Aprilia SL 750 Shiver GT (2010)

Vlastník luisa
Vloženo 15.5.2014
Aktualizováno 1.8.2023

Moje třetí. Po SV650 N jsem chtěla lepší ochranu proti větru a víc cestovnější verzi motorky, přitom zachovat dvouválcový motor a výkon, který mi stačil.

Motorka koupena od FIRMA:MTT - Brno (Brno-Židenice) - Spolehlivý prodejce, obchod proběhl rychle a v pořádku.

Suzuki DL 650 V-Strom: Aprilka mi přijde zábavnější ;-) Na Stromka můžu přejít vždycky.

První dojmy - První svezení bylo zajímavé- čekala jsem hodnější motorku. Úsměv a údiv na tváři rozhodli :-) Rozhodně posun od SV, ale zatím stále respekt.

Doplňky na motorce - Zvýšení řídítek, turistické plexi, chrániče páček, padáky, tankvak.

Aprilii jsem si vybrala: na základě mých kritérií, která splňovala. A to: dvouválcem, objemem kolem 650ccm, cestovní verzí a dalšími pozitivy- větší výkon, který JE znát, design a to, že jich u nás není moc vidět a skvělý zvuk dvou laufů i bez laďáků Svezla jsem se na Stromkovi, ten mi přišel takový uhlazený, pohodlný a zvláštní "bezpečný posaz", motor navíc jako na minulém SV, proto byl mým favoritem ve výběru další motorky. Aprilka mě od první jízdy "bavila", tím mě dostala.

Po prvních 1000km : Uff, no:

1) Bylo třeba udělat pár změn, které budu opět hodnotit po dalších x kilometrech. Ona totiž ta cestovní verze nebyla až tak moc cestovní. Tzn.- Opatření, která by zvýšila komfort a ochranu před větrem (20tis.km na naháči opravdu stačilo...): zvýšit řídítka, vyměnit přední plexi za turistické, ochránit ruce kryty páček.

2) Jízda: Dvouválcová zábava i pohodlná jízda, podle toho, jakou palivovou mapu si člověk zvolí.(Sport, Touring, Rain) Mě baví "vrkat" plynem.

3) Motor: Dvouválcová zábava i pohodlná jízda, podle toho, jakou palivovou mapu si člověk zvolí. Ne , tak- kapalinou chlazený dvouválec- 95 koní a elektronický plyn ride-by-wire už je celkem poznat, hlavně při akceleraci a předjíždění. Oproti SV míň řadím, zato ve vyšších otáčkách, ono to tak nějak svádí...

4) Brzdy: Ty mě celkem překvapily svou ostrostí. Radiální, k tomu pancéřové hadice dělají své.

5) Podvozek: Velký rozdíl vidím v jízdě na nižší kvalitě asfaltu- krásně se vede, necítím nerovnosti, netluče to se mnou jako na SV a nebolí mě ruce.

6) Ovladatelnost: Možná to bude zvýšenými řídítky, možná vyšším těžištěm, ale zatím se se zatáčkami trochu "peru", je to jen o zvyku.

7) Spolujezdec: zatím nevyzkoušeno- asi tam moc místa nebude. Asi ani ten posaz nebude moc pohodlný. Asi nebudu nikoho vozit.

8) Úložný prostor: Tak tady jsem si moc nepomohla Pod sedlem max.lékárnička, vpředu vedle palubovky 2 úložné prostory, tak na peněženku, brýle... Vykompenzovala jsem to šikovným tankvakem přímo na otvor nádrže (plastová nádrž), který je tam stále. Na delší cesty brašny, kufry..

9) Spotřeba: 5,3 l/100km

10) Další plusy: ABS, palubní počítač s informacemi, zásuvka 12V, "vyhřívání" díky výfukům umístěných hned pod sedlem, zadní 180mm pneu, interval výměny oleje 20tis.km.

11) Mínusy: Horší převodovka, musí se víc "kopat"- nepřesné řazení hlavně 1, neutrál, 2. Tvrdší sedlo, málo úložného prostoru, malá nádrž (15l), časová prodleva zařazeného kvaltu na displeji při podřazování.

Bud
Bud napsal 11.05.17 v 09:54 10b.

Vypadá velice dobře. Je sranda, že do budoucna je v mém hledáčku taky Stromek , nebo právě o tahle Aprilka. Takže řídítka byly nízko? Taky jsem myslel, že jsou trochu výš... 10b.

Rob187
Rob187 napsal 14.02.16 v 13:10 10b.

MontyGSX-R
MontyGSX-R napsal 04.06.14 v 12:19

Dobrá volba at slouží bez problemu a závad.
Proti SV docela změna.

luisa
luisa napsal 22.05.14 v 18:28

Spotřebu tipuju víc, ale změřím a uvidím...