motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Honda VTX 1800 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník fanek007
Vloženo 3.6.2014
Aktualizováno 15.2.2018
Zobrazeno 5134x
HODNOCENÍ PROFILU OD 54 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Obrovská, těžká, pozornost přitahující a respekt budící bestie s dostatečným výkonem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:René Zelenka (Strakonice) - Férové, korektní a bezproblémové jednání. Na čem jsme se domluvili, to platilo.
Motorka koupena koncem dubna 2014.
Dovoz USA (California).
Do provozu 2009.
Při koupi najeto cca 11 tis. km.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VT 750C Shadow: Občas vážím přes metrák a přišlo mně, že na ni budu vypadat jak vosa na bombóně.
Honda VTX 1300: Chtěl jsem motorku na sezónu 2014 od pana Zelenky a 1300ka už nebyla.
V kontajneru přes oceán plula "jen" 1800ka. model "C".
Honda VT 1100 Shadow: Byla v užším výběru, ale nakonec vyhrála mladší řada VTX.

První dojmy - Ty voe, ta nádrž je fakt mega.
Ty voe, vytrhává mně řídítka z rukou.
Ty voe, do těch zatáček to chce jinak, abych nekončil v protisměru.
Ty voe, jak ji tady mám otočit s tak malým rejdem.
Ty voe, hlavně, ať nespadne, jinak už ji nezvednu.
Ty voe, ten hliník je dost zašlej, se z toho leštění p...u.

Doplňky na motorce - květen 2014:
nerez padací rám s předkopy
zrcátka Highway Hawk Razorback
gripy Emgo
oplety kabelů a bovdenů









červen 2014:
chromové držáky brašen
kožené brašny S52b
nerez opěrka s nosičem Iron-Moto
otevřené sání

























srpen 2014:
chrom kryt rámu Küryakyn
chrom měrka oleje Big Bike Parts - Show chrome
chrom krytky zadní brzdové nádobky Küryakyn
úprava klíče






























září 2014:
chrom kryt čepu kyvné vidlice - číslo dílu 90312MCH010
krycí pružina na hadici chladící kapaliny - číslo dílu 19527MCH830















říjen 2014:
nerez / chrom podložka pod SPZ





listopad 2014:
úprava stojánku - posloužila nerez zátka na víno





březen 2015:
nové sedlo a opěrka od firmy DDT Custom Seats
nerez jacket na kabely předních blinkrů
kožený pás nádrže
kožený kufr na opěrku
nerez rampa přídavných světel
přídavná světla Bullet Long (Paaschburg & Wunderlich)








































březen 2016:
nerez jacket na kabely





duben 2016:
nový vzduchový filtr





květen 2016:
chrom páčky Küryakyn
chrom kryty odrazek Küryakyn
chrom kryt motoru Küryakyn
chrom kryt hnací hřídele kardanu Big Bike Parts - Show chrome
hodiny na řídítka Marlin's
chrom kryt zadního světla Highway Hawk
chrom kryt kyvné vidlice Cobra
nerez kryt chladiče Iron Moto







































duben 2017:
chrom kryt šroubů kardanu Big Bike Parts - Show chrome
chrom kryt horních a spodních brýlí Küryakyn
stupačky Pilot Pegs Küryakyn
předkopy Pilot Pegs Küryakyn
ochranné pružiny brzdových hadic




















červenec 2017:
nerez jacket na bovdeny plynu





září 2017:
boční chromové kryty Big Bike Parts - Show chrome
kryt řadící páky Küryakyn
chrom kryt zadního brzdového třeme Küryakyn
nerez kryt spojky















říjen 2017:
tlumiče Progressive Suspension 430




Průměrná spotřeba - 6.30366 l/100km

Recenze

Nebylo mně ani deset, když jsem v kůlně našel torzo motocyklu Jawa Stadion S11. Tak dlouho jsem do dědy hučel, až Stadiona zprovoznil a dal mi ho pod stromeček. Stadion prošel několika úpravama, abych na něm byl schopen jezdit a dosáhl na zem – měl menší kola a větší rozetu, aby nebyl tak rychlej. To byly moje úplný motocyklový začátky.

