renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 450 L (1982)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Hippieguy
Vloženo 1.6.2014
Aktualizováno 14.5.2020
Zobrazeno 6 005x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.3

Zkušenosti po první sezóně

Vloženo: 01.12.2014, Uskutečněno: 01.12.2014, Stav tachometru: 65900 km, Zhlédnuto: 36x


Sezóna je u konce, mrznoucí déšť již jízdě nepřeje a je načase zhodnotit to, co sem vlastně sedlal.
Prvotní problémy byly jen klasické závady, které se projeví u každé motorky, co poslední roky jezdila jen na STK a zpátky a po jejich odstranění se už nic podobného neopakovalo.

Vzhled: Dle vkusu každého soudruha. Mě se design počátku 80. let líbí. Trocha chromu, žádný plasty zakrývající motor a všechno pěkně dokulata. Na vzhledu je vidět doběh vzhledu sedmdesátých let a méně znalý motorkách si jí občas splete se legendární Hondou CB750. GS450 se vyráběla v několika verzích at už sportovní, polokapotované, nahaté a v mém případě chopprácké verzi L. Co si budem namlouvat, chopper to opravdu neni. Sice má zvedlá řidítka a trochu nižší sedlo než její sestřičky, ale i tak je to z dnešního pohledu spíš cestovní naháč.

Motor: Legendární nesmrtelný suzučí paralelní dvouválec. 444cm3, výkon 32kw (43HP). O jeho kvalitách svědčí i to, že se jen s lehce navýšeným objemem montoval dalších 30let.
Dvě vačky, 4 ventily. Motor je výrazně podčtvercový, vrtání 71mm, zdvih 57mm a je krmen dvojicí 34mm karburátorů. Nevyššího výkonu dosahuje 9200rpm a kroutícího momentu 39Nm v 7000rpm.

Tak tohle jsou suchá data, v reálu se motor chová trochu jinak. Předně je až neuvěřitelně pružný. Naprosto plynule zatahuje už od nějakých 2500rpm a bez jakékoliv díry v plynu srdnatě táhne až k červenému poli. To začíná na 11 000rpm, ale je vcelku zbytečné ho tam vytáčet. Od 9 000 se již žádná gradace výkonu nekoná. Při běžné předpisové jízdě se jen občas dotknete 6 000 a i tak budete rychlejší než valná většina osobních aut.
Doby vzniku se zároveň projevila na zvuku motoru. tehdejší hlukové předpisy byly zřejmě benevolentnější a z dvojice koncovek jde nádherně sytý basová zvuk. V nižších otáčkách poskytuje decentní, avšak stále důstojný zvuk. Karta se ale rychle obrací při přidání plynu. Pod zátěží se od zhruba 5 000 otáček dere z motoru pořádně nasraný a hlasitý ryk, který vím i bez laděné koncovky všude sjedná respekt. Ten kdo jezdil na novější GS500 si to rozhodně nedovede představit. Tam vás ani "laděný" svod nezachrání.
Výkon je totožný jako u GS500. Srovnával sem s dvěma gs500 v pružné akceleraci (5. stupen, 60kmh a plný plyn) a do cca 150kmh nebyl patrný žádný rozdíl. Poté už se projevila zhoršená aerodynamika mojí motorky, která neumožňuje zalehnout tolik za řidítka a absence polokapotáže.
Spotřeba oleje se pohybuje okolo 0.3-0.4l/1000km což je normální hodnota pro většinu GS.

Jízdní vlastnosti: Motorka se i díky úzkým gumám snadno ovládá, nemáte žádnou potřebu se s ní prát. Mám pořád původní přední pneu a tak nemůžu uplně předně hodnotit chování v zatáčkách, ale od určitého náklonu se motorka začne sklápět až moc ochotně. Ale to bude způsobené především hranatostí zadní gumy, uvidím jak se jízdní vlastnosti změní po přezutí.

Brzdy: Dostáváme se k nejslabší části motorky. zadní buben se při ostrém brzděni nedá příliš dávkovat a je vhodný spíš na dobrzďování na mokru. Přední kotouč je na tom o něco lépe, ale i tak má k dnešním brzdám dost daleko. Pro silnější brzdný účinek se musí brzda pořádně zmáčknout a tím člověk přichází o možnost kontroly smyku předního kola. Zase, za normálních podmínek to neni problém. Zatim sem všechno ubrzdil. Na novou sezónu plánuji pancéřovou hadičku.

Spolehlivost absolutní. Za posledních bezmála 7 000km sem nemusel na nic sáhnout. Pouze jedna výměna oleje a kontrola ventilových vůli a seřízení karburátoru.
V létě sem musel kvůli vlastní blbost měnit tyčku spojky. Ozubená kola bez opotřebení a původní spojka také ještě obložení má.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Tak sem se znova zamiloval

    Ze začátku, hned po koupi jsem byl lehce skeptický, byl sem překvapen tím, že na motorce nic nefunguje a už sem pomalu počítal peníze na servis. Stačilo si ale vyhrnout rukávy a během několika dnů se skoro vše vyřešil

    Typ: Údržba
    Vloženo: 06.06.2014
    Uskutečněno: 06.06.2014
    Tachometr: 58760km
    Komentářů: 2x


TOPlist