renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW K 1300 GT (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník RTourer
Vloženo 22.7.2014
Aktualizováno 17.11.2015
Zobrazeno 5 511x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po svezení na BMW K 1200 S jsem tento stroj nazval raketou na dvou kolech. K 1300 GT je raketoplán.

Více fotografii

Motorka koupena od luckycow (Znojmo 2) - Motocykl v pěkném stavu, který ale ne zcela odpovídal bájnému popisu stroje na Tipmoto. Dle inzerátu měl být bez jediného škrábanečku ve stavu nového moto, ale v reálu měly lakované kufry drobných šrámů až do podkladní vrstvy požehnaně. Stav km také úplně nesouhlasil. Prodejce to ovšem bez reptání kompenzoval přiměřenou slevou. Celkově spokojenost, jednání solidní a rychlé.

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 LT: Pro mé potřeby až moc velké, zastaralá technika.
BMW K 1600 GT: Cenová nedostupnost...

První dojmy - Jede to jak kráva, brzdí to jak kráva, zatáčí to skoro samo. Nějak víc na tom fouká, jízdní pozice je taky trochu jiná než na RT, ale poměrně rychle si zvykám. S čím ještě bojuji, je ovládání blinkrů - mám ten starý klasický baworácký oboustranný systém hodně vžitý, takže na GT občas místo blikání zatroubím. Převodovka je až nečekaně hlučná (přesto přesná), při zařazení jedničky se může zdát, že vypadl motor z rámu... Překvapila mně i váha stroje při manipulaci na místě - RT se proti GT jeví jak dětské kolo. Váhový rozdíl se projevuje hlavně při stavění moto na hlavní stojan a sundávání z něj.

Motorku bych doporučil pro - Cestovní parník se sportovním duchem na dlouhé trasy pro zkušené jezdce. I když mám kamaráda, který si toto pořídil po čtyřicítce jako svůj úplně první motocykl v životě (babetu do toho nepočítám :-))

Doplňky na motorce - Maximální výbava přímo od výrobce včetně originálního topcase v laku.

