renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník crowack
Vloženo 13.7.2014
Aktualizováno 10.5.2015
Zobrazeno 1 870x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na začátku bylo slovo boží a pár svařenejch trubek. Ale dnes je moderní doba tak z trubek jsou hliníkový profily a dvouvál do V už se umí i trochu roztočit, aniž by vyflusal ventily výfukem...

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Sice hezká motorka ale za hodně peněz... a ani silniční, ani enduro... snad jednou k němu najdu zase cestu
Honda XL 650V Transalp: Situace na trhu - za moc peněz vylítaný hujdy. Cenduro je dnes móda a každej ho musí mít.
Aprilia Pegaso 650: V hledáčku se objevila potom, co jsem začal inteznivně sledovat inzeráty. Byla by i pěkná, nakonec jsem ale dal na množství referencí z různých stran, že radši nebrat :) (viz citát z JWM \"cikánská mrdka\" :) )

První dojmy - Motorka mi hned do ruky nepadla, spíš si na sebe pomalu zvykáme. Aby taky ne po těch letech s Jawou... Ale s každým kilometrem je to lepší a lepší, je to hodná motorka, žádná kousavá vzpurná potvora. Edit: Po odježděné půlsezóně a začátku nové můžu říct, že motorka baví, a baví čím dál víc. Ovladatelnost, chování podvozku, výkon a projev motoru je něco, co mi pokaždé udělá v helmě "rohlík".

Motorku bych doporučil pro - Pro mě. Ostatní ať si jezdí třeba s Transplastem nebo XT, aspoň se budeme mit nad čím pohádat u piva :)

Doplňky na motorce - transparentní gripy "Suzuki SV" - půjdou pryč a buď tam dám černou klasiku a nebo (spíš) saita nebo něco, aby mi nemrzly ruce. Tankpad z "karbonu" - vyměníme za transparentní. Časem to chce brašny a tankvak, taky na palubovku přidat voltmetr a hodiny.
Edit: Gripy zatím necháme byt, na to to nejezdí. Brašny a tankvak, ano ale zatím ani to nehoří. Hodiny na palubovku NE - když už si sednu na motorku, čas nade mnou přestává mít moc. Nechci vědět kolik je hodin, a jestli stíhám nebo nestíhám - prostě jedu, a až tam dojedu, tak tam budu.
Přibyly nová závažíčka cca 280g a soustružené padací špunty á la Rutan - pokud máte zájem, napište SZ, zašlu výkresy.

