renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Labakov
Vloženo 12.6.2006
Aktualizováno 17.2.2013
Zobrazeno 23 925x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po 7 sezonach prodano, budu vzpominat v dobrem. Byla to skvela univerzalni motorka. Za tu dobu najeto cca 40000km (ja vim je to malo, ale v poslednich letech malo casu) a povozila me po dost velky casti evropy.

První dojmy - Lehka obratna motorka s ovladatelnosti kola. Motor je minimalne zvlastni - ma velky rozsah vyuzitelnych otacek. Cela motorka je poctive konstrukce - velke zdvihy tlumicu, co ma byt kovove tak je. Byl jsem spokojenej

Motorku bych doporučil pro - Zacatecnik co jeste nevi jestli chce na silnici nebo do terenu - tereni podvozek a silnicni motor Kdokoliv kdo hleda univerzalni stroj - projede vsude s minimalnimi naklady. Do cca 140kmh zvlada s prehledem vse vcetne presunu.

Recenze

Co napsal na starem foru jednou Sim o KLE - souhlasim a podepisuji v plnem rozsahu.
Re: Kawasaki Kle 500 a spotřeba

Autor: Sim (193.109.182.---)

Datum: 13. 07. 2006 18:40

Never vsemu co se rika... ono totiz hodne zalezi na tom kdo s tim jede a jak s tim jede...

... dost obecnosti, k veci. Primym konkurentem pro KLE jsou jak dvouvalcova vecka jako je TA nebo AT, vuci kterym KLE zaostava papirovyma hodnotama vykonu a predbiha je vahou, zaroven ji ale primo konkuruji stroje jako XT, Pegaso, F650 - proste cestovni jednobuchy ktere se neboji terenu. Obe dve konkurencni kategorie jsou vicemene tradicni a zatimco od jednobuchu (mysleno samosebou z tyhle kategorie) nikdo neceka vykonovou spicku a promine vibrace, od vecka clovek ceka kultivovanejsi chod a celkove pouziti v cestovnejsim stroji s vetsi hmotnosti. KLE je v tomhle ohledu proste jina. Diky objemu "pouhych" pul litru to muze uz zpocatku vypadat na postaveni outsidera mezi ostatnima motorkama, jenze tenhle motor dokaze neco co prakticky nikdo z konkurence neumi - tocit se... proste kde chybi tocivy moment, dohani to KLE moznosti vyssich otacek, aniz by to nejak negativne ovlivnilo jak spotrebu tak prijemnost jizdy.

Jenze... prave protoze se dovede tocit, jsou potom klidnejsi sekvence trochu nudne. O zatahu dnes uz klasickyho vecka TA/AT/NTV ve strednich otackach si muze KLEpadlo nechat jen zdat, stejne tak jako si zminovane vecko muze nechat zdat sen o deseti tisicich na otackomeru. Je to neco za neco, kazdy z nas dokaze ocenit na motorce neco jineho a nekomu se libi kdyz si motor bubla, jinemu krev zacina varit ve chvili kdy se jednotlive udery dvouvalcoveho radaku zmeni v hukot. Kazdy si musi rict co ma rad, nejde rict ze jedno je horsi nebo lepsi nez to druhe pokud to nehodnotis z vice stran.

A protoze na kazdou motorku si clovek musi chvili zvykat, prijde cloveku jezdicimu na TA nebo XT vytaceni KLE (ktere neni nutnosti, jen nadstandardem) jako neco neprirozeneho, naopak bude to takovy "liny" pokud se jen toci plynem. Naopak, pokud na KLE sedne nekdo komu ucarovala ninja (pokud zustaneme u stejnyho vyrobce), bude se mu zdat vykonova spicka taky takova tupa. Teprve po chvili jezdeni si clovek uvedomi ze KLE dokaze vic nez na prvni pohled vypada ze umi. Rozsah vyuzitelnych otacek od 2 do 10ti tisic znamena v praxi treba to ze na polnacce se muzes bez razeni pohybovat od 20 do 100 km/h, proste jen tocis plynem podle libosti. Pokud chces. Pokud nechces, tak radis... a jedes na sestku klidne 50, za predpokladu ze nepozadujes brutalni akceleraci. V tomhle KLE prakticky nema konkurenta, samozrejme pokud se pohybujeme ve tride motorek kterym nevoni jen asfalt.

