renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 1000V Varadero (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník krysoid
Vloženo 10.6.2014
Aktualizováno 26.9.2014
Zobrazeno 5 889x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Sňatek z rozumu,časem si mě však omotal kolem prstu a bylo vymalováno

Více fotografii

Výška jezdce: 194 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 955i: Nebyl slušnej kousek za slušnej peníz.Jinak bych do něj šel hned
Aprilia ETV 1000 Caponord: Osud tomu nechtěl abych ji měl.Měl sem si jet pro 3 a ani jedna neklapla.No a pak sem narazil na Varana
Yamaha TDM 900: Má ji bratr:Podvozkově hravá,s dobrýma brzdama(zadek docela ostřejší),motor paráda(s laďákama a upraveným sáním dobrej spodek,výbornej krouťák,koní akorát,ne moc ucukanej,prostě tak akorát,zato špatná reakce na změnu zatížení která to docela kazí),ochrana

První dojmy - Původně sem chtěl Caponorda(1000),nebo Triumph Tiger 955i.Ale osud tomu nechtěl tak sem sem po mírném naštvání ohledně přístupu některých prodejců doma sedl k pc a za dva dny jel až do Příbrami pro Varana

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně pro cestovatele

Doplňky na motorce - Od předchozího majtele padací rám a topcase.Mnou instalované turistické plexi Givi a deflektor.Bude zásuvka na 12V,boční kufry atd.

Recenze

Není moc motorek co splňujou moje nároky.A když jo,tak jsou mimo mé finance(SuperTenere 1200,Explorer 1200,Caponord 1200,Adventure 1190).Takže rychchle z říše snů do reality a vybírat s nohama na zemi.Varana sem v hledáčku neměl,ale po přístupu některých prodejců sem řekl ne!!!Sedl k netu a narazil na Xl 1000V Varadero.Chvilku popřemíšlel,asi tak nanosekundu a volal Těšil se jak malej kluk,že budu mít konečně něco na cestování.Věděl sem že to už nebude taková divočina jako V-Strom,kterej se mimo jiné usídlil navždycky mojem srdci.Varan je však docela jiná motorka i když ve stejné kategorii.

Všechno oč tu běží je MOTOR.Oproti V-Stromu je jemnější,sametovější,s lepší reakcí na změnu zatížení.Má pocitově lepší spodek.Ale co je hlavní,daleko použitelnější.Není problém jet na nižší kvalty na 2000 ot. Což u Stroma chtělo sakra soustředění a trénink na plynu.Pozor,není to však žádnej milovník nízkých otáček,přeci jen je to V2.takže pěkně nad 3000-3500 ot,tam se mu nejvíc líbí.Normální svižnější turistika se spokojí s tím,když ručička otáčkoměru poskakuje na 4000 ot.Víc není potřeba.Zato když člověk chce blbnout,stačí mu šlápnout na kuří oko,podržet ho na plynu a nestačí se divit.Motor převzatý z VTR se hold nezapře,o tom žádná.Nějak mi u něj chybí ten charakter a hutnost co měl Strom.Jenže za všechno se platí a všechno má svou cenu.Tohle "charisma" je vykoupeno použitelnějším,příjemnějším a hlavně na cestování lepším motorem.Spotřeba?Záleží jak se za to tahá.Průměr je něco kolem 5,5-6,2 l/100(na silnici jsem skoro vždy ten nejrychlejší ) Což zajišťuje docela slušný dojezd.

Podvozek?Docela překvapení.Čekal sem uhoupanou měkou kozu.Nic z toho se však nekoná.Naopak,Předek je na můj vkus docela tvrdej,na tenhle styl moto chvílemi(na nekvalitních okreskách) až moc.Může to být starým olejem,nebo předchozí majitel instaloval jiné pružiny.Uvidíme.Rozhodně to není na škodu.I tak přední klasická vidlice odvádí vynikající práci.Zadek je na tom o dost líp,jelikož oproti předku poskytuje aspoň nějakou možnost nastavení(předpětí pružiny) a zase jako na Stromu na pravé straně.To mě přivádí k šílenství.Chcete si za jízdy přitvrdit/ubrat na předpětí?Problém!!!Je potřeba sundat ruku z plynu a to mě fakt nebaví!!!To je pak pořád sundat ruku,pak odřadit dolů co si ztratil na rychlosti a tak dokola.Kdyby tak někdo víc přemýšlel.Jinak si na nastavení zadku najde každej co mu vyhovuje.Rám není tak pevnej jako na Stromu.Tam byl hliníkovej Deltabox zato na Varanovi je kalsika(ale kyvka uchycena na motor).A je to znát.Podvozek není tak tuhej a celkově těžší,ale naprosto dostačující i s plnou bagáží.Není cítit žádné větší kroucení nebo vlnění.Přesně tak jak by tomu mělo být na cestovnám enduru.

Jak varan brzdí sem byl velice mile překvapen.Zase,srovnám-li se Stromem je Varan o třídu výš.Lepší dávkovatelnost,síla.V předu jsou totiž dva třípístky zapojeny do duálního systému.Geniální řešení pro cestovatele,pro rychlejší jízdu na cestě občas limitující.V terénu mi to občas vykouzlilo pot na čele než jsem si na to zvykl.Teď po čase to hodnotím jen kladně.

Ochrana jezdce je výborná.není problém jet v dešti a být skoro suchej.Krása.Mám tam turistické plexi Givi a teď jsem koupiul perfektní deflektor na zakázku.Pohodlné sedlo pro mě v akorátní výšce.Zvolil bych však jiný tvar.Víc by mi pasovalo rovnější a ve předu širší.Tohle je však kvůli menším postavám,budíž jí odpuštěno.

Až se mi bude chtít tak doplním víc info

Závěrem?
+ user friendly jak sviňa
+motor
+pohodlí jezdce i spolujezdce
+ochrana před nepřízní počasí
+dojezd
+použitelnej i v lehčím až středním terénu
+spotřeba
+je to kus "masa" pro větší postavy

-trocha těch vybrací
-user friendly(chybí mi charakter)

Prodána.Zjistil jsem že na moje roky a styl ježdění je jí škoda,chci sportovnější svezení.Doufám že se o ni bude nový majitel starat stejně jako já.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 17.12.20 v 20:22 10b.

wsbk
wsbk napsal 12.05.15 v 10:55 10b.

paráda

Maroš2811
Maroš2811 napsal 14.04.15 v 21:28 10b.

alexander
alexander napsal 02.11.14 v 20:16

varan,jak jinak,,,

context
context napsal 06.09.14 v 21:27 10b.

pěkný varan přeji ti hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

Více komentářů



TOPlist