renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500X (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jura1CZE
Vloženo 19.10.2014
Aktualizováno 24.5.2017
Zobrazeno 8 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Pohodová pětikule od Hondy. Dobrý stroj pro začátečníky a klidné jezdce, jako jsem já.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Hlavně to menší spektrum otáček. Ten koncept celkově není pro mě, byť je s ní dost lidí spokojených.
Suzuki DL 650 V-Strom: Zdál se mi dost mohutný - pro začátek.
Kawasaki Versys 650 ABS: Příliš vysoký.

První dojmy - Už při první jízdě motorka okamžitě padla do ruky. Jedná se o opravdu nezáludný motor, který dost věcí odpustí a i když nemá koníky na rozdávání, nechybí mu výkonová rezerva pro běžný silniční provoz.

Motorku bych doporučil pro - CB500X je určitě výborný stroj pro začátečníky a obecně jezdce všech věkových kategorií, kteří se nikam moc neženou a mají rádi spíš kochací jízdy. Těm CB500X udělá výbornou službu.

Doplňky na motorce - hlavní stojan
39l kufr Givi
35l boční kufry Givi
12V zásuvka
vyšší štítek Givi
padací rámy SW Motech

Recenze

Vždy se mi líbila malá cendura typu Kawasaki KLE 500, Cagiva Canyon 500 apod. Ačkoliv nemám ambice do terénu, chtěl jsem motorku podobného designu, kterou event. vezmu i někam dál.

S ježděním jsem začal už v 15ti, ale od 18ti let následovala dlooouhá pauza. Až teprve v roce 2012 jsem si pořídil skútr PCX 125 od stejné značky, abych měl alternativu k autu do pražského provozu. A protože jsem čím dál častěji vyjížděl nejen za prací a zábavou, ale i na výlety po celé ČR, věděl jsem, že mě to znovu chytlo, rozšířil si noty na neomezené A a začal pokukovat po silnější mašině.

CB500X nepatří mezi úplně nejlehčí stroje, pohotovostní hmotnost je skoro 200 kg, ale jakmile se rozjede, vše se náhle ztratí. Pokud dáváte přednost jízdě po městě a po cestách nižších tříd, určitě oceníte výbornou ovladatelnost, kterou tahle motorka disponuje. Skútr to už není, ale s tím jsem samozřejmě počítal a i tak se dá kličkovat hustým provozem vcelku obstojně. Protože má v základu ABS, je imunní vůči zablokování předního kola při "dupnutí" na přední brzdu, ale pokud bych jí chtěl používat i do terénu, bude to spíš na škodu. Terénní jezdec beztak tenhle stroj přehlídne s pohrdavým mávnutím ruky a to se netýká jen brzd.

Pokud jde o jízdu čistě po asfaltu, neshledal jsem nejmenší problém. Motorka výborně drží stopu, lehce se vodí do zatáček a manipulace na místě také není špatná. Mám 178 cm a výška je pro mne opravdu hraniční, abych dosáhl oběma podrážkama na zem. Pro jezdce(dkyni) nižší postavy to chce určitě předem řádně vyzkoušet, jestli nebudou mít potom potíže při stání na křižovatce, nasedání atd. A naopak, pro jezdce nad 2 metry už může být CB500X docela malá. Celkově se jedná o opticky ne příliš velký stroj, zato však s vysokým posedem pro dobrý přehled o okolí. Zvlášť ve městě je to paráda, protože vidíte přes všechny osobáky před vámi.

Pokud jde o cestování nebo delší výletování obecně, je třeba zdůraznit, že se jedná o dvouválec, takže jízdní komfort bude oproti jednoválcovým cendurům určitě lepší. Při jízdě po dálnici je použitelná (pohodlná) cestovní rychlost tak kolem 120-130 km/h. Při této rychlosti má motor ještě slušnou rezervu, ale obecně nemíním se nikam moc hnát - od toho tahle motorka určitě není.

CB500X (dle mého názoru) moc sluší plná polní - tedy cestovní kufry a brašny, které stroj "objímají". Zatím mám jen 39l kuft Givi, který jsem měl původně na PCX, ale zcela určitě přibude další příslušenství - sada bočních kufrů, padací rám a rozhodně hlavní stojan.

31.10.2014
Proběhla první garanční prohlídka po 1,000 km. Vyměněn olej, motorka je jinak v pořádku a šlape výborně. Další servisní intervaly jsou každých 12,000 km nebo 1x ročně, v mezidobí jen běžná údržba (řetěz atd.).

12.6.2015
Přidány doplňky - vyšší plexi Givi, padáky SW Motech, hlavní stojan a 12V zásuvka. Motorka je o ždibec těžší a plexi se musí častěji čistit, zpočátku byl s výhledem nezvyk, ale teď jsem spokojen. Stejně jako na skútru, hodlám jezdit celoročně (pokud nebude sníh), takže vyšší štítek se hodí.










24.5.2017
Tak po opravdu hooodně dlouhé době update. Motorka má za sebou dva a půl roku provozu s momentálním nájezdem 10.300 km. Ano, je to ostudně málo, nicméně převážně komínkářské projížďky a další koníčky mimo moto udělaly své Přes to všechno mi CBčko dělá jen radost a neplánuji měnit za jiný stroj, alespoň pro další sezónu a protože mám letos na motorku více času a kámoši plánují společné vyjížďky, nájezd teď určitě výrazně naskočí. Mezitím dokoupen nosič + boční kufry Givi V35. Původní gumy Pirelli Scorpion Trail vyměněny za více silniční Bridgestone T30. Rozdíl je opravdu patrný, protože zmizelo kmitání řídítek s naloženými zavazadly. Obecně přetrvává velká spokojenost, za ty peníze je to vynikající stroj.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vetyj
Vetyj napsal 24.11.18 v 11:36 10b.

Hikafima
Hikafima napsal 19.04.17 v 18:37 10b.

Parádní. A co dojmy po 2,5 letech soužití?

triker_vladik
triker_vladik napsal 26.12.16 v 09:14 8b.

ať přináší radost!

Haňule76
Haňule76 napsal 12.06.15 v 20:43 10b.

hodně pohodových kilometrů

wsbk
wsbk napsal 12.06.15 v 13:33 10b.

Více komentářů



TOPlist