A v tom je prave ten problem. Nerikam ze KLE je lepsi nez TA nebo treba Pegaso. V urcitych ohledech umi totiz min... ale z hlediska tocivosti motoru proste KLE vede. Umi v tomhle ohledu proste vic. A pokud to co ma navic vyuzivas casteji, je vysledkem toho vseho zvyseni spotreby. Nic vic, nic min.

Pokud budes mit dve stejne motorky a na jedne budes jezdit kochacku, zatimco u druhe budes tahat za plyn s predstavou doktora 46 pred ocima, je jasny ktera bude mit vetsi a ktera mensi spotrebu. Nebude to ale motorkou, bude to pilotem. U KLEpadla je to to samy. Vim ze dokaze jezdit za 4, stejne tak jako si zvladne vzit kolem 7mi.

Takze az potkas nekoho kdo ti bude tvrdit ze KLE je sracka protoze hodne zere, zeptej se ho co to je pro nej hodne a hlavne odkud tu informaci ma. Je jasne ze jsou i uspornejsi motorky, nicmene ve dane tride vnimam KLE jako jednu z nejuspornejsich. Takze se toho neboj a jdi do ni...

... za predpokladu ze ti nevadi nasledujici negativa:

- ne zcela optimalni sedlo - dost mekke, prosedi se pri delsi jizde a pohodli je fuc

- mala nadrz - nevim presne ale tusim ze se jeji velikost pohybuje kolem 14ti litru, takze i kdyz si pri cestovani drzis spotrebu do 5ti na sto, budes po 250ti km hledat pumpu a to neni pro cestovani to nejprijemnejsi

- zvlastni vzhled - je to otazka vkusu ale me tak nejak nesedi predni kapota a navic hadice sani ktery jsou tam jen pro dizajn (protoze nikam nevedou, jsou zaslepeny) proste na svy motorce nechci, je to jen dalsi vec ktera muze klepat a vibrovat.

- relativne nizka svetlost - je to znat zejmena s podvozkem nastavenym na komfort, kdy mezi silnicni turistikou potrebujes prejet nejakou muldu a zustanes viset na brise. Jak je podvozek natvrdo, je vse OK.

... a za predpokladu ze dokazes ocenit nasledujici pozitiva:

- motor - ackoliv nema zadny vyrazny vrchol v prubehu tociveho momentu a muze se tim padem zdat nudny, jakmile mu prijdes na chut, nechces se ho vzdat. Tocivejsi nez veskera konkurence bez nutnosti toho vyuzivat - proste pokud jedes kochacku a bouchnou v tobe saze, nic ti nebrani se behem par vterin promenit v brusice stupacek. Navic diky radove koncepci je nizsi hmotnost nez vetsina konkurencnich dvouvalcu.

- poctivost provedeni - krome par vystrelku na predni kapotazi - viz vyse uvedene hadice - je KLE ve srovnani treba s TA nebo s F650 dakar vic masivnejsi - susplech pod motorem je skutecne plech a ne plast, stejne tak nosic je kovovej. Nerikam ze to je nutnost ale potesi to.

- predni vidlice je vzduchova, takze si na pumpe nastavis tvrdost podle pouziti

- celkove uzka stavba - KLE si nehraje na velkou motorku varaderoveh ostylu jako vetsina konkurence, coz nekomu muze vadit, me naopak tohle vyhovuje diky lepsimu pocitu pri jizde - nesedim v motorce, sedim na ni a ovladam ji

Vic me ted nenapada... jen pro poradek dodam ze KLE nemam a diky tomu ze nedokazu prekousnout vyse uvedene nedostatky ji ani nechci - zejmena mala nadrz mi vadi. Pres to vsechno ji vnimam jako velmi prijemnou motorku a mit moznost sehnat nejakou sikovne bouranou na kterou si dodelam nadrz, plasty a sedlo podle sebe, asi bych nevahal.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mysa7
Mysa7 napsal 28.08.13 v 04:23

Souhlasím, není co dodat.

Lukas_82
Lukas_82 napsal 01.08.13 v 12:57

Pěkná recenze , souhlasím

radek89
radek89 napsal 23.01.12 v 19:45

Milan1963
Milan1963 napsal 27.08.11 v 20:33

Pěkné, 10 bodů.

task71
task71 napsal 10.08.11 v 15:02

Pěkná motorka a za recenzi 10b
Hodně kilometrů bez nehody

Více komentářů



TOPlist