renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZR 7 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StrejdaMortymer
Vloženo 28.9.2014
Aktualizováno 27.4.2016
Zobrazeno 4 993x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Pohodlný a věrný nástupce ER-5

Motorka koupena od Pan Novák - 30.3.2015 - Po zjištění v servise co všechno bylo/už není zbastleno a zatajeno snad v pořádku. Každopádně zjistit to tenkrát tak bych cenu ještě srazil.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: Za ty peníze byly v hroznym stavu
Honda CB 600F Hornet: Honda je pro pozery, pardon, ale hold mam po zkušenostech takovy nazor :-X

První dojmy - Jen dobré, celkově to sedí líp, jede líp. Jen bych ta váha bohužel.

Motorku bych doporučil pro - Začínající kliďase a pokročilejší piloty

Doplňky na motorce - Laděná koncovka Leo Vince

Recenze

30.3.2015 - Najel jsem něco víc, takže menší update jak se věci mají

Dnes přivezena za bezkonkureční cenu v poměr stav/cena.
Po ZR7 jsem se pohlížel už delší dobu, se správným majitelem je to nesrmtelnej držák, se kterym je možno už cestovat i větší dálky do zahraničí.
Že po ER5 sednu na ZR7 mi bylo tak trochu jasny, hodně dílů a provedení to má společné a vyhrává u mě opět krásný vzhled klasického naháče.
Omlouvám se, že pro srovnání použiji svůj předchozí stroj ER5 :)

Motor
Co k tomu říct. Chlazeno olej+vzduch = nesmrtelnost
Osmiventilová technika a celkový koncept motoru byl na tu dobu už trochu zastaralý. Kawa spíš tímhle chtěla narychlo konkurovat šestistovkovýmu banditu, ale chtěla tomu přidat něco víc. Rázem tu máte motor o objemu 750, ktery sice nabízel výkon podobný banditu, ale mnohem větší kroutící moment s převodovkou určenou jak na svižnější jízdy, tak na pohodlný delší cestování.

Po úvodním servise se bohužel vyjasnilo, že na ni minuly majitele vyloženě srali (zase) a ventily se dělaly snad naposled v roce 2001 v továrně, kde se tahle zr7 zrodila. Nevadí, všechno vyměněno, zbroušeno. I tak po všemožnym čištění a seřízení to docela hezky jede. Motor má celkem sílu na spodní otáčky, nicméně zas takovej zázrak to není. Podle mě měla er-5 větší vůli jít za plynem v nižších otáčkách. Nicméně jakmile se trochu více vytočí nastává správnej bordel a zr7 vás začne nýst do nebes silou, která mizí naštěstí jen pozvolna a pak vám dojde, že máte další 4 kvalty.

Podvozek
Oproti ER5 jednoznačně krok dopředu, centrální stavitelný tlumič dělá svojí práci na výbornou. Zadek nemá takovou tendenci se kroutit v zatáčkách jako prdelka polonahý striptérky . Přední vidilice jsou podobné jako na ER5, které jsou dimenzováním spíš pro sportovně/cestovní jízdu.
Co se týče pneu má to konečně vzadu to co sem chtěl já. Pořadně širokou gumu, ktera je konečně schopná pojmout velky a rychlý náklony. Jo, sice to neni jako na ER5, kdy vám přenesením váhy hned padla motorka do plnyho náklopu, ale za to potom cítíte jasnou jistotu.

Sám v tom trochu mám teď bordel. Protože na zr7 se dopředu daval už z vyroby cestovní pneu a dozadu sport... wtf? Nicméně se na to dá zvyknout a s trochou pomoci se dá dozadu hodit i něco cestovnějšího a moto pak ztrácí tendence sebou mrskat.

Elektronika
Čidlo oleje, otáčkoměr, rychloměr, palivoměr - klasický standart, víc ani potřeba není.

30.3.2015 RIP palivoměre. Díky koplý nádrži plovák funguje asi jako pepek námořník bez špenátu a samotnej budíček vyhořel. Nechť je ti líp v křemíkovým nebi.