Po tátoj jsem zdědil Jawu 21 (pořád ji mám ). Tam, odkud pocházím, tomu nikdo neřekl jinak, než Mrzák, nebo Fichtl. Na Mrzákoj jsem uměl jezdit ještě, než jsem si v patnácti udělal papíry. Během následujících tří let (kdy se zpočátku ještě jezdilo na Mrzákoj s větrem ve vlasech a blembák byl jen doporučenej) než jsem si udělal papíry na auto a velkou mašinu, následovalo nesčetné množství úprav s kámošema. Dělaly se brzdový světla na zadní brzdě, opěrky spolujezdce, přidávaly se zrcátka, někdo tunil vejfuk, jinej vystřihoval plechy. S tátou jsem pak půlil motor a nechával dělat výbrus. S koupí prvního auta někdy v devatenácti letech skončil aktivní zájem o Mrzáka a motorky obecně. Přispělo k tomu i opuštění rodný hroudy a přestěhování se do Pardubic. Do té doby jsem na velký mašině, kromě autoškoly, seděl jednou – kámošovu upravenou dvaapůlu jsem projel asi na pěti stech metrech. Vždycky se mně ale líbily choppery. Ne že bych vyloženě snil, že jednou nějakýho budu mít, ale obdivoval jsem je a říkal si, že možná někdy.

Po dvaceti letech to přišlo. Říkám manželce „koupím si motorku“. Ona na to „to je super, budu jezdit s Tebu“. Popravdě mě její reakce trochu překvapila, protože jsem ze všech stran slýchal „TVL, by se stará posrala“… „tak to mu v žádným případě nedovolím“ apod.

Neměl jsem vybranou konkrétní značku ani model, jen jsem věděl, že to bude chopper nebo něco takovýho (až následně jsem zjistil, že to, co chci, je cruiser ). Vůbec jsem neřešil, jestli bude mít drátěný kola, karbec, nebo zda to bude vodník. Když bude úplně holá bez doplňků, jedině dobře – chci si ji udělat podle svýho vkusu. Pro výběr jsem měl dvě kritéria - hlavně ať má: 1. kardan 2. čím míň najeto, tím líp.

Psal se rok 2013 a já se začal poohlížet, co by se dalo sehnat. Vybíral jsem v podstatě pouze podle vzhledu – o motorkách jsem po dvacetiletý pauze nevěděl zhola nic. Líbily a dodnes se mi líbí HD (Fat Boy a Heritage Softail Classic). To že nemaj kardan, ale řemen bych jim i odpustil, ale při pohledu na ceny jsem je v podstatě okamžitě vyřadil z výběru. Možná někdy. Oko mi ale padlo na Hondu. Ať se podívám na kterejkoliv model chopper / cruiser, vidím krásnou, promyšlenou a propracovanou motorku, plnou jemných detailů bez humpoláckých částí. Ani na chvíli jsem už neuvažoval o jiný značce. Začal jsem u VT 750C Shadow. TVL, vážím metrák… nebudu na tom jak vosa na bombóně? Pojede to se mnou vůbec? OK, půjdeme vejš VT 800 Shadow – má sice kardan, vypadá ale spíš jak Virago a to není úplně ono VT 1100 Shadow – jo, to by šlo, to se mi líbí. Nejmladší, co by se dala teoreticky koupit, by byla cca 14 let stará. Ta už určitě bude mít něco najeto. Ok, a co ta VTX 1300? TVL, ta je fakt parádní A hele, prej je dělali až do 2008 v několika modelovejch řadách (od 2011 pak dělali už jen CX Fury). Ok, mám vybráno. Ještě teda pro úplnost mrknu na VTX 1800, ale to už je veliký a těžký hovado, to už ne …

Teoreticky jsem tedy měl vybráno a v zimě 2013/2014 začal hledat, kde koupit. Pročítal jsem tady fórum a několik lidí, kteří kupovali VTX vychvalovali pana Zelenku (dále jen RZ). Prošel jsem si jeho stránky a došel k závěru, že si získal mou důvěru. Věděl jsem, že vozí motorky z USA, jeho web byl napěchovanej dovezenýma strojema na prodej. Zavolal jsem mu tedy …

Já: dobrý den, chci motorku Honda VTX 1300
RZ: OK, jedna právě pluje přes oceán z USA, ale bohužel, už je zamluvená. Je ale určitá šance, že si ji ten týpek nevezme a pak bude volná
Já: hmmm tak asi zkusím počkat, jak to dopadne, nebo se poohlídnu jinde
RZ: nooo, v kontejneru je ještě jedno VTXo …
Já: zpozorněl jsem a rozzářily se mně oči
RZ: VTX 1800 C
Já: kurva ne, to je už moc veliký, na to si netroufám
RZ: je to v podstatě stejný, jen trochu těžší a má to větší výkon. Ta co sem pluje, by měla bejt v pohodě. Můžu vám poslat pár fotek z aukce v USA.
Já: kurva …
Já: hmmm
Já: Ok, můžete mně ji rezervovat?
RZ: Ok, domluveno, až ji budu mít doma, ozvu se.

