renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Caponord 1200 (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Hedge
Vloženo 5.8.2014
Aktualizováno 11.9.2017
Zobrazeno 6 248x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Idealní motorka na cestovani bez terennich ambici. Nejlepe je ji na upravenych italskych okreskach, ale diky semiaktivnimu podvozku zvlada i ty ceske

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:A Spirit (Praha 4-Braník)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200: Byla ještě o něco vyšší než Caponord (což při mých 175cm nebylo úplně ono), když jsem měl nohy špičkou na stupačce, naražel mi do paty centrální stojan (a to mám jen velikost 8)...no a samozřejmě horší vybavenost a o 100 tis. vyšší cena v porovnání s Capo

První dojmy - Na mou postavu (175cm) je trochu vyšší, takže manipulace na místě je občas bojovka, protože jsem na špičkách, ale po rozjezdu ji nemám co vytknout.

Motorku bych doporučil pro - Pro nekoho, kdo chce cestovat a zaroven udrzet tempo s partou kamosu na sportovnich nahacich.

Doplňky na motorce - Jak uz bylo napsano, je to predvadecka, takze je na ni navic hodne veci: padaci ramy Hepco&Becker na riditkach a kolem kapotaze, chranice predni i zadni vidlice, pridavne svetlomety, vyhrivani rukojeti, kryty motoru, potah na nadrzi s tankbagem, plotna s hornim kufrem.

Recenze

Motorku jsem koupil jako predvadecku, takze uz mela plno doplnku a cena byla s ohledem na to zajimava...i kdyz i tak to byl ranec Mam verzi se semiaktivnim podvozkem.
Zatim jsem z ni nadseny. Mam za sebou tyden v Alpach sam i delsi cesty ve dvou s kufry a obstala na vybornou. Caponord je dostatecne pohodlny na delsi cesty a zaroven se na nem da bez problemu "sportovat"...i kdyz porovnani se supersporty nesnese, ale to snad nikdo ani neceka Jen pri ostrejsi jizde ve dvou (bez kufru samozrejme) jsem musel manualne pres menu nastavit nejtvrdi mozne nastaveni (tj. dva lidi vc. kufru), protoze jinak jsme jednou za cas v zatackach atakovali centralni stojan...bohuzel ani sebelepsi elektronika nezvladne korigovat nerovnosti nasich silnic Po tomto nastaveni to bylo o poznani lepsi.
V testu jsem si precetl spotrebu pres 7,6 litru, ale zatim jsem se vesel sam i ve dvou vzdy do 7 litru . Na jedne etape v Alpach pri jizde ve skupine dokonce na 5,8, ale to byl spis zazrak a vitr v zadech, jinak je spotreba kolem 6,5 l/100 km.
Caponord je rozhodne urceny na jizdy mimo mesto. V porovnani treba s Grisem (ktere melo vykonove i obsahove podobny motor) radim na Caponordu prakticky vsude o stupen niz, nez u Grisa. Takze ve meste to znamena, ze pomerne hodne musim jezdit na jednicku a mimo mesto naopak velmi vyjimecne radim sestku...nepocitam samozrejme dalnice, tam davam automaticky 6 a tempomat, pokud se tam nahodou dostanu
Uzasny je dojezd ...na Grisu i na FZ1 jsem si gratuloval k atakovani dvoustovky a to jeste za cenu toho, ze jsem byl cely zpoceny, zda to k te pumpe na rezervu dojede. U Caponorda je 320 km naprosto na jistotu a pro odvazne asi i vic, ale je tezka jako krava a riditka vysoko, takze tlacit bych to nechtel a tudiz moc neriskuji. Rezerva je 4l, coz je s ohledem na spotrebu jistych 50km a za tuto hranici se radeji nepoustim.
Zvuk je uz v originale fajn , takze o ladaku zatim nepremyslim. Je pomerne znat, jaky rezim je zapnuty, protoze samozrejme i zvuk to hodne ovlivni...nejhezci je pochopitelne "sport".
Mel jsem sanci v praxi vyzkouset i "rain", protoze proti sve vuli mam uz najeto nekolik set km v desti a to snizeni vykonu a "zvadnuti" plynu je fajn, protoze kdyz uz vylozene na silnici lezi voda, je to jistejsi. Clovek ma pak sice trochu pocit, ze presednul na slabsi skutr s variatorem, jen musi radit.
Kontrola trakce se uz parkrat take aktivovala, ale zpravidla pri prejizdeni podelnych nerovnosti, kdy se zadni kolo na chvilku dostane do vzduchu. Jo a jednou ze me udelala idiota na krizovatce, kdy jsem na sobe citil pohledy kolemjdoucich (precijen neni Caponord jeste tak okoukany) a chtel jsem na zelenou patricne vystrelit...a zustal jsem tam stat a pak se sporadane rozjel, jak plyn postupne zabiral
Tempomat jsem zkousel samozrejme na dalnici, ktere se ale zpravidla vyhybam jako cert krizi. Funguje dobre a v manualu pisi, ze ho lze pouzit uz na trojku tusim od 60km/h. Ja ho samozrejme zkousel na sestku a je to fajn vec, pri ktere si zapesti pekne odpocine. Jen musi clovek jet sam nebo prvni, protoze ve skupine nikdo konstantni rychlost zpravidla bez tempomatu neudrzi. Zaujalo me, ze to neni presne jako u auta, ale rychlost kolisa cca +/- 3km/h., ale to samozrejme neni prakticky poznat, je to clovek vnima na cislech na tachometru.
Premyslim, co ji vytknout, aby to hodnoceni vypadalo trochu objektivne, ale aktualne me nic nenapada. Snad krome nekterych technickych drobnosti, ktere mohli soudruzi z Italie vyresit jinak. Napriklad zahadne vedouci kabel, ktery z nejakeho duvodu odira ram, zadni blatnik, ktery je uchyceny tak, ze pri vybracich drobne odira kyvku, atd. Ale to jsou takove ty drobnosti, ktere na pristich rocnicich snad doladi a na funkci rostlinare nastesti nemaji vliv
Jo...vlastne tam chybi teplomer, coz je na cestaku zvlastni, ale na druhou stranu se clovek asi oblece podle toho, jestli mu je nebo neni zima a ne podle toho, co mu sviti na nejakem displeji.

Motorka prodána v září 2017.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elton
elton napsal 15.06.16 v 21:21 10b.

Krťa666
Krťa666 napsal 18.10.15 v 16:25 10b.

pěkný kousek, i na základě tvojí recenze se najaře přidám k majitelům kapoušů, objednán ve verzi rally, tak snad... díky zainfo

context
context napsal 07.02.15 v 10:34 10b.

pěkný caponord přeji hodně najetých kilásku v sedle bez nehod a krátkou zimu

krf
krf napsal 06.09.14 v 10:07

super motorka

hruso25
hruso25 napsal 12.08.14 v 21:07

krásavica.

Více komentářů



TOPlist