Řízení
První co pujde okamžitě předělat budou jednoznačně řídítka, řadička a páčka zadní brzdy! Tohle soudruzi moc nedomysleli. Řídítka jsou neskutečně úzká a jejich vzhled taky stojí za starou bačkoru, už na ER5 jsem měl širší řídítka a manipulace na místě nebo v malých rychlostech byli jedna báseň, tady to je katastrofa.

Širší říditka jsou pořád v progresu i když ten úzkej úchop má svý výhody, nicméně se na to složit nedokážu, zápěstí mě po delší jízdě bolí, kolem června výměna.

Brzdy
Po repasi všech brzdičů a výměně destiček jsem zjistil, že tahle moto dokáže i brzdit. Celkem obstojně. Dva kotouče vepředu +1 vzadu. Předek neni nějak záludnej, i když vám chybí cit nemá to tendenci kousat, nicméně co se týče zadní brzdy určitě je to mnohem lepší než buben, i když mi jeho výhody chybí. Jsem zvyklej na buben vzadu, brzda potom nebyla tak kousava a i když se na to duplo plnou patou tak se prostě kolo nekouslo. Tady při krizovce má zadní brzda občas udělat malej drift, ale zase je ten zastavovací účinek mnohem lepší.

Převodovka
O...můj...bože!

Říkejte si co chcete, že místní pětikvalt je stará babka, která do moto nepatří od dob, kdy ještě vaše posvátná třinda byla v kurzu. To co předvádí tahle převodovka je naprostej luxus oproti šestikvaltu ze slabší ER5 či jinejch větších naháčů. Celý spektrum otáček je využitelný a díra se koná až skoro u omezovače. Zároveň ale není problém s tím jet jak s traktorem. I při pátým kvaltu když polechtáte plyn tak mašina ochotně vystartuje. Jako cesťáka tohle budu jen chválit.
Co nebudu chválit je styl jakym musim kopat kvalty, je to tvrdší, tužší, blbě se hleda neutrál, kterej tam padá i falešnej. Chybí mi tady od ER5 ta "blokace" dvojky při stání či jak se tomu nadavalo. Kdy na místě zařadíte buď 1 dolu nebo jasnej neutral nahoru.

Ostatní
Světlo - nemám rád jak svítí, nemám rád když svítí, nemám rád když ho vůbec musim používat. I kdybych dopředu dal svatozář z Ježucha Krejsta tak v noci neuvidim ani jestli se vůbec zaplo. Žárovky Night Breaker pomohly asi stejně jako dotace ČR pro tunel Blanka = Jebat, budou xenony či jinej větší svítimaras.

Blinkry po minulym majiteli - hold borec je zvyklej asi z třindy ještě mávat rukama... nový jsou už doma.

Přední pneu+blatník - oboje pujde brzo na opravdu/výměnu, v zajmu pudu sebezáchovy mýho svědomí jsem se raději ani nekoukal na datum vyroby pneu.

Závěr
Už v seriovém stavu to je dobrá motorka, nicméně stále na ní a jejím majiteli pořád co vylepšovat, řídítka a pár věcí k dokonalosti rozhodně neublíží, ba naopak pomohou. Pro klidnější jezdce, kteří za to občas chtějí vzít je to asi idealní stroj na cestování.
Pro začínající jezdce s klidným srdcem to není špatná volba, ovšem já doporučuji pro pokročilejší piloty/ky. I když přes svou váhu je to docela mastodont ve své kategorii, takže pro princezny spíš ne, ale pro piloty určitě

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Klugix
Klugix napsal 29.04.16 v 01:27 10b.

Dave_22
Dave_22 napsal 30.03.16 v 17:23 10b.

pistik1234
pistik1234 napsal 21.10.15 v 21:13 9b.

Taku istu,a takej farby mam.Mal si pravdu, perfektna motorka na cestovanie.

tos_cz
tos_cz napsal 10.09.15 v 09:05

Dobrá mašina, skvěle napsaný hodnocení, jen bych vyměnil fotky co u toho tady máš za lepší.

dominikkominik
dominikkominik napsal 27.04.15 v 20:58 10b.

Koukam,že máš předělaný sedlo. Je to znát? Jakej máš laďák? Vybírám pro tu svou...

Více komentářů



TOPlist