PROFIL MOTORKY

Motorro BM 400 Velas (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Properitus
Vloženo 20.7.2014
Aktualizováno 17.10.2020
Zobrazeno 4 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 24.06.2016, Uskutečněno: 27.03.2016, Stav tachometru: 11057 km, Zhlédnuto: 256x


Po zkušenostech jsem hned po první jízdě věděl, že tohle zpřevodování budu chtít upravovat, výrobce motorku zpřevodoval, jako kdyby měla tahat sajdcar, nebo plně naložený pav. Chápu to u verze do terénu, ale u čistě silniční verze endura je to naprostá blbost a nesmysl.
1) Nejprve jsem šel po rozetě: Originál měl 42 zubů, nechal jsem si vyrobit rozetu s 38 zuby, což je minimum, aby řetěz ještě nechodil po disku zadního kola, ale časem a po konzultaci se slovenským majitelem stejného motocyklu jsem se rozhodl ještě pro větší řetězové kolečko.
2) Potom jsem dokoupil kolečko, originál měl 13 zubů a nové kolečko má 14 zubů JTS 1321.14 pasuje z hondy CBF 250. Měl jsem trošku obavy, abych převod neprotáhl až příliš, ale po pár jízdách jsem zjistil, že motorka s tak dlouhými převody mi vyhovuje mnohem více, než s krátkými a motor to pořád zvládá s přehledem, že jsem se až divil.
Přitom jsem ještě musel přibrousit plechový půlměsíček, proti vyskočení řetězu, aby to nedrhlo brusným kamenem na flexe a doladit fortunkou. Napínáky řetězu jsem pak musel rovněž o kousek povolit, což je logické.

Závěrem mohu úpravu jen doporučit, protože aspoň pro mně je jízda mnohem příjemnější, akorát motor je třeba před přeřazením o trošku více roztáčet a také rozestupy mezi převody se zvýšily, zejména mezi 5-6, ale při 6 rychlostní převodovce je to pořád v pohodě a rozhodně vždy je kam podřazovat. Motor ale i tak tahá běžné kopečky na 6ku, je to středootáčkový motor, akorát, že potřebuje více roztočit, aby měl po přeřazení aspoň 3500ot, do kopce i 4000ot ale ani potom se nějak netrápí a i tak dlouhou 6ku zvládá obstojně.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Ffantas (0) napsal 19.05.2017 v 20:31

Zdravim.na kolik vas vysla ta 38 zuba rozeta?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Posílení chlazení novým chladičem

    Vždy jsem si přál motocykl s vodním chlazením a teď když ho mám, tak mně bastard výrobce pokazil radost jeho nedostatečným dymenzováním. Motocykl chápu jako vozidlo převážně pro volný čas a jeho použití je převážně pr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.04.2018
    Uskutečněno: 30.03.2018
    Tachometr: 19500km
  • Přestavba z karburátoru na vstřikování EFI kit

    Začalo to na Aliexpressu, kde jsem mlsně šmejdil po bezmembránových karburátorech a přitom našel přestavbové EFI kity na různé motory a motocykly. Byly sice dost drahé, ale slibovanými parametry a funkcemi velmi lákavé,

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 08.01.2017
    Uskutečněno: 28.12.2016
    Tachometr: 17000km
  • Změkčení přední vidlice

    Od počátku jsem tady psal, že na motocyklu mi vadí, že má tvrdou přední vidlici. Není to tím, že velas byla levná čínská motorka, ale tím, že výrobce je magor a úplně zbytečně to nastavil tvrdě! Ve vidlici motocyklu je

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 16.01.2016
    Uskutečněno: 16.01.2016
    Tachometr: 10860km
    Komentářů: 1x


TOPlist