renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Daytona 675R (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vincenzo_ch
Vloženo 20.10.2014
Aktualizováno 29.5.2017
Zobrazeno 2 583x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Další tři válce z Hinckley, tentokrát v matné černé barvě a technicky nabušené formě.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati 899 Panigale: Škoda Octavia mezi místními supersporty .. má jí každej. A dvouvál ... zatím ne, díky.
MV Agusta F3 800: v základu je technicky slabší a ve stejném vybavení nepřiměřeně drahá

První dojmy - Oproti předchozí Daytoně je poznat pokrok. Rychlopal je zdrojem nekonečné radosti (skoro od volnoběhu!), cukaj mi koutky kdykoliv přeřadím bez ubrání plynu. Podvozek poslouchá na slovo, zůstala mu lehkost, naprostá sebejistota a přesnost žiletky v zatáčkách. Přijemným překvapením je lepší odezva od silnice a ladnost. Brzdy snadno hodí zbytek stroje na předek, takže brzdíme s mírou. Matná černá barva je sice jedinečná, ale naprosto nepraktická co se špíny a škrábanců týče. Kapitola sama pro sebe je zvukový projev, nevím kde se vzaly, ale přidaly se nižší, dunivé frekvence, které mi u předchozího modelu chyběly.

Doplňky na motorce - Padáky, stavitelné páčky ASV, stavitelné stupačky, vyšší plexy Puig, kryty motoru, koncovka Arrow ...

Recenze

Vybírání tentokrát netrvalo dlouho. Po rozhodnutí zůstat u podlitrového, kapotovaného stroje to šlo snadno. Alternativy jedna po druhé odpadly a když jsem tu matnou černou viděl na živo, bylo téměř rozhodnuto.

Zatím nemáme najeto skoro nic, jsme v půlce záběhového režimu, což znamená držet motor do 7000 otáček (z 14500 možných) ... díky rycholopalu se ale tento režim stává hrou ve smyslu "jak rychle se dá z jedničky nakopat šestka".

Posez je oproti předchozímu modelu pohodlnější, motorka mi přijde pocitově menší a nižši. Nádrž má změněný tvar o který se snáze opírá, sedlo je z výroby celkem v pohodě.

2000km
Je tu prosinec. Díky bohu sněhu je zatím pomálu, a stejně tak i soli na silnici. Takže jsme s novou Daytonou absolvovali několik kratších projížděk po okolí (Schwarzwald, Francie) a dotáhli to na konečný stav plus mínus 2000km.

Rozdíl oproti předchozí Daytoně je neskutečný. Určitě tomu přidávají páni Ohlins a Brembo, nová kyvka a rychlopal. Tipnul bych si že ani rám neni stejný jako u předchozího modelu. V konečném důsledku to znamená že je to super stabilní, tuhá motorka, která v zatáčkách drží jak přibitá, s neskutečnou dávkou sebedůvěry. Když pak občas kouknu na tacháč nebo na logy z jízdy, nestačím se divit co dokáže aniž bych já věděl že se něco děje. Starší model mi vždycky dal na jevo, když jsem nebyl dostatečně důrazný v pokynech v zatáčce. Nový model prostě drží a drží a drží.

Bremba brzdí o poznání víc než předchozí Nissiny, troufl bych si tvrdit že brzdí až tak, že si musím na brzdovou páčku dávát pozor. ABS jsem zatím nevyzkoušel, takže funguje spíš jen jako psychická podpora.

Výfuk a vedení doznal značných změn. Nebudu spekulovat o důvodech, ale zvuk je podstatně hutnější, dunivější a hlasitější. Tak hlasitý že se lidi otáčejí, a to už je podle mě na pováženou.

Rychlopal je bez výhrad. funguje přesně jak má, a to téměř od volnoběžných otáček. Jen při řazení se spojkou se chová tak nějak podivně, někdy nevím jestli to byla spojka i rychlopal, nebo jen spojka díky čemu jsem přeřadil. Kvůli tomuto efektu pak některá přeřazení se spojkou trvají déle než na strarším modelu.

Matná barva je snad to nejnepraktičtější na údržbu, jelikož je na tom jasně vidět každá rozpláclá havět. Stříbrné části pak skvěle šednou pod dávkou silničního prachu. Stejně tak stříbrná část pod sedlem, která jasně indikuje že uživatel dobře promazal řetěz. No ale s tím si WD-40 zatím poradilo. Naopak černá kola jsou na údržbu daleko snazší než zlatá.

Je mi už teď jasné, že tenhle model na cestování moc nebude. Na zadní sedadlo se toho vejde pramálo (i spolujezdec jen na knap), pod něj krom lékárničky tak možná kreditka. Postranní brašny jsem zatím nikde neviděl. Stejně tak je to ze stavitelnýma páčkama pro Brembo pumpu. Zkrátka počkat do jara, třeba se situace zlepší.

Zimní práce 2014/2015
Nová Daytona je už z výroby vybavená nadmíru dobře, přes zimu na mě čekaly jen drobnosti. Stavitelné páčky (k brembo pumpě se těžko shání) - nakonec jsem dal na doporučení kolegů z triupmh675.net a šel do ASV, nakonec k velké spokojenosti. Plexi je stejně jako u předchozího modelu velmi nízké, pořídil jsem si proto další, pohodlnější od Puigu.

2017 - polovina roku
Začlo mi být líto jí brát na normální silnici, je jí tam škoda. Na Metzelerech M7 i Supercorsách drží jako přibitá a opakuji, vostrá a přesná jako žiletka - jiný živel než předchozí model, který ale pro mě má víc smysl na okruhu než na silnici. Absolvoval jsem s ní týden na Sardinii, ale podruhé bych asi vzal spíš tu starší. A zvukový projev s Arrow - na šestikilo bezkonkurenční.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komar8888
Komar8888 napsal 15.12.14 v 16:27

Parádní mašina

RoumenS
RoumenS napsal 14.11.14 v 22:04 10b.

Velka parada

RepsolNick
RepsolNick napsal 28.10.14 v 09:31

dobra volba

koupi
koupi napsal 21.10.14 v 20:08



Čím víc na ty nový modely koukám, tak se mi začínaj i líbit.

Petta
Petta napsal 21.10.14 v 10:49

Tak to jo..

Více komentářů



TOPlist