Z Benátek jsem jel za Jizerou doleva na Mělník přes Byšici(Vitana), z Mělníka do Roudnice n.L., Budyně nad Ohří, Libochovice, Hazmburk(Klapý), Třebenice, kolem Košťálu přes Teplou, Vlastislav, Mrsklesy, Medvědice, na okraj k Milešovu a pak zpět a rovně na Lukov, Štěpánov. Tady si dovolím zastavit- za Štěpánovem...otevřely se mi zajímavá panoramata s výhledem přes Chlomek na zříceninu hradu Kostomlaty pod Milešovkou , který působil zajímavě. Vydal jsem se z asfaltu na kamenitou cestu přes nějaký zarostlý haldy abych měl ten výhled. Výhled zajímavý, na Bílinu a zmiňované Kostomlaty, vlevo kopec u Mostu asi Bořeň...jedu dál do Bíliny, do Mostu, na benzině si kupuju svoje jediné jídlo, párek v rohlíku, kafe, vodu. Cigáro.Pokračuju dál a nevím kam bych jel, odbočuju z průtahu a chci fotit Hněvín který je zrovna ozářen sluncem. Když slezu z motorky je sluníčko pryč a tak ho blejskám pod mrakem. Takových "štěstí" jsem měl více
Vracím se na průtah a hledám, kudy by se dalo dostat k nějakýmu dolu, abych viděl konečně nějaký to rypadlo...odbočuju na důl ČSA, hmmm brána→ závora, žádný výhled a tak ze vracím zpět na průtah a mizím na Chomutov, vidím důlní elektrické lokomotivy s naloženejma wapkama a kolesový rypadla přes křoví ale jedu po silnici dost frekventovaný a nedá se nikde zastavit a tak z toho nic moc nemám.
Zamotám se kolem jezera Matylda až do Jirkova a točím se zpět na kruháku v Jirkově a vracím se na Most, odbočuji do Vysoké Pece, Pyšné a končím, nikam to nevede- je tu ale krásně, vlek a sjezdovka také, fotim se dole v sadu s horou a vysílačem-Jedlovou a jedu zase zpět na ten průtah E442 a odbočuji na Litvínov, Horní Jiřetín a dle cedule jedu na státní zámek Jezeří, který zřejmě svítil na dálku pohledem z průtahu E442 přes lom ČSA. Ano je to on. Motorku parkuji na parkovišti a jdu pěšky na zámek. Nechci ale čekat na prohlídku a tak se vidávám lesem po zelené na vyhlídku, o které tuším že tam je. Jdu cestou která je dost do kopce, v motohadrech, s helmou a zrcadlovkou a futrálem na ni. Srdce mi bije jako blázen a mám pocit že mi klekne…..povedlo se mi doškrábat zkratkou na lepší cestu která klesala na onu vyhlídku. Vyhlídka stála za to. Po té lepší cestě se dá dojít na zámek i na parkoviště. Jenom já jsem si dal rasovinu druhou stranou….blbec. Než osedlám bajk, dorazí motorkáři na čoprech, kruizrech. Jeden z nich se mě ptá, jestli se dá jet k zámku, a vlastně dá jenom jsem prostě já blbec zaparkoval jako stádo a šel pěkně po svých.
Vyrážím na Litvínov a uhýbám na luxusní silnici č.271 která mě zavede na Fláje a Český Jiřetín. Nádhera celou cestu. Vracím se zpět na druhou stranu Flájí a mířím na Moldavu, zjistil jsem že jsem jen dojel na uzavřený přechod a podle mapky je Moldava ještě kus vlevo. Nevadí, příště. Ftipné je, že u přechodu je čerpačka místního podnikatele-Herst. Proč zrovna tady a Herst…nechápal jsem, ale to je fuk. Jedu zpět po silnicič.382 na Mikulov,Nové Město, Cínovec. Nádhera.V cínovci na MOL beru za 300 benzin, piju vodu a kouřím. Z cínovce bloudím do německa, do Geisingu a zjištuju že jedu blbě, vracím se do cínovce a jedu už správně příhraniční nádhernou cestou Adolfof, Krásný Les, přejíždím D8 a pokračuji po hřebenech kolem Tiských stěn, Děčínského sněžníku do Děčína, do nějž sjíždím ulicí Drážďanskou. Super cesta!!!
Motám se na druhej břeh nad přístav, fotim se u Kaple a jedu kvapem na Českou Lípu, Doksy,po novém asfaltu na Okna, Žďár, po tmě Katusice, Kováň, Krnsko a Nymburk.
446,9 km namotáno. Byla mi trochu zima. Takže kolem Moldavy už jsem zapínal hefty. Teplota se po celý den motala od 12 do 14°C.
Tudy se musim někdy zase vydat, ale opačným směrem a s tím že vynechám Most…..prostě jen si užít ty nádherný hory s krásnýma a kvalitníma silnicema.