PROFIL MOTORKY

Suzuki TL 1000S (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník psohlavec
Vloženo 11.8.2014
Aktualizováno 13.8.2014
Zobrazeno 6 225x
HODNOCENÍ PROFILU OD 51 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje aktuální motorka není TeLátko v pravdě čistokrevné, leč o to raději ho mám.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 900: nepříznivej poměr - cena x výkon
Honda VTR 1000F Firestorm: jedna už doma je a navíc je oproti Telátku až příliš hodná a přátelská...
Cagiva Raptor 1000: v nabídce byly jen pěkný kusy za příliš velký prachy a já se chtěl v motce navíc kapku porýpat, což by u leštěnek v origo stavu byla trochu škoda...

První dojmy - Už během prvního seznamování jsem měl jasno v tom, že tenhle motor je přesně to, co od motorky čekám. Surovej rabiát, se kterým se dá dobře vycházet, ale snažit se ho úplně zkrotit by byl jednak marnej boj a vlastně by to byla i škoda. Je to taková vzpurná potvora, což ji ale v mých očích dává právě ten zábavnej rozměr, kterej - světe div se - předchozí R1 postrádala (byť bych ještě někdy v budoucnu snesl tuhle zmrzku v garáži). Ideální by bylo mít TeLátkovej motor v eRjedničkovym podvozku, ale člověk nemůže mít všechno a na druhou stranu mě tahle motorka za řídítky rozhodně usnout nenechá.

Motorku bych doporučil pro - Jó, na to si musí každej přijít sám.

Recenze

Už při koupi jsem předpokládal, že mi zůstane delší dobu a i proto jsem si ji chtěl vzhledově co nejvíc přizpůsobit mým představám.
Přestože mnou prováděné úpravy se netýkaly pouze vzhledu stroje, do techniky jsem zasahoval jen v rámci zajištění funkce, čištění
či repase stávajících dílů. Otevřené výfuky a sportovní vzducháč spáchal již můj předchůdce a zajistil tak u tohoto motoru obvyklé
potíže s naladěním vhodného poměru směsi, kteroužto věc jsem ještě nedořešil...

Protože otevřené Vipery byly při delší jízdě otravné, pořídil jsem u Creptusů tlumící vložky, přes zimu zrepasoval tekoucí vidlici a výhledově
bych rád nové přední kotouče, neboť stávající jsou původní sunstary či tak nějak a z těch, jak suzukáři znají, se nechtěně stávají kotouče
"plovoucí"…, což do jisté míry není život ohrožující, ale přesto má tato drobnost potenciál pilota mírně znervóznit...
Z vyloženě technických zásahů to z mé strany bylo vše, nepočítám-li běžnou výměnu spotřebního materiálu - náplně, irid. svíce atd...
Protože jsem chtěl (a mohl…) do motorky investovat co nejmíň, bylo od začátku jasné,
že chci pro všechny fáze úpravy zvolit takový postup, abych jej byl schopen z co největší části spáchat sám.
Tak se stalo, že jsem postupně modeloval a z laminátu vyráběl nejen "výplně" na nádrž, které mírně mění její tvar směrem ke klasickému
naháči (v rámci možností..), ale i podsedlák a přední blatník. Připraven je i blatník zadní, ale už jsem neměl čas dotáhnout systém uchycení,
takže příště... V rámci menšího odporu vzduchu by se sice šikl nějakej štítek, ale vzhledem k mým potřebám musí funkčnost ustoupit vzhledu (potřebuju jezdit na fakt hezký motorce…).

