renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Majesty 250 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Son
Vloženo 30.6.2014
Aktualizováno 1.1.2024
Zobrazeno 2 296x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V minulosti jsem si boha nepřipustil ,že někdy sednu na skůtra a ejhle okolnosti ...

Více fotografii

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - Majesty YP 250DX je majestát už jen z obrázku a osobní pohled to jen umocnil. Na obhlídku jsem však přijel v motorkářském a po usednutí do opravdového jezdícího křesla to bylo na poděkování a odjezd dom. Nestalo se však, na projížďku jsem si netroufl ,tak jsem byl pro přesednutí si do zadního křesla "projet" a bylo vymalováno.

Motorku bych doporučil pro - pro lážo-plážo jezdce,na dennodení dojíždění do práce ,ale NE městské dojíždění. To takhle někde ze vzdálenější okolní vesničky do města a odpoledne zase dom. A na sportovní svezení zapomeňte !!! kroutí se to jak žížala,ale je to vykoupené "relativním absolutním" pohodlím- vo tom tedy žádná

Doplňky na motorce - abych ještě přiškrtil spotřebu,tzn. stejná rychlost,menší otáčky motoru,namontoval jsem 13,5g válečky místo 11g. Pravda maximálka šla dolů,ale kdo by babičku s 50kou na krku trápil 125kou?!?!?!!! a krom toho ,když tak, jdou ty válečky na 11g odvrtat. Mosazi je tam na tyhle úpravy dost.

Recenze

Z trhavých rozjezdů bylo znát že v převodech není vše O.K. a i zadní brzdový kotouč byl dávno za horizontem o vychrchlaném vedení zadního brzdiče ani nemluvě. Takže v zimně přišla odstávka a dal jsem se do práce. Řemen byl i dle slov bývalého majitele O.K. ,ale zbytek ... K.O. Naštěstí už Ital tunil a tudíž byl instalován varec Malossi. Takže popořadě: nové válečky ,nový přítlačný talířek včetně vodítek ,nově oblepená rozběhová spojka ,nová zadní guma (ten sjetý Mitas si na vodě hodně slušně plaval a s panem Dunlopem se to nedá srovnávat) výstupní ložisko převodovky zadního kola, nový zadní brz.kotouč a čelisti jsem nechal vyvařit hliníkem a dopiloval do původního stavu, nové zadní brzdové destičky a už se zase jezdí a je to paráda.
Ovšem Majestát je na můj vkus a objem hladovec 3,6-4,2 l/100km je na objem 250 ccm trochu... jo má to rozměrnou kapotu co od 70 km/h chrání obstojně před deštěm ,ve dvou tomu v normálních kopcích dech neschází ani při dálničním tempu 110 km/h ...
možná to chce jemněji na plyn ,má to přece jenom ještě karbec s AC pumpou a ono to nedá, tomu z křižovatky nepřitnout, když to má odpich jak ...

ááá už víme proč ta spotřeba-tohle není skůtr do města nebo na krátší a časté vzdálenosti.Stačilo dát pořádnou dlouhou vyjížďku a ejhle jsem na 3,2l-takže ve městě žrout, na výletu "spořivec".

Trochu se spotřebou "nějak" souvisí čidlo teploty chladící kapaliny, zkoumám co a jak

nálet:
2013 a 2014: 6944 km stav tacho. 55040 km
2015- 4268 km (stav tacho. 59 308 km)
2016- 4241 km (stav tacho. 63 549 km)
2017- 3642 km (stav tacho. 67 173 km)
2018- 5250 km (stav tacho. 72 423 km)
2019- 1300 km (stav tacho. 73 723 km)
2020- 1068 km (stav tacho. 74 791 km)
2021- 2019 km (stav tacho. 76 900 km)
2022- 611 km (stav tacho. 77 511 km)
2023- 775 km (stav tacho. 78 286 km)

Zadní sjetá Mitaska, která za mokra neskutečně klouzala hlavně na přechodech, byla v 50tis.nahrazena Dunlopkou Runscoot.
Když mi před sjetím přední Dunlopka GT v pravé zatáčce ustřelila a já ani nevím jak (postupně-smyk předního kola, zadního a zase předního vše ve 4sekundách) jsem to vykorigoval, šla okamžitě v 65tis.dolů s náhradou Metzeler Fellfreel s poznatkem, že na přední gumu na mokro je "hadovitý" profil na středu lepší, než "rovná" drážka, hned po ní přišla náhrada zadního Runscootu - "zimní" Metzeler Feelfee Wintec a i přes obavu co bude dělat za těch neskutečných letních veder odjezdila se vší parádou 8300km. Nahrazena na vodě odzkoušenou Pirellkou Angelscoot.
Tak došlo i na nový přední kotouč a výměnu zadního brzdiče.Vyměněny zadní tlumiče, chladící kapalina, řemen a sehnal se i kompletní nový variátor sice tam není zn. Malossi, ale nepozoruji nějakou změnu oproti Malossi. Zato jsem začal pozorovat změny v max. rychlosti-už se nedokázala vyhrabat nad 110 km/h, později jen do 90 km/h a když už jsem ji i nenastartoval, byla "volba" jasná-buď odešel sytič nebo membrána v karbci, tak jak tak, došlo na "rozborku" půlky skůtru a na vině byla membrána, no po 77 tis. najetých km na originálu-slušný standart s tím že to je "tradiční" problém 250-kových majd. Došlo i na výměnu spojkových pružin a spasování rozběhových paken se spojkovým zvonem a trhavé rozjezdy jsou minulostí. Šahat na nastavený el. bimetalový sytič se ukázalo jako nešťasné řešení, takže znova kompletní rozborka a přeštelovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zerousek
Zerousek napsal 29.02.16 v 20:14 10b.

MARKYZ001
MARKYZ001 napsal 04.07.14 v 19:04

tak nechť vám to spolu "lážo plážo" jezdí ...

-MP-
-MP- napsal 30.06.14 v 20:56

Pěkná holka . Při pohledu na ní jsem zavzpomínal a uronil slzu . Tu stejnou jsem měl , DXko , v té stejné barvě . Ale ta spotřeba teda je nějaká podivně vysoká . Já jezdil tak za 3 - 3,3 .

Více komentářů



TOPlist