Moje třetí. Po SV650 N jsem chtěla lepší ochranu proti větru a víc cestovnější verzi motorky, přitom zachovat dvouválcový motor a výkon, který mi stačil.
Motorka koupena od FIRMA:MTT - Brno (Brno-Židenice) - Spolehlivý prodejce, obchod proběhl rychle a v pořádku.
Výška jezdce: 174 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Aprilka mi přijde zábavnější ;-) Na Stromka můžu přejít vždycky.
První dojmy - První svezení bylo zajímavé- čekala jsem hodnější motorku. Úsměv a údiv na tváři rozhodli :-) Rozhodně posun od SV, ale zatím stále respekt.
Doplňky na motorce - Zvýšení řídítek, turistické plexi, chrániče páček, padáky, tankvak.
Recenze
Aprilii jsem si vybrala: na základě mých kritérií, která splňovala. A to: dvouválcem, objemem kolem 650ccm, cestovní verzí a dalšími pozitivy- větší výkon, který JE znát, design a to, že jich u nás není moc vidět a skvělý zvuk dvou laufů i bez laďáků Svezla jsem se na Stromkovi, ten mi přišel takový uhlazený, pohodlný a zvláštní "bezpečný posaz", motor navíc jako na minulém SV, proto byl mým favoritem ve výběru další motorky. Aprilka mě od první jízdy "bavila", tím mě dostala.
Po prvních 1000km : Uff, no:
1) Bylo třeba udělat pár změn, které budu opět hodnotit po dalších x kilometrech. Ona totiž ta cestovní verze nebyla až tak moc cestovní. Tzn.- Opatření, která by zvýšila komfort a ochranu před větrem (20tis.km na naháči opravdu stačilo...): zvýšit řídítka, vyměnit přední plexi za turistické, ochránit ruce kryty páček.
2) Jízda: Dvouválcová zábava i pohodlná jízda, podle toho, jakou palivovou mapu si člověk zvolí.(Sport, Touring, Rain) Mě baví "vrkat" plynem.
3) Motor: Dvouválcová zábava i pohodlná jízda, podle toho, jakou palivovou mapu si člověk zvolí. Ne , tak- kapalinou chlazený dvouválec- 95 koní a elektronický plyn ride-by-wire už je celkem poznat, hlavně při akceleraci a předjíždění. Oproti SV míň řadím, zato ve vyšších otáčkách, ono to tak nějak svádí...
4) Brzdy: Ty mě celkem překvapily svou ostrostí. Radiální, k tomu pancéřové hadice dělají své.
5) Podvozek: Velký rozdíl vidím v jízdě na nižší kvalitě asfaltu- krásně se vede, necítím nerovnosti, netluče to se mnou jako na SV a nebolí mě ruce.
6) Ovladatelnost: Možná to bude zvýšenými řídítky, možná vyšším těžištěm, ale zatím se se zatáčkami trochu "peru", je to jen o zvyku.
7) Spolujezdec: zatím nevyzkoušeno- asi tam moc místa nebude. Asi ani ten posaz nebude moc pohodlný. Asi nebudu nikoho vozit.
8) Úložný prostor: Tak tady jsem si moc nepomohla Pod sedlem max.lékárnička, vpředu vedle palubovky 2 úložné prostory, tak na peněženku, brýle... Vykompenzovala jsem to šikovným tankvakem přímo na otvor nádrže (plastová nádrž), který je tam stále. Na delší cesty brašny, kufry..
9) Spotřeba: 5,3 l/100km
10) Další plusy: ABS, palubní počítač s informacemi, zásuvka 12V, "vyhřívání" díky výfukům umístěných hned pod sedlem, zadní 180mm pneu, interval výměny oleje 20tis.km.
11) Mínusy: Horší převodovka, musí se víc "kopat"- nepřesné řazení hlavně 1, neutrál, 2. Tvrdší sedlo, málo úložného prostoru, malá nádrž (15l), časová prodleva zařazeného kvaltu na displeji při podřazování.
Vypadá velice dobře. Je sranda, že do budoucna je v mém hledáčku taky Stromek , nebo právě o tahle Aprilka. Takže řídítka byly nízko? Taky jsem myslel, že jsou trochu výš... 10b.
Dobrá volba at slouží bez problemu a závad.
Proti SV docela změna.
Spotřebu tipuju víc, ale změřím a uvidím...
BobRF Máš recht. Nejsem z těch, které řeší výšku sedla. Dík