Do mailu dorazilo pár rozmazaných fotek z aukce.





TVL budu mít motorku! TVL vono se to fakt děje!





Počátkem dubna 2014 telefonát – volal RZ. „Mám ji tady, kdy se přijedete podívat“. Nejbližší víkend jsem sedl do auta a vyrazil s rodinou na vejlet do Vimperka. První pohled mě ohromil a doslova vyrazil dech – nikdy jsem takovejdle stroj takhle z blízka neviděl. Civěl sem na ni jako tele a nevěděl co říct. Jako naprostej laik jsem si na ni sedl, obešel ji, podíval se pod, jestli někde neteče olej, zkusil brzdy. Nevěděl jsem na co koukat dřív, co kontrolovat, na co si dát pozor. V motoru nic nerachotilo, vodní pumpa evidentně fungovala, větrák taky. Čuměl jsem vyjevenej jako vejr až se RZ pro úplnost zeptal: „Chceš se projet“. Žádnej blembák, hadry ani páteřák jsem nevlastnil (integrálku značky Cassida, ve kterým jsem kdysi jezdil, jsem dávno vyhodil). Jediný, co jsem měl na velkou mašinu, byl řidičák a představa do čeho bych se chtěl oblíknout. S díky jsem projížďku odmítl s tím, že stejně nic nepoznám i s tím, že mi je jasný, že tak trochu kupuju zajíce v pytli.





Plácli jsme si a koncem dubna 2014 mi RZ mašinu přivezl domů. Znovu jsem čuměl jako vejr





V mezičase jsem si pořídil kožený hadry, páteřák, blembák, padací rám a pořád dokola čuměl na pár fotek, co jsem u RZ pořídil. Nic jsem nestudoval, nijak se nepřipravoval. Padací rám jsem namontoval ještě ten den, co mi mašinu RZ přivezl a zároveň tentýž den jsem vyřídil papíry.

Poprvé jsem se naostro (nebyl sem na vostro ) ustrojil do kůže a s klepoucíma se rukama usedl na 320kg těžkou mašinu. Cíl byl jasnej – dojet ke 2 km vzdálený pumpě a nezabít se

První jízda včetně tankování byl nezapomenutelnej zážitek. Po rovinkách a dlouhých zatáčkách, které jsem jel rychleji než krokem, to šlo – to jsem se i uvolnil a trochu si jízdu užíval. Odbočování a kruhový objezdy, to byla katastrofa. Při odbočování doprava jsem jezdil protisměrem, doleva to bylo o chlup lepší, ale skoro jsem vymetal pravej pangejt. Na kruhákách jsem opisoval strašně velký oblouky a s mašinou se doslova pral.

Další jízdy už byly mnohem lepší a poměrně rychle jsem se začínal s mašinou sžívat. Taky jsem začal víc číst zkušenosti lidí a jejich názory na řízení mašiny, až jsem narazil na video Bible zatáčení (Twist of the wrist). Video bývá ke shlídnutí na Youtube i s českými titulky. Čuměl jsem na to s hubou dokořán. První přenesení teorie do praxe po zhlédnutí videa mě vykouzlilo úsměv na tváři a doslova jsem hulákal „ty voeee, vono to fungujeee“ . Najednou byla mašina ovladatelnější, lehčí a jízdu jsem si začal víc užívat. Několikrát se mi stalo, že jsem škrtnul padacím rámem při odbočování a nebylo to nic příjemýho. Na rozdíl od škrtnutí stupačkou, která se zvedne, škrtnutí padacím rámem je docela mrda, která mě vždycky dost vyděsí.





