PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník joro
Vloženo 29.6.2014
Aktualizováno 5.8.2015
Zobrazeno 3 985x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Tato koncepce (naháč vycházející z okruhovky) mi asi nejvíce vyhovuje. Zkusil jsem kde co ale tohle vypadá na delší známost! Jediné co neumí jsou delší cesty s batohem. Kozlík je nepohodlný, obratnost je pryč.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 SM-T: SM-T mi stále vrtá v hlavě (kvůli ježdění ve dvou), takže kdo ví... na druhou stranu je Rotax v Aprilii stejně dobrý, ne-li lepší
KTM 990 SuperDuke: SuperDuke je klasa (podvozek WP, příhradový rám), ale od Tuona se zase tak moc neliší. Tedy rozdíly jsou poměrně malé - obě jsou postavené kolem litrového V-twinu.
Aprilia Tuono V4R: Tuto špičkovou motorku předchází pověst o extrémní spotřebě paliva. Schlamstne 10l/100km jako malinu.

První dojmy - Hooligan bike. Tuono (italsky hrom) nesnáší pomalou jízdu a jízdu konstantní rychlosti. Motor cuká a prská, spojkování je tak trochu nutnost. Je to však obratný stroj, který městem projíždí jako nůž máslem. Pokud zrychlujete, pak se Vám odmění hladkým chodem a špičkovou stabilitou.

Motorku bych doporučil pro - Nudíte se? Vadí vám kvílivý zvuk 4-válce? Kupte si medvídka Tuono :-)

Doplňky na motorce - 2x Leo Vince. Štítek Ermax. TRW přepakování s přesunem brzdového válce a možnosti obraceného řazení. Plně seřiditelný zadní tlumič z RSV.

Recenze

Sportovní V-twin byl výzvou. Byl jsem se dívat na jinou motorku, ale Tuono mě na místě zaujalo více (zkuste ji někdy zkouknout v reálu). Po předváděcí jízdě jsem byl lapen. Za vesnicí jsem otočil plynem a Tuňák ihned zavelel k útoku (žádné: aha, počkej si na otáčky chlapečku). U třetí zatáčky jsem se smál od ucha k uchu. Zvuk z otevřených koncovek překvapivě lahodí uchu. Žádné ječení, žádné bzučení - zvuk je skutečně old school. Motor prakticky nevibruje (šok !). Navíc je, kvůli relativně vyrovnanému průběhu výkonu, relativně hodný. Ale pouze tehdy, když s plynem zacházíte s citem, výkonu má totiž stále na rozdávání. Tedy pokud nejste rozmazlení stroji jako B-King nebo novějším Tuňákem V4R (asi nejlepší výkonný naháč současnosti).
Po 2000km jsem stále velmi spokojen. Musím uznat, že na odreagovací jízdy sólo je to téměř ideální stroj. Navíc se stále líbí (lidé na Tuono reagují téměř jako na Ducati Diavel). Akcelerace už mi nepřijde tak brutální, ale stále je OK. Brzdy Brembo jsou... prostě Brembo. Čitelné, silné, snadno dávkovatelné. Pohodlí překvapivě odpovídá mnohem cestovnějším strojům . Po vyjížďkách jsem z grupy výkonnějších strojů relativně v pohodě. V zatáčkách jede jako po kolejích.
Po 3000km: Tuono dokáže jet také docela rychle. I kolem 200km/h (i lehce nad) je stabilní. Ano, fouká na tom, ale řízení je stále přesné a klidné. Řidítka nekmitají, motorka nijak neplave. Zkusil jsem instalovat dB-killery (chystám se do Rakouska) a motorce hned ubylo to správné kouzlo - připadám si jako na nějakém elektro strojku trrr. Jízda ve dvou maximálně na koupaliště a zpátky. Jinak je to trápení pro oba, zejména kvůli vysoko umístěným stupačkám (těžiště jde také do háje) a chybějícím madlům. Stejné je to i na dnešních supersportech. Elektrika vyžaduje jistou péči - použité konektory nejsou příliš vodotěsné. Rozhodl jsem se promazat je speciálním sprejem. A chystám se na instalaci turistických nosičů (existuje řešení místo sedačky spolujrzdce).
Doporučuji instalaci: téměř nutné jsou otevřené výfuky (vždy můžete použít dB killery) - plnotučný zvuk pam, pam, pam na světlech - je k nezaplacení, auťáci jen koukají. Doporučují pneu odpovídající supersportům (Michelin Pilot Power 3 zatím vypadají nejlépe). Zadní rozměr 180/55 je pro Tuono optimální, 190/55 dobrý a 190/50 nejhorší. S 180 krásně padá do zatáček, lehce se vodí. Velký větrný štítek od Ermaxu odvádí svou práci nečekaně dobře i při 200km/h a Tuono nijak nehyzdí. Navíc mám ještě přepakování - hlavně kvůli brzdové pumpě, která se tímto přesunula z horkého motoru (kde se stále přehřívá) za pravou botu. Zadní brzda je tím nově zcela použitelným pomocníkem. Dokonce jsem ji začal před zatáčkou docela používat (před tím měla nepředvídatelný charakter, podle aktuální teploty těla motoru). Třešničkou je možnost otočit řazení. Dále doporučuji propláchnout spojkovou hydrauliku (je tam DOT 4-ka) a původní kapalinu vyměnit za poměrně málo používanou DOT 5 (ne 5.1) na bázi silikonu. Spojkový váleček lze snadno demontovat. Kapalina přestane černat (způsobuje to měkčí odlévaný hliník spojkového válce) a chod páčky je lepší. Motor RSV i Tuona je citlivý na olej. Se starým se hůře řadí. Při výměně oleje pozor, Tuono má dva filtry a dva výpustné šrouby. Také vám část oleje (asi 0,5l) v motorce vždy zůstane. Předepsaný olej 15W50, tedy hustější, stačí však polosyntetika.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BobRF
BobRF napsal 03.07.14 v 17:13

Pěknej Tunák vše co píšeš je pravda cestovat se dá dal jsem na něm 4000km a pohoda ale solo proto jsem měnil kvuli spolujezdkyni pro kterou byla jízda na tuonu utrpení :´- at slouží je tu super moto

Polas
Polas napsal 30.06.14 v 22:53

joro- nene, je to novinka: http://4.bp.blogspo...14+BMW+S1000R+Naked+(1).jpg . Předevčírem ji měl porovnávat Pepa sršeň vůči právě KTM...

joro
joro napsal 30.06.14 v 19:07

Polas - asi jsi myslel Monstra 1200S. Ne? BMW výkonného naháče nemá? Tedy K1300R ale to je něco jiného... Tak jak tak, je Tuono V4R hodně na špici (bohužel i cenou).

mixo
mixo napsal 29.06.14 v 22:58

V4R 8-9l sportovní vyjížďka ...pěknej Tuňák

Polas
Polas napsal 29.06.14 v 22:35

Zajímavá barevná kombinace . Jinak ve všem souhlas . Až na to Tuono V4... Za současnou špici nakedbike už se považuje KTM 1290 a asi ji teď dobře dejchá na záda BMW S1000... . Mnoho najetých km v letošní sezóně

Více komentářů



TOPlist