Recenze

Bavaria Express

Raketoplán na dvou kolech prošpikovaný elektronikou a veškerou dostupnou moderní technikou.
Mám najeto přes 5000 km, takže snad už mohu i hodnotit...
Jak došlo k tomu, že jsem R 1100 RT vyměnil za K 1300 GT, se můžete dočíst v deníku motocyklu R 1100 RT. Na RT jsem prožil nejlepší léta mého dosavadního moto-života, proto se neubráním občasnému porovnání těchto dvou strojů, jakkoliv se to může zdát nepatřičné z důvodu zcela odlišné koncepce motoru a více než desetiletého technologického odstupu. Jednu podstatnou věc však mají RT a GT společnou, a sice předurčení k dálkové turistice. Takže zase tak úplně mimo mísu to srovnávání nebude...
Začnu asi u toho motoru, který je pro mne změnou nejzásadnější. Kdysi dávno jsem jeden řadový čtyřvál vlastnil, byla to klasika všech klasik, Honda CB 750 Four ´76, od té doby ale už jen samé dvouválce, dokonce jsem někde pochytil a pak sám razil heslo, že správný motocykl má mít DVA válce (ideálně v uspořádání boxer ). Tomu jsem se tedy teď zpronevěřil... Skoro už jsem zapomněl na hladkost chodu řadového čtyřválce a musím říct, že si to užívám a mé stárnoucí tělo si libuje. Motor má výkonu na rozdávání (160 plnokrevníků), v kategorii velkých cestovních motorek se BMW K 1300 GT rovná pouze BMW K 1600 GT/GTL (tam je však handicap v podobě mnoha kilogramů hmotnosti navíc) a přibližuje se Kawa GTR 1400, ostatní zůstávají daleko pozadu. Motor krásně táhne od nízkých otáček, není problém obcí projet na šestku ležérně v mezích zákonem daného limitu a za značkou konec obce je to už jen otázka pohybu zápěstí pravé ruky...
Věci se začínají dít nad 6000 ot/min. Když jsem se do této oblasti odvážil poprvé, myslel jsem, že se někde pode mnou probudil k činnosti ještě jeden motor, o kterém jsem do té doby neměl sebemenšího tušení. Raketové zrychlení provází mocná zvuková kulisa a zježené chlupy na mém hřbetě. V běžném provozu je to možná ne zcela využitelné, to se otáčky motoru ideálně drží v rozmezí 3000 až 5000 (7000 ot/min při zařazené šestce = 180 km/h), ale občas si takto vyhodit z kopýtka je fakt potěšení
Podvozku není co vytknout, je to prostě bez diskuze to nejlepší, co na trhu existuje. Přední unikátní zavěšení typu Duolever pracuje bezchybně, o zadním Paraleveru snad není třeba se zmiňovat. Díky dlouhému rozvoru je moto stabilní jak vlak na kolejích (proto Bavaria Express...) a přitom krásně ovladatelné. Nastavitelné odpružení ESA II vyžehlí všelicos, ale má své hranice, berlínští konstruktéři při odlaďování podvozku evidentně nebrali v potaz stav našich vozovek. GTčku prostě nejvíc chutnají kvalitní silnice s táhlými rychlými zatáčkami, ale vlásenky alpských průsmyků mu také nečiní žádné potíže.
Motocykl je fakt dlouhý, díky tomu je na palubě místa dost pro oba členy posádky. Jízdní pozice je více sportovní než na RT, což obnáší pro řidiče více natažené ruce, lehký předklon a více skrčené nohy. Na GT víc fouká než na RT. Je to tím, že přední kapotáž je celkově subtilnější, mezi ní a plexi se po jeho vysunutí do horní polohy vytvoří jakési výřezy, kterými proudí vzduch k jezdci a také zpětná zrcátka zde žádnou ochrannou funkci neplní. Na druhou stranu - a to je stejné i u RT - je jedno, jestli jedu 120 nebo 160, fouká pořád stejně. Řešením je vyměnit plexi za větší třeba od Wunderlicha a přidat ještě boční deflektory na kapotáž před řídítka (taktéž Wunderlich). Mám to v plánu a tím bude aerodynamický komfort dotažen na stejnou úroveň, na jakou jsem zvyklý z RT.
Kufry jsou opravdu objemné, je neuvěřitelné, co se do nich všechno dá naskládat (do bočních vyklápěcí helma Schuberth i s bradavicí bluetooth komunikátoru). Jen je potřeba dávat více pozor na jejich choulostivé lakované plochy jak při nasedání posádky, tak při manipulaci se sejmutými kufry - boční mají občas tendenci se kutálet, pokud stojí na ne zcela rovné ploše. Praktické je, že pokud jsou kufry odemknuty, k jejich zavírání a otvírání už klíče netřeba, takže může zůstat v zapalování. Jelikož jsou zámky úložných prostorů celkem čtyři, říkám si, že centrální zamykání by se hodilo (K 1600 už ho, tuším, má...).
Trochu jsem na rozpacích z nové filozofie BMW Motorrad ohledně přepínačů na řídítkách. Nejenže občas ještě bojuji se zapínáním a vypínáním blinkrů, ale mám i pocit, že tady inženýři vyloženě šlápli vedle - na pohled je to titěrné a vypadá to spíš jako produkt made in China určený pro nějakou malorážku, ale co je horší, přepínače mohou být zdrojem mnohdy záhadných závad. Kamarád je řešil na svém úplně novém GT v záruce několikrát, než byla odhalena jejich příčina. Stávalo se mu, že pokud nechal stát moto na slunci, nemohl pak nastartovat. Dlouho se bádalo a nakonec se zjistilo, že se cosi vyzkratuje při ohřátí skupinového přepínače na pravé straně řídítek a pak nejde startér (stejný problém na K 1600 GT řešil i jirkajl). Na mém GT se stává, že kolébkové tlačítko pro nastavování plexi někdy funguje jen jednosměrně - plexi jede jen nahoru, dolů se spustit nedá. Po čase se to ale vždy "samo" a "nějak" opraví (zatím...). Totéž páčka ovládání tempomatu - poloha vzad nedělá to, co by podle manuálu dělat měla, respektive nedělá vůbec nic, a nově začalo zlobit i vypínání blinkrů, ještě že se (většinou) po nějaké době vypínají samy...
Při brouzdání po různých diskuzích a fórech jsou problémy s novými skupinovými ovladači častým tématem a BMW se k tomu nestaví zrovna čelem - nekonají se žádné svolávačky a hromadné výměny, skupinové přepínače se mění jen tomu, kdo si o to důrazně řekne (navíc netuším, jak je zajištěno, že se nebudou závady opakovat i u nových přepínačů). Prostě v tomto ohledu si BMW zadělalo na dost velký průser a nemyslím, že má takovéto problémy zapotřebí. Zlaté staré klasické přepínače... (Edit: na jaře 2015 mi byly přepímače v rámci záruky vyměněny zdarma a od té doby je vše OK. Tak aspoň že tak...)
Naopak radost mi dělá přední xenonový světlomet, nejen svou účinností, ale i tím, že díky tvarování vnitřní odrazové plochy a jakýchsi bočních výřezů přecházejících do kapotáže svítí i hodně do stran. Zajímavě je řešeno přepínání dálkové/potkávací, které je netradičně umístěno na přední straně paralelně s páčkou spojky a ovládá se ukazováčkem (a zatím funguje...). Musím říct, že je to dost dobře vymyšleno, rychle se na to zvyká a je to intuitivní. Ono to asi ani jinak udělat nešlo, protože palec levé ruky už má za úkol obsluhovat tolik tlačítek, že další navíc by způsobilo pořádný chaos.
Pro úplnost výčet všech technických vychytávek, kterými je GT obdařeno: elektronické nastavení podvozku, ABS, kontrola trakce, kontrola tlaku v pneu, alarm na DO, vyhřívaná sedadla a hefty, palubní počítač (spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, teplota okolního vzduchu...), tempomat, možnost nastavení výšky řídítek, nastavitelná výška sedla, elektrické plexi, xenon. Prostě nálož...
A ještě nakonec - když jsem nedávno jen pro zajímavost hledal na trhu srovnatelný stroj od jiného výrobce, nenašel jsem nic (K 1600 GT/GTL nepočítám). Přestože se K 1300 GT už nevyrábí (pochopitelně, kdo by pak kupoval ty nové "šestnáctky", že? ), jeho technika je stále aktuální v K 1300 S a R.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lála
Lála napsal 31.07.18 v 21:05

hezké hodnocení, začínám si zvykat...a souhlasit

Piwell
Piwell napsal 17.07.16 v 20:06 10b.

Pěkná mezikontinentální střela

Jirži77
Jirži77 napsal 28.06.16 v 21:30 10b.

Super mašina

Šimi57
Šimi57 napsal 18.11.15 v 20:23 10b.

Já to chci taky. Super

maroth71
maroth71 napsal 09.10.14 v 21:31

Jo komentoval bych to taky jak paveljbc přesně to sedí akorát zatím se sdruženým přepínačem mám jen jeden problém nejde klakson zima je na krku tak se mu podívám na zoubek . U luckyho jsem se taky na ni díval a myslím že mi říkal že to byla jeho nejoblíbenější motorka prý i lepší než 1600 gtl . Ale jinak hezký strojek a hodně km bez servisu

Více komentářů



TOPlist