Zatím jsem neabsolvoval žádnou školu jízdy na motorce, ačkoliv o tom vážně uvažuju. Nebudu tady předstírat, že jsem dostal motorku na 100% do ruky, že mně padla do ruky po pár jízdách, že vždy zatáčím na fleku jako policajti v soutěžních videích na Youtube. Na druhou stranu, snažím se bejt uvolněnej, nikam se nehnat, přemejšlet dopředu (víc než v autě), čumět do zatáček, za sebe a kam jedu a nebejt okolí nebezpečnej. Dosud čerpám z videa „Bible zatáčení“.
Jízdní vlastnosti nemám s čím porovnat. Nemám otevřený laďáky, úpravy vstřikování a palivových map. Jediná úprava je přímý sání s pořádným bavlněným filtrem. Pro mě má ale VTXo dostatečnej výkon a když je potřeba jet, tak prostě jede. Jasně, není to litrovej Fireblade s minimálně 130KW a 170kg váhy, ale o to tady přece vůbec nejde. VTXo má bublat a taky bublá . Občas jsem línej řadit a když za to vemu, motor se zachvěje a rychle se probere i z mírně podtočenýho stavu. Spotřeba závisí na stylu jízdy. Aktuálně jsem pod 6 l/100. Většinou jezdím sám. Ve dvou kolem šesti a půl. Když za to tahám, tak i v jednom okolo šesti a půl. Ovladatelnost na místě odpovídá váze – zvládnout minimálně 320 kg (bez doplňků) už vyžaduje určitou muskulaturu . Na druhou stranu, už při nízkých rychlostech není problém se vyhýbat dírám a kanálům velice hbitě. Ideální svezení je pro mě na silničkách s dlouhejma zatáčkama se slušným povrchem a rychlost do 100 km/h. Dálnice je na kochačku - uvelebit se v sedle a nohy na předkopy

Kromě malýho kastlíku pod baterkou, kterej měl původně sloužit na uskladnění manuálu, nářadí a možná lékárny nemá VTXo úložnej prostor žádnej. Absenci úložnýho prostoru jsem vyřešil dvěma brašnama, kufrem, kapsičkama na kufru, pásem na nádrži s kapsičkou a dvěma rolkama. Nechtěl jsem mít motorku holou a úložnej prostor řešit batohem nebo igelitkou přidělanou k nádrži gumcukama. Občas jezdíme ve dvou a např. na víkend se nám pohodlně vejde stan, 2 karimatky, 2 spacáky do kufru. Každej pak máme k dispizici svou brašnu.





Od doby, co jsem mašinu koupil, prošla spoustou změn a to nejen vizuálně, ale i z pohledu techniky. První výměnu oleje, výměnu kapaliny v brzdách a přezutí zadní pneu jsem si nechal udělat na Jarově. Veškerý další servis, kromě výměny a vyvážení přední pneu, jsem dělal já. Vždy podle servisního manuálu a s pomocí diskusí a návodů na internetu. Vše je detailně popsáno v deníku.





Po vizuální stránce jsem především chtěl vyleštit vše, co by se (alespoň podle mě ) lesknout mělo – všechny hliníkový části byly strašně zašlý. Hodiny a hodiny jsem trávil leštěním a testováním různých brusných a leštících past a přípravků. Leštění je nekonečnej proces :-). Když jsem mašinu vybíral, vůbec jsem netušil, že kupuju model, na kterej je možný sehnat velký množství originálních i after market doplňků. Jeden z mých cílů byl, udělat si mašinu podle sebe. Ukázalo se, že na to je VTXo dokonalý.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_Divočák_
_Divočák_ napsal 16.12.18 v 21:52 10b.

Moc pekny kousek

STRESOR
STRESOR napsal 24.04.18 v 19:52 10b.

Perfektní prezentace i fotky lépe by jsem to nenapsal k tvému dotazu jestli VTX-so nebo intruder tak výkon a mohutnost mám o 30 kg víc než ty a pokaždé když jsem viděl C-čko tak jsem byl hotovej nic jiného mně tak netěšilo a to jsem seděl na spoustě strojů Prostě oči a srdce jen pro C 1800R a motorka koupená srdcem je požehnání pro majitele i sousedy

Babicka33
Babicka33 napsal 16.02.18 v 06:57 10b.

úplně jsem se v tom poznal , s nulovejma zkušenostma do parníku s obsahem větším než většina aut co u nás jezdí .

Více komentářů



TOPlist