PROFIL MOTORKY

Motorro BM 400 Velas (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Properitus
Vloženo 20.7.2014
Aktualizováno 17.10.2020
Zobrazeno 4 036x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 23.08.2015, Uskutečněno: 08.08.2015, Stav tachometru: 8805 km, Zhlédnuto: 323x


Po zkušenostech z předchozím zesíleným diodovým světlem 2. generace, které svítilo o dost silněji, ale rozptylem spíše jako dobrá mlhovka jsem se rozhodl pro radikální přestavbu. Inspiroval jsem se přitom diodovými náhradami hlavních žárovek H3, H4, H7 a dalších, které se prodávají na aliexpressu, bohužel tu svou jsem si musel na míru vyrobit na koleně a tak ta kvalita provedení není přes veškerou snahu zcela 100%, ale snažil jsem se nic nepodcenit a udělat to na nejvyšší úrovni, jak bylo doma možné, aby spolehlivě fungovala po dlouhou dobu a bez možných závad a komplikací.

Nejprve jsem se pustil do výroby svépomocí té kostky, bohužel jsem to musel dělat a brousit ručně flexou a fortunkou z lidlu, protože nemám možnost frézy, nebo CNC, což je dost náročné na přesnost a hrozná piplačka.
Potom jsem z motorky sundal diodové světlo 2. generace a z něj jsem sundal výkonovou diodu cree a větraček z chladiče, nechal si na něj navařit tu kostku z hliníku viz první 3 obrázky. Potom jsem dlouho brousil sváry fortunkou a připravoval plochy k osazení 2x led cree cxa 1512 1750lm, dolaďoval dírky k protažení kabelů pro zapojení a pájel do serie po 4 SMD diody.
Potom jsem protáhl kabeláž dírkami v kostce a začal osazovat diody. Diody jsou na hliníkové kostce nalepeny tekasilem neutrál profi. Jsou tam 3 obvody, jeden obvod má jen větráček, je na 12V a napětí je sníženo polovodičovými diodami kvůli otáčkám, druhý obvod je na SMD, připojen k parkovacím světlům s ochranými srážecími diodami a poslední obvod je na powerled cree, ty jsou obě napájeny paralerně přes DC meanwell LDH 45A 1050W.

Střed výkonových diod powerled cree je zhruba v místě, kde měla původní žárovka H3 vlákno, tedy kolem ohniska paraboly kvůli optimálnímu rozptylu světla. Dvě výkonové diody powerled cree svítí do horní části paraboly a ta jejich svit odráží dopředu nad clonkou přes čočku projektorového světla na silnici před motocykl.

Po instalaci v motocyklu jsem ještě zařadil do serie s meanwelem (napajecí driver k diodě) polovodičovou diodu na 60A, která má pouze ochránit meanwell při neumyslném přepolování, aby se neodpálil. Silné předimenzování jsem volil, aby se za provozu co nejméně zahřívala a byly na ni co nejmenší elektrické ztráty i tak je pro jistotu na malém hliníkovém chladiči.

Když diodové světlo poprvé absolvovalo 100km zkušební jízdu a bez jakýchkoliv problémů tak jsem při každém zastavení sahal na chladič, abych se přesvědčil, jestli se nezahřívá víc, než by měla, ale bylo to poměrně chladné, takže se zdá, že jsem asi nic nepodcenil, svítí to, chladí se to a fungovat to asi bude. Ještě jsem to teda doladil ohniskově a seřídil sklon.

Po zkušební jízdě jsem ještě musel vyřešit větráček, chytal o chladič diody a vylamoval lopatky, takže řešením bylo koupit nový a ten podložit milimetrovými plastovými podložkami, aby se větráček k chladiči na dotek nedostal a nemohl se poškodit. Větráček je nalepen na hliníkovém chladiči chemoprenem. Veškeré obvody jsou připojeny konektory, aby byla možná snadná demontáž a oprava, nebo výměna komponent.

Světlo zatím prokázalo značnou provozní spolehlivost a svým výkonem umožňuje bez problémů noční jízdy, což u původního světla téměř nebylo možné, protože silnici osvětlovalo neskutečně mizerně, nebo spíše svítilo, ale neosvětlovalo. Ze závad jsem zatím řešil jedině uklepané drátky, což je prostě hlavně kvůli vibracím a také tím, že nemám k dyspozici dostatečně mechanicky odolné vodiče. Nové vodiče jsem raději na uklepaných místech přilepil, aby se nechvěly a zase se neuklepaly.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Properitus (8) napsal 23.05.2016 v 13:27

Nyní mám najeto skorem 12000km a diodové světlo celou tu dobu funguje výborně. Rožnu, jezdím a svítí až ho zhasnu. Zatím jsem nezaznamenal naprosto žádný problém se světlem jako takovým, takže tento doma vyrobený prototyp na fotografiích zatím prokazuje naprostou spolehlivost! Doufám, že to tak bude i dál, každopádně jsem rád, že se mi v domácích podmínkách povedlo vyrobit něco, co funguje a spolehlivě slouží. No je fakt, že jsem použil kvalitní komponenty CREE diody a 12V DC driver meamwell LDH 45A, takže to bude i tím, ale koncepce a nápad jsou moje.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Posílení chlazení novým chladičem

    Vždy jsem si přál motocykl s vodním chlazením a teď když ho mám, tak mně bastard výrobce pokazil radost jeho nedostatečným dymenzováním. Motocykl chápu jako vozidlo převážně pro volný čas a jeho použití je převážně pr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.04.2018
    Uskutečněno: 30.03.2018
    Tachometr: 19500km
  • Přestavba z karburátoru na vstřikování EFI kit

    Začalo to na Aliexpressu, kde jsem mlsně šmejdil po bezmembránových karburátorech a přitom našel přestavbové EFI kity na různé motory a motocykly. Byly sice dost drahé, ale slibovanými parametry a funkcemi velmi lákavé,

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 08.01.2017
    Uskutečněno: 28.12.2016
    Tachometr: 17000km
  • Protažení převodů

    Po zkušenostech jsem hned po první jízdě věděl, že tohle zpřevodování budu chtít upravovat, výrobce motorku zpřevodoval, jako kdyby měla tahat sajdcar, nebo plně naložený pav. Chápu to u verze do terénu, ale u čistě siln

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.06.2016
    Uskutečněno: 27.03.2016
    Tachometr: 11057km
    Komentářů: 1x


TOPlist