Tak už je to historie. Griso jsem nahradil MG Sport 1200 8V ve výročním provedení 2011. O Sportce se tady radši rozepisovat nebudu, protože byste mne měli za úchyla. Každopádně charakteristiku Grisa nechávám, protože na něj budu s láskou vzpomínat. Byl to
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Bonneville 900: Naskytla se příležitost ke koupi Grisa
Triumph Thruxton 900: To samé :)
BMW R 1200 R: Vzhledem k tomu, že mám XJR 1300, tak jsem si nakonec řekl, že druhého podobného nosorožce už nepotřebuji
První dojmy - První dojmy z jízdy byly opravdu krásné. Grisina mi padla do noty okamžitě, takže jsem jí mohl hned dávat za uši a poslouchat její řvaní a chrchlání. No jejda! A co teprv ta Sportka! To je, jako když člověk jede na bouřkovým mraku!
Motorku bych doporučil pro - No, každému, kdo se chce pořádně radovat a užívat si motorku :D
Doplňky na motorce - Doplňky jsem neinstaloval. Byla nádherná tak jak je. Viděl jsem Grisinu s vyměněným výfukem, nějakým tenčím přizdvihnutým pinďourkem, nebylo to ono... Nechal jsem ji být, kluci italský ji nastrojili dobře.
Recenze
Proč jsem si ji vybral? Především pro obrovský charakter téhle motorky! Je to prostě něco jiného. Jak říkal kamarád "je to socha!" a nejde se na ni vynadívat, nejde se na ní dojezdit. Především nádherný veliký motor, pravý svod nonšalantně přehozený na levou stranu jak šála, kde spolu s druhým jde do maxibuřtu výfuku. Výfuk vypadá při pohledu zezadu jak letecká turbína = paráda! Na druhé straně zas kardan "jako pěst", jak jsem kdesi četl dobrou charakteristiku. No, nebudu se tady rozplývat, protože bych se upsal. Prostě jsem chtěl ke svému XJR ještě jednu osobitou alternativu na střídačku. Základním kritériem bylo, aby to bylo něco úplně odlišného, ovšem se stejným výsledkem, kterým je totální uspokojení z jízdy. A to se povedlo! XJR a Grisina jsou paralelní světy. S každou zažívám něco jiného a na obou jsem naprosto šťastný! Ani ženský, ani chlast, ani drogy ani rokenrol, ale TYHLE DVĚ MOTORKY, to je to pravý žůžo! No, ale se Sportkou se žůžo ještě násobí. To už jsou delirantní stavy...
Co se týká jízdy na Grisu, tak okresky nádhera. Není to žádná zabijárna, takže se dá za heft pěkně tahat a sledovat, jak se Italka vytáčí a řve u toho. Když jí heft pustím, tak si zachrchlá a prdne úlevou, a pak zase nanovo vrrrááá vrrrááá vrrrááá! Za 10 minut se uděláš do trenek! Dva hrnky mají opravdu něco do sebe, zvlášť když pohánějí kardan, který si přidá svůj díl rachotivé muziky. Zatáčky bere fajn a je pořádně tuhá, takže podvozek má za 1. Brzdy koušou dobře. Ze začátku se mi zdála především ta zadní docela mdlá, ale byl to jen pocit. Co musím ocenit, tak je perfektní a hladké řazení. Jen suchá spojka mne tím svým strašným zvukem trochu vyděsila a čekal jsem, že se to celý rozpadne. Co se týká ovladatelnosti, celý ten aparát se prostě musí řídit, trošku se s tím prát, ale v pozitivním slova smyslu. Určitě to je jednomužná motorka, spolujezdec by na bidýlku zaplakal. Taky těch koníků má tahle kubatura tak akorát pro jednoho. Ve dvou by to už by bylo trápení po všech stránkách. Úložný prostor je čistá NULA. Spotřeba kol 6 litrů.
Kromě běžného servisu jsem přetěsňoval hlavu, jinak nic zásadního. Kvůli servisní chybě byla nutná výměna kardanu, což jsem taky zvládl s rozumnou investicí a štěstím na dobrý kus.
S moto jsem jezdil i do práce po Praze, což zvládala opět velmi dobře, jen při průjezdu kolonami jsem musel víc dávat pozor na širší řídítka se zpětnými zrcátky. Nakonec jsem dal na XJR taky širší řídítka a bylo :D Každopádně Grisina miluje okresky, takže zběsilé výlety po vlastech budou to pravé i pro nového majitele. Do Prahy taky OK, stejně jako XJR. Na cestování určitě XJR s kuframa. Italku bych nehyzdil :)
Pekna
KK jako krásná krysa, vždycky si přečtu info a tohle stojí za to. Gratuluju ke štěstí na druhou, ať už je v cajku a kolama dolů.
PS: Díky za hodnocení
Moooc pěkná Guzzina, ať dělá radost, jak to umí jen ona
Krásná holka italská, chápu tě Guzzi ještě nemám, ale pokukuji po nich