renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125/476 (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Zx-10RCarlos
Vloženo 18.8.2014
Aktualizováno 8.2.2017
Zobrazeno 4 894x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


ČZ 125/476-01 rok výroby 1970 - Tak jsem koupil Zetku

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Naposledy jsem jel na ni před 30 lety. Motorka koupená od otce kamaráda. Je trochu zrezlá (jak by řekl poručík Troník "zkorodovaná vy tupci" :-) ), ale panenská , originál stav žádné napadení kutilem domácím. Je koupená od prvního majitele. Motorka asi deset let stála, takže nic nefunguje. Začal jsem baterii. Stahl jsem si manual jaká baterie tam patří a v manualu z roku 1976 jsem se dočetl ze 6V 8Ah, jenže jestli si dobře vybavuji ta už měla blinkry. Takže jsem hledal dál a nalezl jsem že ročník 1970 měl baterii 6V 4,5 Ah. Koupil jsem od Baneru 4Ah tak velký rozdíl v tom asi nebude. Následovala palivová soustava prozatím jsem vypláchl nádrž benzínem (orezlá není) koupil sítko které bylo úplně zalepené a navíc se mě v prstech rozpadlo. Krásné na těchto strojích, že vše jde rozebrat a znovu dát dohromady. Stačí k tomu jen šroubovák a pár klíčů.

Doplňky na motorce -



Recenze

ČZ 125/476-01 rok výroby 1970 Naposledy jsem na teto motorce jel před 30 lety když jsem ji opravoval. Motorka má poctivé kilometry




jediný problém co na ni je utržený držáky předního blatníku po lehké bouračce do švestky.







ČEZETA 125 Typ 476/01 Slavná éra nového hranatého motoru s hranatým válcem započala v roce 1969. Tento na svoji dobu dokonalý motocykl vzhledově shodný s ČEZETU 175 typ 477, od kterého zdědil částečně převodovku spolu se spojkou, dynamo a kompletní elektroinstalaci, která se změnila od ledna 1970 v tom, že relátko dobíjení bylo nahrazeno za samostatné, které se nacházelo pod levou schránkou. Ostatní díly byly nové. Motor měl nový hranatý válec s hlavou a hranatějšími kartery, v nichž se ukrýval zcela modernizovaný klikový mechanismus. Ten měl na obou stranách gufera pro utěsnění vnitřního prostoru od převodovky, ložiska kliky byla mazaná již převodovým olejem což přispělo k větší životnosti ložisek zejména, když byl motocykl odstaven na delší dobu. Píst byl pro menší roztažnost odléván s větším obsahem hořčíku, který zaručoval stejnou vůli mezi válcem a pístem i při vysokých teplotách motoru. Pro větší životnost pístního čepu bylo nahrazeno bronzové pouzdro za jehlové ložisko s 28 jehličkami. Pro odstranění nepříjemných rezonancí motoru byla hlava válce opatřena vzpěrou spojenou s rámem motocyklu. Karburátor získal nový tlumič sání s papírovou filtrační vložkou, který byl ukryt spolu s uložným místem pro nářadí,pod sedlem v hliníkovém odlitku, na kterém byly zavěšeny kaslíky. Baterie se nacházela na pravé straně, na leve bud kastlík pro naradi nebo nádrzka oil mastra (odělené mazání). Nádrz paliva byla připevněna na gumových podložkách z důvodu odstranění nepříjemných vibrací při vysokých otáčkách motoru. Samostatná maska pro přední světlo byla uchycena na dvou ramenech. V ní se nacházel nový osvětlený tachometr s menším průměrem spolu se spínací skřínkou a dvěma kontrolkami pro dobíjení a dálkového světla. Přední teleskopické tlumiče získaly větší přikrytí kluzákových pouzder spolu s pružinami, které byly přesunuty do vnitřku nosných trubek. Zadní kyvná vidlice byla vyrobena z trubek z kruhového profilu a tlumena dvojicí tlumičů s odkrytými pružinami. Kola získala rozměr 18 palců a nové náboje kol spolu s brzdami a rozetou opatřenou gumovými návleky zarážek, které přenáší sílu z rozety na kolo. ČEZETA typ 476/01 byl dodáván o rok později s typem 467/05, který získal samostatné mazání OILMASTR, které se staralo o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, kterou hadičkou dodávalo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru karburátoru. To vše stvořilo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. ČEZETA 125 typ 476/01 se prodávala v roce 1969 za 6.100 korun československých.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pavel-gsx-r
pavel-gsx-r napsal 19.04.17 v 20:55 10b.

Zachovala, vypada jako original stav.

Kostelník
Kostelník napsal 08.02.17 v 17:17 8b.

Lehká bouračka do švestky, to zní romanticky Pěkná Číza

uš
napsal 23.03.15 v 22:40

Jako v lepším stavu je,ale já toužil po té v metalíze a s chromem na nádrži.

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 25.08.14 v 14:36

Musím ji rozhejbat, Zatím na ni budu jezdit tak jak je. Renovace se určitě taky dočká

Milan1963
Milan1963 napsal 19.08.14 v 21:59 10b.

Zachovalá, trochu pošteluj - pokud to potřebuje - a jezdi.

Více komentářů



TOPlist