PROFIL MOTORKY

Saroléa 33T (1933)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sardel
Vloženo 7.5.2014
Aktualizováno 18.10.2015
Zobrazeno 5603x
HODNOCENÍ PROFILU OD 38 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Na jaře 2013 jsem si pořídil Saroléa 33T, 600 ccm SV z roku 1933. Bohužel, motocykl byl napaden renovátorem - kutilem.

Více fotografii

První dojmy - Pokusit se zachovat originalitu jak to jen půjde a ty nesmyslně „orenovované“ díly vrátit do (umělé) patiny.

Recenze

Zcela rozebraná šetistovka Saroléa 33T se objevila koncem února na Aukru. Nedokáži přesně popsat onen pocit, který se mne zmocnil poté, co jsem uviděl inzertní fotografie motocyklu. Hned jsem věděl, že už se dlouho známe. Jistě budu reinkarnací původního majitele, uvěřil bych být buddhistou. Tím sice nejsem, přesto bylo pro mne otázkou cti a morální povinností aukci vyhrát. Byl to tuhý boj, ale povedlo se. Musím zde poděkovat své choti, která nejenže „neprudila“, nýbrž mě dokonce nabádala, abych se nebál přihazovat, neboť takový motocykl nutně potřebujeme do domácnosti!

V předchozích letech se, pravda, v inzerci objevilo několik motocyklů Saroléa, ale žádný na mne takto nezapůsobil. Spíše nežli vyšším duchovnem to bylo dáno stavem nabízených strojů a stavem peněženky. Tentokrát se oboje zcela nečekaně setkalo ve vyrovnané konstelaci. (Takže přeci jen nějaká karma?) „Instantní Sardel“ (tahle přezdívka jí už zůstala), ač se na ni zpočátku mnozí dívali poněkud pohrdlivě, ukázala se vskutku povedenou koupí. Pomineme-li nesmyslné opískování rámu a blatníků, které se snad podařilo „vrátit v čase zpět“, mají ostatní díly, vč. chromu, úžasnou patinu. Naštěstí, ač byl stroj rozebrán na prvočinitele, nic se neztratilo. Fascinující je třeba 95% dochovanost původních šroubů a matic.

„Instantní Sardel“ mile překvapila i po technické stránce. Původní majitel se o ni evidentně dobře staral, udělal pár standardních oprav, jednu větší generálku, drobná dobová vylepšení, hlavně však neprovedl žádný socialistický tuning! Podle původní SPZ odstavil motocykl z provozu před rokem 1964. Na motoru bylo po půl století nutné pouze důkladné vyčištění, překroužkování, zabroušení ventilů, přetěsnění... v podstatě jen běžná údržba!

Jízdní vlastnosti se ukázaly nad očekávání příznivé a plně vyhovují důvodu, pro jaký jsme motocykl pořídili: pohodová cestovní jízda ve dvou. Žádné trhání rychlostních rekordů, ale také žádné zadýchávání v kopcích. Motocykl Saroléa 33T, resp. jeho novější verzi, testovali v časopise „Oldtimer praxis“ v polovině devadesátých let. Článek vyšel pod názvem „Touren - hammer“, což je dosti výstižné. Ano, charakter motoru je poněkud „traktoroidní“, ovšem bez nežádoucích vibrací, má veliký kroutící moment v nízkých otáčkách, zároveň příjemně akceleruje. Motor je pružný, třístupňová převodovka naprosto dostačující.

Text je okopírován z mého webu www.sardel.cz

Informace o motocyklech Saroléa jsou dostupné na www.sarolea.cz

Video (kliknout na fotku):

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ptchopper1
ptchopper1 napsal 07.01.18 v 13:36 10b.

Za mě po dlouhé době nějaká překrásná motorka. Nemůžu se dočkat až vyrazím na cesty s mým Koehlerem taky

Destroyer
Destroyer napsal 26.09.17 v 21:04 10b.

tá patina je prekrásna, to muselo dať fakt kopu práce. Klobúk dole, že si z toho nespravil nablýskané psie gule

Radisxrv750
Radisxrv750 napsal 16.03.17 v 20:34 10b.

Krásný stroj ze kterého dýchá čas a historie, tu aukci si tenkrát pamatuji, ale bylo to nad mé možnosti. musím uznat, že je opravdu v dobrých rukou a né u překupníků ,kteří parazitují na tomto krásném koníčku, tak ať slouží, s pozdravem Raďas

Více komentářů



TOPlist