renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/633 (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pretorian
Vloženo 16.5.2014
Aktualizováno 16.5.2014
Zobrazeno 5 900x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Kultovní bizon - "jiná" jawa - se spoustou technických řešení, které na jiných Jawách neuvidíte

Více fotografii

První dojmy - Motocykl jsem koupil v 2006 - myslel, jsem že v dobrém stavu - ale chyba lávky...

Recenze

Bizon se mi vždycky líbil, když jsem začínal na motorkách, měl jsem Jawu 638 i 640, ale stále jsem vzpomínal na Bizona, kterého míval můj strýc ve "vyblité" hnědé

Ten nahrbený profil, možnost snížit si řídítka, předkoplé vidle se mi prostě vždycky líbili. Motorka už v době vzniku poměrně raritní - se spoustou technických řešení které prostě na jiných Jawách neuvidíte - předně to nemá klasikou kolébku ale páteřový rám, airbox je z hliníkové slitiny - šroubovaný ze dvou kusů, bez klasických dvojitých brýlí - přední "upside -down" s předsazenou osou atd...

Motorku jsem koupil s tím, že ji kupuji v relativně dobrém stavu, a že si vlastně kupuji zachovalého veterána. Nicméně po důkladnější ohledání nálezového stavu bylo vše špatně, od motoru, přes narezlá kola, výfuky, nefungující elektro, párající se sedlo až po mizerný amatérský lak..

A protože můj bratr vždy říká, než kdyby jsi to nedělal pořádně , tak to raději nedělej vůbec - pustili jsme se do téměř dva roky trvající renovace. většinu času z této doby ale nezabrala práce ale shánění originálních či replikových dílů - něco se podařilo na burzách, něco od známých a s něčím pomohl Monty jawa.

každopádně, vše se rozdělalo do šroubku, nechalo opískovat, vyrovnat, zavařit, znovu nalakovat. Kola i výfuky jsou od Hadrávka, lak mi dělali u nás s Palečkově mlýně, elektriku zvládl bratr, kompletní generálku motoru, leštění a chrom šikovný chlápek ve Věžnicích. O důkladnosti svědčí i to, že všechny použité šrouby na montáž jsou nerez, pás přes nádrž je také leštěný nerez vypálený na laseru. zapalování je nově bezkontaktní VAPE. Sedlo mi čalounil moc šikovný chlápek v české u Brna

Po dvou letech práce Jawa ožila. Motor je skvělý, táhne jako elektromotor. Příjemná jízda je 80-90. Motorka je vysoká, na úzkých diagonálkách ale zatáčí hbitě. Brzdy jsou poplatné době a spíše dobržďují, než brzdí. Startování i chcípání vyžaduje rituál aby se motorka neuchlastala a šlo ji nakopnout.

Ale ten pocit ... tahle motorka má prostě duši, dělali ji lidé s láskou a je to na ní vidět i cítit.
Vytahuji ji z garáže jen párkrát do roka, když je opravdu hezky a chci se pokochat - na denní dojíždění 70km do práce mám jiný stroj.

Škoda, že stávající JAWA už není schopná udělat nic podobného...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
papiboy
papiboy napsal 24.11.21 v 16:16 10b.

10 bodov každému s Bizónom!
Malá pripomienka, Bizón nemá upside down vidlu.

Fusioon
Fusioon napsal 25.01.19 v 09:35 10b.

... toto urcite nedelali lide s laskou ... max. k marxizmu ... pekná rarita ale už v svojej dobe to bol konstrukčný sebaklam zbuchany z UR ako všetko čo po kyvačkach spravili v tej bolsevickej fabrike

Bastypat
Bastypat napsal 01.09.17 v 12:45 10b.

nádherná rarita

pp377
pp377 napsal 30.03.16 v 17:14 10b.

Krásný kousek, taky jsem teď jednoho sehnal a čeká mě to samé. Máš to krásné. Gratulace.

ladyss
ladyss napsal 26.12.14 v 19:46 10b.

Moc pěkně provedeno , gratuluju.

Více komentářů



TOPlist