renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XVS 1100 DragStar (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tosha752
Vloženo 18.8.2014
Aktualizováno 19.8.2014
Zobrazeno 2 300x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Když jsem se před časem rozhodoval, jakého choppera si pořídím, DragStar byla jasná volba…

Více fotografii

První dojmy - Vážně: Když jsem se před časem rozhodoval, jakého choppera si pořídím, DragStar byla jasná volba… :-) Ačkoli jsem nakonec vybral DragStara jedenáctistovku, neuměl jsem si nejdřív moc představit ježdění ani na slabší verzi DragStar 650 – protože o té jsem také uvažoval… Ale verzi 650 mi všichni rozmlouvali s tím, že není až tak silná, že chopper beztak nemá převody na rychlost, atd… Nejsilnější argument zněl asi takto: „Podívej se na sebe – jsi typickej čoprista, za těch dvacet let ses změnil tak, že by tě 650 sice uvezla, ale motor by se s tebou jen dřel, neměl by žádnou rezervu výkonu… A vůbec“… A kdesi cosi... :-) Atd… :-) Tak tohle tedy fakt zabralo... Pro jistotu jsem se mezitím krátce podíval na dvacet let staré fotky a protože jsem se na nich dlouho nemohl najít, musel jsem uznat, že na těch argumentech mého okolí asi něco bude… :-)

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil všem nadšeným chopperistům – pokročilým i mírně pokročilým začátečníkům. Mírně pokročilé začátečníky by mohla zpočátku maličko děsit její její hmotnost, ale jde skutečně jen o počáteční pocit, protože DragStar je silný a na ovládání velmi příjemný, takže se s ním člověk velmi rychle sžije… Cena této motorky je dnes více než příznivá, náhradních dílů je dostatek a protože jejich průměrný věk roste, dá se předpokládat, že si je ve stále větší míře budou pořizovat spíše ti, kteří se stroji této kategorie začínají. I to je myslím dobře, protože DragStar poskytne hodně muziky, je nenáročný a nezáludný. Začínajícímu chopperistovi poskytne určitě velmi solidní základy a hromadu pěkných zážitků poskytne všem – včetně zkušených motorkářů. S DragStarem jsem nikdy neměl nejmenší problém. Kromě provozních záležitostí typu olej, filtry, či brzdová kapalina jsem do něj nikdy nebyl nucen vkládat víc, než bylo nutné. Je to motorka tahoun, která s grácií zvládá jak „jedničky“, tak i občas poněkud horší povrch našich silnic…

Doplňky na motorce - Mnou zakoupený stroj měl navíc i laděné výfuky (Vance and Hines), takže jsem si pokaždé o to víc užíval jeho krásný, dunivý zvuk… Naopak jsem odmontoval přední plexi a opěrku pro spolujezdce. Přední plexi je sice pohodlné, protože tolik nefouká, ale příliš mi to připomínalo velké cruisery, nebo taky již zmíněné staré dobré Jawy - třeba v policejním provedení… A opěrku nepotřebuji, protože batůžek nevozím – můj batůžek si pořídil vlastní motorku…

Recenze

Když jsem se před časem rozhodoval, jakého choppera si pořídím, DragStar byla jasná volba…

Tak ještě jednou do třetice a s vysvětlením PROČ:

Prvním důvodem byl styl, důvěryhodnost image a nezaměnitelná elegance… Vždyť o kolika motorkách můžeme říci, že mají skutečně nadčasový design? Zas tak moc jich není, alespoň podle mého názoru…

Druhým důvodem bylo, že motorka je „hodná“. Všechno funguje jak má být, těžiště je krásně nízko tak motorka nabízí pohodové ježdění, ochotně se skládá do zatáček, je stabilní a nezáludná. Motor je klasické „véčko“ – nenáročný dříč, který zvládne bublat při čtyřicetistupňovém horku během stání na křižovatce, stejně jako při teplotách blízkých mrazu. Škoda jen, že v takových teplotách už moc nebublá motorkář…

Třetím důvodem byla relativně rozumná cena jak motorky samotné (a za ty peníze vypadala skutečně jako nová), tak i náhradních dílů a jejich dostupnost. Tohle je sice hodnocení dost relativní, protože občas při cenotvorbě značně nesmyslně ustřelí i pan Yamaha - ale řekněme, že u jiných motorek a značek může být i hůř… Takže relativně nízké provozní náklady se také nezdály k zahození.

Vzal jsem v potaz i poměrně velké rozšíření „Draga“ a tedy i poměrně širokou komunitu jeho nadšených majitelů s možností rad od zkušenějších, v horším případě snad i jakousi drobnou šanci pomoci na cestách při drobnějších defektech…

Výsledek mé úvahy byla skvělá Yamaha XVS 1100 DragStar. Hodná motorka, na které jsem za cca rok a půl najezdil skoro dvacet tisíc kilometrů. Vybral jsem si méně rozšířenou verzi „Sport“. Proč? Protože verze „Classic“ je sice hezká, ale více mi připomínala Jawu. Nic proti slavné značce, která kdysi vyráběla i krásné nezničitelné motorky – ale když má člověk desítky let nárok pouze na něco – zákonitě chce vyzkoušet taky něco jiného. A při vší úctě k Jawě - já nechtěl nic, co by mi ten starý dobrý motocykl připomínalo… A kromě toho – verze Sport se mi prostě zdála (díky užšímu přednímu kolu) celkově taková víc šmrncovnější – zkrátka víc chopper…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tosha752
Tosha752 napsal 11.07.18 v 12:49

Aktuálně (k 11.7.2018) ho už rok (téměř na den přesně) vlastní někdo úplně jiný a manželka jezdí na svém Raidříkovi...

Viz zde: https://www.motorkari.cz/profil/?uid=203730

Ale i tak vyřídím...

Čadil
Čadil napsal 06.07.18 v 09:28 10b.

moc hezky napsané a super strojovna

Tosha752
Tosha752 napsal 10.10.16 v 13:17

Ahoj, toho Draka vlastní už přes dva roky přítelkyně (mezitím již manželka), ale i tak dík. Vyřídím jí to..

Mimochodem - bude asi k prodeji, protože manželka má po operaci achilovky, takže nejméně do jara jezdit nebude. No a do té doby bych ji rád přesvědčil do Raidera. Proto píšu "asi", protože sice stoprocentně nevím, jestli to dopadne, ale rád bych... Tak kdybys o někom věděl..

Tom

Lalin
Lalin napsal 09.10.16 v 22:02 2b.

Paráda

čert129
čert129 napsal 31.12.14 v 09:45

Krásné Drag přeji Ti hodně šťastných km. a vždy pohodu na cestách jasných 10 b. jinak popis k motu

Více komentářů



TOPlist