renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Saroléa 33T (1933)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sardel
Vloženo 7.5.2014
Aktualizováno 23.8.2023
Zobrazeno 7 342x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Na jaře 2013 jsem si pořídil Saroléa 33T, 600 ccm SV z roku 1933. Bohužel, motocykl byl napaden renovátorem - kutilem.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Pokusit se zachovat originalitu jak to jen půjde a ty nesmyslně „orenovované“ díly vrátit do (umělé) patiny.

Recenze

Zcela rozebraná šetistovka Saroléa 33T se objevila koncem února na Aukru. Nedokáži přesně popsat onen pocit, který se mne zmocnil poté, co jsem uviděl inzertní fotografie motocyklu. Hned jsem věděl, že už se dlouho známe. Jistě budu reinkarnací původního majitele, uvěřil bych být buddhistou. Tím sice nejsem, přesto bylo pro mne otázkou cti a morální povinností aukci vyhrát. Byl to tuhý boj, ale povedlo se. Musím zde poděkovat své choti, která nejenže „neprudila“, nýbrž mě dokonce nabádala, abych se nebál přihazovat, neboť takový motocykl nutně potřebujeme do domácnosti!

V předchozích letech se, pravda, v inzerci objevilo několik motocyklů Saroléa, ale žádný na mne takto nezapůsobil. Spíše nežli vyšším duchovnem to bylo dáno stavem nabízených strojů a stavem peněženky. Tentokrát se oboje zcela nečekaně setkalo ve vyrovnané konstelaci. (Takže přeci jen nějaká karma?) „Instantní Sardel“ (tahle přezdívka jí už zůstala), ač se na ni zpočátku mnozí dívali poněkud pohrdlivě, ukázala se vskutku povedenou koupí. Pomineme-li nesmyslné opískování rámu a blatníků, které se snad podařilo „vrátit v čase zpět“, mají ostatní díly, vč. chromu, úžasnou patinu. Naštěstí, ač byl stroj rozebrán na prvočinitele, nic se neztratilo. Fascinující je třeba 95% dochovanost původních šroubů a matic.

„Instantní Sardel“ mile překvapila i po technické stránce. Původní majitel se o ni evidentně dobře staral, udělal pár standardních oprav, jednu větší generálku, drobná dobová vylepšení, hlavně však neprovedl žádný socialistický tuning! Podle původní SPZ odstavil motocykl z provozu před rokem 1964. Na motoru bylo po půl století nutné pouze důkladné vyčištění, překroužkování, zabroušení ventilů, přetěsnění... v podstatě jen běžná údržba!

Jízdní vlastnosti se ukázaly nad očekávání příznivé a plně vyhovují důvodu, pro jaký jsme motocykl pořídili: pohodová cestovní jízda ve dvou. Žádné trhání rychlostních rekordů, ale také žádné zadýchávání v kopcích. Motocykl Saroléa 33T, resp. jeho novější verzi, testovali v časopise „Oldtimer praxis“ v polovině devadesátých let. Článek vyšel pod názvem „Touren - hammer“, což je dosti výstižné. Ano, charakter motoru je poněkud „traktoroidní“, ovšem bez nežádoucích vibrací, má veliký kroutící moment v nízkých otáčkách, zároveň příjemně akceleruje. Motor je pružný, třístupňová převodovka naprosto dostačující.

Text je okopírován z mého webu www.sardel.cz

Informace o motocyklech Saroléa jsou dostupné na www.sarolea.cz

Článek o renovaci / restaurovaní zde na m.cz

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bloodhawk
Bloodhawk napsal 09.12.22 v 18:16 10b.

Ty jo super. Obě jsou super. Kde jsou ty časy kdy byl svět ještě v pořádku. Přeji hodně krásných a nezapomenutelných zážitků.

L6L
L6L napsal 03.05.22 v 21:54 10b.

Za recenzi 10

pp377
pp377 napsal 20.04.21 v 21:58 10b.

Paráda

zdenyseek
zdenyseek napsal 30.12.19 v 20:25

Pěkný stroj a super práce Dříve jsem byl pro 100% renovaci do posledního šroubku, ostatně u některých strojů to už asi ani jinak není možné, ale Tvoje práce se mě fakt líbí. Něco podobného plánuji udělat se svým Rudge 500 OHV, takže hledám inspiraci a zkušenosti na netu a narazil jsem na Tvůj stroj. Perfekní výsledek je i SPZ, dle foto bych si myslel že je to staré 50 let.

Rebel245
Rebel245 napsal 01.04.19 v 21:47 10b.

Nej moto za posledni dobu, je to fakt motocykl, ne jako ty dnesni plastaky..fandim moc

Více komentářů



TOPlist