Recenze

Jezdím cca od 12ti. Napřed fichtl, v 15cti ŘP a Mustang 77, pak po čase A a Jawa 250. Dlouho mi nic nechybělo, i dneska žasnu nad genialitou a jednoduchostí konstrukce. Tahle motorka definitivně zůstane v garáži, i kdyby na chleba nebylo.
Ale samozřejmě u Jawky mi vadilo, že ne vždy je schopná stíhat dnešní provoz, navíc nemá blinkry, a na některé výjezdy už se mi nechtělo ji trápit. Taky samozřejmě jsem se chtěl posunout někam "o trochu dál". Ale kam, že?
Dlouho jsem prahnul po Transalpu 650, párkrát jsem se i svezl, ale s rozpačitým pocitem. Jako oproti Jawce to samozřejmě jelo, ale 21 vepředu na silnici moc klidu nepřidala a nemastný neslaný projev motoru mě taky úplně nenadchnul. Navíc jsem zjistil, že mám s tímto druhem motorek nepřekonatelnej psychologickej problém - světlo a budíky se prostě musí otáčet s řidítkama! Jak to stojí na fleku, mám pocit že jedu rovně a žě spadnu :) Jako asi bych si zvyknul, ale nelíbí se mi to :)
Když jsem se pak konečně rozhodnul, že něco koupím, kromě endur/cendur v určité cenové hladině jsem na popud kamaráda jenom tak letmo začal pošilhávat po naháčích - Cenduro/enduro bylo čistě rozumovou volbou - univerzalita, cestování, kdežto naháče mě vždycky braly, líbily se mi - prostě klasická motorka, kulatý světlo, neschováváš se jako zbabělec za kilometrový plexi, a jako geroj se pereš s větrem a muchama. SV jsem už kdysi viděl a mohl si ošahat, totéž ještě i s kawou Z750 - moc pěkná motorka. Co se mi ale u kawy nelíbilo, byl 4V - je to prostě vysavač jako každej jinej.
Nakonec jsem v inzerci objevil jedno až podezřele zachovalý SV, tak jsme se jeli podívat. No a jak jsem se svezl, tak byla ruka v rukávě, už nebylo cesty zpět :).
Na SV se všechno točí kolem jediné věci - motoru, kterej je následovníkem ikony jezdců, co si na holení koulí museli pořídit kombajn - TL-S a TL-R.
Ten motor má na jednu stranu syrový projev a charakter V-twinu, ale na druhou stranu to není šílená bestie, která neodpouští chyby a při každým zaklapnutí blokuje kolo. Výkon dávkuje plynule, a má příjemnou gradaci a špičku. Přitom nemá zásadní konstrukční vady a dá se říct, že co se týče spolehlivosti má dobrou pověst.
Výbornýmu projevu motoru zdatně sekunduje podvozek, samozřejmě, pokud ho někdo bude drtit úplně na hranu, zjistí, že je vlastně naprd, a že to chce předek z GSX, zadní tlumič Ohlins z bůhvíčeho a podobně. Ale na takové to domácí řádění v zatáčkách, zvlášť verze K2+ (stavitelné předpětí vepředu) je naprosto v pořádku a není důvod nevěřit tvrzení některých střelců, že s SV v zatáčkách bez problémů pojeli partu jezdců na sportech. Vzadu je guma o šířce 160mm a to je podle mě dobře, protože právě díky tomu se motorce chce do zatáček a není problém jít z náklonu do náklonu.
Brzdy bych zatím zhodnotil jako dostatečné - zaprvé, pořád jsem nenašel správné místo/úsek silnice, kde si odzkoušet full brzdy a potrénoval krizové brždění (v provozu riskovat přebržděnej předek fakt nééé), a za druhé, až tak moc je nepoužívám - brzdný moment motoru je tak velký, že pokud jedu plynule a nezávodím, před zatáčkou podřadím, zaklapnu a brzdit skoro nemusím. Zadní brzda je celkem marná pokud jedu sám, a z polohy "jemně přibržďuje" rychle přejde do zablokovaného kola. Jo, pokud půjdete o dva kvalty dolů bez meziplynu, namalujete zadním kolem černýho hada na silnici taky, na to bacha. Ale to by musel někdo být fakt jelito aby toto zkoušel (třeba já :) ).
Co se týče ochrany před povětřím, jednoduše a prostě není žádná - co je nejhanebnější, v Suzuki nedomysleli délku předního blatníku, a tak jde voda a všecky sračky na přední válec, na koleno a až nahoru na chladič. V dohledné době to bude chtít prodloužení blatníku ("fenda extenda"), kdo má ten chladič furt čistit.
Nejlíp SVu na zakroucené okresce s kvalitním povrchem, na dálnici je to nuda, terénem sice projede (světlost v pohodě, po polňačkách bez problému), ale tam jsou limitem gumy, když najede do měkčího, zalepí se ty srandadrážky v silničních gumách a je to jak na ledě. Po městě asi jo, obratný to je, ale já pokud nemusím, tak s tím do města nejedu (jako na jakýmkoliv jiným stroji).
Cestování je velkej otazník na odolnost řidiče a případně spolujezdce. Co pocítíte asi nejdřív budou nohy - stupačky jsou hodně vysoko a vzadu, a to i u spolujezdce, chce to tak po 100km přestávku na protažení.
Povídání bych asi zakončil komentářem z jiné recenze SV zde na MCZ - čirou náhodou jsem si koupil zrovna to, co jsem chtěl...
Naháče mě chytily, a i když jsem se svezl i na ikoně cenduristů 1200GS, tyhle svody už mě (téměř) definitivně opustily, a když pokukuju po jiné, tak to je (v libovolném pořadí - R nineT, V11 Sport, Griso, Monstery, a možná tak maličko Versys :) A kdybych chtěl motorku na poslední "rozstřel", asi se poohlídnu po GSX1400 (inazumy) a nebo XJR - to je legenda...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 08.02.19 v 09:27 10b.

Jobbis
Jobbis napsal 19.05.17 v 21:11 10b.

Zachovala masinka a pekne svezeni na ni.

JiriD
JiriD napsal 24.04.16 v 06:18 10b.

Více komentářů



TOPlist