renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW G 650 Xchallenge (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Melizoy
Vloženo 27.9.2014
Aktualizováno 17.1.2016
Zobrazeno 6 027x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehké cestovní endurko na šotolinové výlety a crcání po horách, použitelné i na běžné ježdění po asfaltu.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 Enduro: Ojeté jsou nedostatkové zboží
BMW F 800 GS: Za to co nabízí si příliš drží cenu

První dojmy - Parádní podvozek s vysokými zdvihy a malá prázdná váha. Motor původně z F650GS pěkně ožil a už odspodu pěkně zabírá. Ovladatelnost je parádní. Ale nadruhou stranu, originální sedačka je příliš sportovně střižená, a tudíž na delší trasy peklo.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vynikající na off cestování nalehko, na výlety do přírody, kde nevadí dojezd na nádrž jen kolem 200-250km. Ideální pro lidi, kteří nechtějí ostré enduro, se kterým nemají co dělat na silnici. S XChall se dá normálně cestovat po asfaltu a pak přejet do offu a šotolin a pěkně si je užít. Není to samozřejmě ostré enduro, prázdná váha 144 kg a velký motor jsou na překážku, ale sjet a vyjet se s tím dá opravdu dost a to i svižně, podvozek si nechá líbit dost hrubé zacházení, přičemž zadní tlumič je flexibilní - při změně zatížení dofouknutím snadno změním ponor podle chuti. Dlouhé servisní intervaly a malá spotřeba jsou na cesty výhodou, stejně jako malá váha, se kterou si člověk jen hraje. Fajn je dostupnost a cena motorových dílů, které jsou na ebayi za pár Ojr, protože jsou v naprosté většině shodné s řadou F650GS/ a Dakar

Doplňky na motorce - Zvýšení řídítek 20+20mm, přepolstrované origo sedlo, krátký zadní blatníček s držákem značky, malý držák topu TT, Scheffelmeier široký šucplech pod motor, SW Motech padáky, SR Racing výfuk se svodem s KATem a homologací. Pořídil jsem na delší cesty větrný štítek, přídavnou nádrž TT+16L, ale ještě jí nevyzkoušel, protože spotřeba je fakt směšná a na výlety po okolí by byla škoda každého kila navíc. Na delší štreky jsem sehnal o 2 zuby těžší (17z) pastorek, ale ještě jsem ho nevyzkoušel. Na cestě je sada držáků na bagáž od Bartuse, a tím bych zatím zkončil, nehodlam z motorky dělat vánoční stromeček.)

Recenze

Potřeboval jsem po 52 měsících a 52.000 km strávených na boxeru R1100GS přejít na lehčí váhu, aby mě ježdění na šotolinách zase bavilo. Na dovolené jezdím s cílem trávit co nejvíc kilometrů mimo asfalt, a s naloženým Géesem to bylo občas spíš trápení, než zábava. Zkusil jsem letos co nejvíc odlehčit bagáž, a potvrdil si, že jsem schopný cestovat na menším a mnohem lehčím stroji.
X Challenge je proti Géesu naprosto jiné svezení. Není rozhodně lepší na silnici a cestování (fouká na tom, sedlo není origo nicmoc, za deště pere přední kolo všechen bordel před a na motorku) a dojezd na nádrž je jen kolem 250km ale mimo zpevněný povrch je motorka skvěle ovladatelná, nenechá se rozhodit dírama a hupy a dobře drží stopu. Podvozek jsem ještě neposlal na dorazy, ale je fakt, že zadní měch jsem natlakoval na svojí metrákovou (nad)váhu, a mimo cestu jezdím na tvrdší nastavení útlumu. Zadní tlumič, který leckdo kritizuje mě přijde na jízdu velice příjemný, motorka pluje přes šutry hodně ladně, čim rychleji se jede, tim lépe. Za měch existuje spousta náhrad od Wilbersu a Ohlinsu, ale rád zůstanu u měchu. Předek jsem na kompresi o odskoku povolil ze základních 11 kliků na 16 od dorazu a vidle stíhá.
Gumy jsem zkusil zatím Pirelli MT21 a pak klasické spíše silniční špunty Conti TKC80, bez bočního vedení, které jsou ale na bahně k ničemiu. Motor má síly přiměřeně dost a tahá odspudu až nahoru solidně, bez větších propadů v tahu. Trochu je škoda, že němečtí soudruzi nevykouzlili šestirychlostní, ale jenom pětirychlostní převodovku. Její rozsah by mohl být větší. Spotřeba mi vychází od neuvěřitelných 3,40 do 4,45/100 a to se zrovna neflákám. Na silnici omezuje nejvíce nulová ochrana před větrem, ale motor s cestováním problém nemá ani svižným tempem (trvale 120-140), to spíš pozadí jezdce na originálním sedlu trpí vibracemi, a tak lepší, než jet rychle ustálenou rychlostí, je měnit tempo. Trvale je příjemné se držet kolem stovky. Po rovině se moje XCh rozhoupe na 164, a z kopce přes 170, s origo převodem 15/47. Za zmínku stojí, že se při těchto rychlostech s gumama fouklýma pro silnici motorka chová stabilně, a není problém jít ostře do brzd. Je třeba si ale zvyknout na velké potopení přední vidle při brždění.
Za mě prýma stroj pro crcání po horách a kombinaci asfaltu a šotky. Pro mě bylo chování na silnici překvapením, čekal jsem, že to bude endurovější, ale zatáčet a překlápět v serpentýnách se dá opravdu svižně, až se těším do Alp.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Melizoy
Melizoy napsal 10.08.21 v 08:49

Jestli je za rozumné peníze k sehnání, tak proč ne, chlape.

Pedl
Pedl napsal 09.08.21 v 16:22 10b.

Dobře popsané. Trochu o ní uvažuju.

Melizoy
Melizoy napsal 08.10.14 v 09:48

Díky za odezvu klucí. Kilometry přibývaj, a sezona se blíží čím dál víc ke konci, hlavně kvůli krátké době mezi koncem šichty, a stmíváním..
Sushi: na jednu stranu pravda, že je to škoda, nadruhou... všichni chtějí výkon a rychlost, reklama to na člověka řve na každém kroku... teď se řeší spíš, které "enduro" má na tacháku dřív 200. Podívej, jak jsdou prodeje Husky Terra, nebo KTM690Enduro, tahle kategorie je polomrtvá.
Filip: tak přeju, ať nám to chtění jezdit jednobuchy vydrží :D
Karel351: jojo, mam 184cm, dlouhé hnáty a nižší sedlo a už jsem to taky při nedošlapu zahodil... naštěstí jen první brzdová páčka. Hlavně že padáky už čekaly na namontování
Ricardos: Jsem rád, že jsi se ozval, taky doufám, že se svezeme! Bude to pěkný, zvlášť když třeba vyrazíme ještě s Ivanem, a postavíme někde 3 XCh vedle sebe. Myslim, že v českých podmínkách to bude rarita. Doufám, že už to máš spravené!

ricardos
ricardos napsal 30.09.14 v 23:08

Ahoj, luxusní stroj pěkná sedačka pěkně si ho užij, někdy si zajezdíme snad ještě letos.R.

Karel351
Karel351 napsal 30.09.14 v 20:06

Pěkně jsi to popsal. Tak nějak souhlasím. Ještě snad ta výška. Mám problém v těžších výjezdech, atd... si šlápnout na zem a trochu si pomoct.Sem tam proto padám v nulových rychlostech. Měřím 180.Zas tak malej nejsem. Trochu jsem to pustil dolu vepředu a zdvihl řidítka, ale stejně...Karel

Více komentářů



TOPlist