Zadní část rámu jsem poctivě ořezal a doplnil o pár kousků nerezu pro uchycení nového podsedláku s integrovanou svítilnou a blikači. Původní potah
i výplň sedla byla odejita a nastoupil tenký molitanus a X hodin ručního šití a následné potahování včetně doplnění sedla o vyvýšený předek, který brání naražení kulečníku na nádrž, což se u původního sedla stávalo...
Absence sedla spolujezdce si vyžádala nové držáky výfuků bez druhých stupaček, čili troška železa a kousek elektrody...
Protože se mi nikdy nelíbily blinkry trčící do stran ať už v kterékoli části motorky, vykotlal jsem zrcátka a blinkry teď bydlí tam.
Jinak jsem měl motorku celkem dost rozebranou, neotvíral jsem sice motor, ale byl venku z rámu a dostal černý lak, stejně jako rám, kyvka
i přední vidle a brýle. Lak už jsem dělal trošku na sílu, protože úpravy trvaly dost dlouho a dodělával jsem je už v čase, kdy mi zvuky ze silnice
dávali jasně najevo, že se s tím se*u už moc dlouho..., takže je to na něm bohužel kapku znát, ale zase si říkám, že "někdy až bude čas",
dám si reparát...
Proto možná méně invence, ale ve finále jsem nakonec v motivu složil poklonu kapele, která mi nejvíc dělala společnost při montování
a tedy Rock´n´roll bandu Marcela Woodmana a motka dostala jméno podle jedné z jeho písní - Rapl (jak hrom).

Jako poslední úkol na mě po zkompletování motorky čekala výroba držáku značky, což je otrava sama o sobě, protože ta pitomá cedulka
vždycky motorce ubere na vzhledu, nemám to rád. Přesto jsem se podsedlák snažil zkonstruovat tak, aby mezi ním a zadní gumou zůstalo
dost místo pro eRZetu a mohla tam být uchycena v úhlu, kterej by fízly příliš nedráždil. Nezůstalo. Nakonec se ukázalo, že bych ji tam musel dát asi
vodorovně, aby neštrejchala zadní gumu, takže jsem svařil malej držák s pojistkou proti protočení a namontil ho na levou stranu pod matku
k náboji zadního kola. Vypadalo to fajn, trošku rebelsky a nerušilo to celkovej vzhled motorky. Akorát jsem se po první jízdě dlouho divil,
že mám značku nějakou prohlou v horní části a fakt mi chvilku trvalo, než mi došlo, že výfuky se pohybují v závislosti na propružení motky
a ten levej vesele mlátí pod mýma kilečkama do té značky. Tak jsem si vynadal do pitomých vemen a převařil držák - posunul značku níž
a hlouběji do kola, což bylo fajn a ještě víc drsný, ale půlka značky už nebyla vidět a při větších dírách, a že jich na cestách je, si výfuk stejně
cinknul o značku. Níž už jsem jít nemohl a levá strana byla taky limitní, protože už bych pak při náklonech značkou brousil o asfalt.
Proto jsem nakonec vyrobil držák, kterej je na fotkách – účel plní, ale pásovina, byť vyztužená, přecejen malinko pruží a byť je to svařený pevně – rád bych tam měl do budoucna něco podobného rozměru, jen z nějaké trubky z hliníkové slitiny…

Na delší dobu tak motku považuju za hotovou, i když při případné kontrole by asi orgáni mohli postrádat jakejkoliv přístroj na řídítkách či osvětlení
spz, ale to jsou drobnosti, který se doplní časem. V garage mám nachystaný tacho ze staré ochcávky a ten tam lupnu jen tak pro formu, protože
je hezkej, fungovat samozřejmě nebude. Až budu velkej, pořídím si koso...

Na Raplovi se najdou nějaký mouchy, ale necvičený oko moje práce zas tak nepohorší a s celkovým vzhledem
jsem spokojenej, byť musím uznat, že projektování a návrh na komplu mi jdou o kousek líp než zpracování, ale na druhou stranu, ten pocit, když si sednu
na pangejt dva metry od Rapla a pět minut na něj koukám, pak si ho obejdu z obou stran, zase si sednu a zase civím, je prostě fajn.
Je to takový příjemný pošimrání na ovárku a věřím, že je to tak správně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PitB12
PitB12 napsal 29.01.20 v 15:25 10b.

Dobrá práce ?

PetrZZR
PetrZZR napsal 25.01.18 v 19:27 10b.

context
context napsal 20.08.17 v 12:45 10b.

Pěkná suza, ať ti dělá jenom radost a dlouho slouží

mischa638
mischa638 napsal 09.12.16 v 08:58 10b.

Moc pěkné telátko, ode mě máš za 10 b

Amík
Amík napsal 22.09.16 v 18:37 10b.

Povedený kousek! 10 b

Více komentářů



TOPlist