renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 11.7.2014
Aktualizováno 27.10.2014
Zobrazeno 4 517x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.2

Popis motorky


-poslední sportovní motorka od Yamahy živená karburátory s digi tachometrem nekončícím na smluvních 299 :D

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - -předchozí majitel se o motorku skvěle staral, je ve fantastickém originálním stavu s veškerou dokumentací, navíc koupená v ČR, takže jsem neváhal a po krátké zkušební jízdě na místě bral :-)

Motorku bych doporučil pro - -pro vyzrálé chlapíky, co už si nepotřebují nic dokazovat a nepotřebují mít místo přístrojovky display ze StarTreku :-)

Doplňky na motorce - -výfuk mivv

Recenze

-prozatím najeto jen nějakých 500km, ihned po koupi vyměněna přední pneu za Qualifier II. První dojmy veskrze pozitivní, pokud srovnám s předchozími FZ1 Fazer, tak má R1 trochu slabší brzdy za studena, po zahřátí se brzdná síla o něco zlepší. Uchvátí chrochrtání z airboxu, okolo 6 000ot se ozve takové grrr...prostě nádhera. Zvuk navíc podporuje laděný dobový výfuk Mivv s pěkným hlubokým soundem. Co se týká zátahu motoru, oproti novějším modelům není nárůst výkonu okolo 8 000ot/min tak skokový, již do 6 500 ot. silně zatáhne a ochotně se vytáčí až za hranici 12 000ot, což je na okreskách jednoznačné pozitivum. Ve špici na nejnovější supersporty již samozřejmě nestačí, ale ruku na srdce, pakliže nejezdíte často na okruh, máte i s tímto výkonem na běžné silnici plné ruce práce. Docela překvapí dlouhé rychlostní stupně, na dvojku jede skoro 190, trojka jde k 230km/h. Skvěle funguje převodovka, vůči FZ1 jdou rychlostní stupně řadit lehčeji a přesněji, spojka je taky velmi dobře dávkovatelná. Co není zrovna milé, je tendence řízení k rozkmitání na horším povrchu. Zde není R1 zrovna ve své kůži a dokáže svému řidiči nadělit nejednu horkou chvilku za řidítky, navíc to věčné odskakování na hrbolech promění radost z jízdy v malé utrpení. Asi by prospěl tlumič řízení, ale chci motorku nechat v origo stavu bez úprav a smířit se s tím, že mi na tomto typu povrchu FZ1 s širokými řidítky v pohodě ujede i kdybych se na hlavu stavěl . Situace se obrací v případě nájezdu na kvalitní silnice plné rychlých oblouků. Na svůj věk je motorka neuvěřitelně jistá a stabilní ve stopě, není problém se držet nejnovějších sportovních bajků a užívat si sportovní jízdy naplno. Pakliže zvolníme tempo, jsou cítit okolo 5 000ot drobné vibrace v řidítkách, ale jinak pohodlí je OK, výhled v zrcátkách velmi dobrý. Skvělý je velký úložný prostor pod zadním sedadlem, další skvělou zprávou je dobré odvádění náporu větru až do nějakých 160km/h, což umožňuje i nějakou tu delší vyjížďku. Je to prostě skvělý bajk ze staré školy bez elektronických serepetiček, který nabízí jezdci nejen skvělý sportovní zážitek, ale i možnost se v pohodě schoulit za funkční plexi, sednout si na komfortní měkké sedátko a sbalit si nějaký ty osobní věci přímo do motorky, což dnešní sportovní motorky již nabídnout nedokáží...
V létě jsem vzal R1 na okruh do Brna na pár rozjížděk a výsledný dojem je i přes věk motocyklu velmi dobrý. Brzdy, které se jeví na okresce jako průměrné rozhodně nepropadly a jejich brzdný účinek byl i na konci jednotlivých jízd stále dostatečný. Chybí jim sice počáteční ostrost, ale mají dobrou citlivost a lze dobře rozeznat, kdy to přední guma ještě dává a nehrozí nečekaný pád. Jako mínus hodnotím nižší pozici sedla, oproti moderním motorkám by to chtělo zadek mírně přizvednout, možná by to změnilo nastavení zadního tlumiče, k tomu jsem se ale doposud neodhodlal. Také je znatelné klouzání na sedadle směrem vzad při akceleraci, dnešní zdrsněná sedadla to umí o poznání lépe. Na rovinkách oproti nejnovějším motorkám trochu ztrácí, ale podvozkově je to stále ukázkový bajk, což potvrdí i několik majitelů BMW RR a kitů, kterým tahle babička ukázala záda Bohužel vlastníkem této motorky již nejsem, setkala se s nepřízní osudu, kdy jeden můj kamarád nezvládl řízení svého biku, v levotočivé zatáčce upadl a jeho motorka nepochopitelnou trajektorií letu porazila mojí R1 bezpečně stojící na parkovišti opodál silnice tak nešťastně, že jí poškodila zadní kyvku a podsedlový rám, který není jako u moderních biků šroubovaný, ale pevně spojen s rámem. Pro pojišťovnu to byla totální havárie, motorku ocenila na pár šušňů a vůbec nezohlednila unikátní stav moto. Příběh skončil tak, že jsem obdržel nějaké pojistné plnění, havárku pak za pár korun odkoupil dealer Yamahy, který ji měl původně opravit a dál prodat, nicméně ji dále kšeftl za lepší peníz do nejmenovaného motobazaru. Byly to krásné 4 měsíce, kdy mě motorka několikrát krásně povozila v Brně a těsně před nehodou ještě stihla odvézt na zásnubní cestu.Čest její památce, byl to krásný a charakterní bajk, na který budu vždy rád vzpomínat

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
46pavell
46pavell napsal 19.04.15 v 19:01 10b.

krasná motorka ale čekal jsem lepší konec

XJ900S
XJ900S napsal 22.01.15 v 22:48

Ahoj, origo Yamaha hotovka

Jirka-ZXR
Jirka-ZXR napsal 22.01.15 v 22:20

Ahoj, hezká R1, a ta komba je šitá, nebo koupená hotovka?

romcovw
romcovw napsal 16.07.14 v 21:36

krásná motorka,excelentný vzhlad,jak nová vela stastných km

Maartyy
Maartyy napsal 16.07.14 v 14:48 10b.

Krasavice, at dlouho slouzi. Ten origo stav je uz skoro vzacnost. Za mě jasná 10!

Více komentářů



TOPlist