renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Oldakom
Vloženo 1.5.2014
Aktualizováno 6.5.2020
Zobrazeno 7 320x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Co je na novém cestovním boxeru BMW R 1200 RT LC (2014) vlastně nového? Krátce řečeno: skoro všechno.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA: Stratos Praha

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Technické finesy nového RT LC mě zaujaly natolik, že jsem bývalé RT prodal, něco přidal, nové RT LC koupil, a už se těším, jak si to všechno užiju. Možná tahle transakce nebyla moc rozumná, ale motocykly si zpravidla nekupujeme z rozumných důvodů, protože je potřebujeme, ale pro radost - tak jsem si ji udělal...

Průměrná spotřeba - 4.32 l/100km

Recenze

Můj bavorský "evoluční vývoj" začal před deseti lety čtyřkolkou X3 a po znovuobjevení světa dvou kol před čtyřmi lety pokračoval naháči R 850 R a R 1200 R, cesťákem R 1200 RT až k současnému, hodně inovativnímu, R 1200 RT LC. Boxer s devadesátiletou tradicí, až dosud chlazený vzduchem a olejem, je konstrukčně zcela přepracovaný a je chlazený vzduchem a vodou. Má větší točivý moment a výkon zvýšený na 92 kW (ale 125 koní zní líp) a je to znát. Převodovka s antihopingovou spojkou má asistent řazení Shifter Pro, který umožňuje řazení bez vypínání spojky nejen nahoru a pod plným plynem, ale i dolů - jen s ubráním plynu - meziplyn si dá sám. Tahle finesa je u cesťáku použita vůbec poprvé! To 3-4-5-6 a 5-4-3-2 je silně návykové a prakticky to lze používat - kromě rozjíždění a zastavování - při 75% všech řazení. Zvlášť v kopcích na zatáčkovitých silnicích je jízda, bez nutnosti mačkat spojku, hodně příjemná.

Motocykl má elektronický plyn, tempomat, Integral ABS, kontrolu trakce ASC a volitelné palivové mapy Rain, Road a Dynamic. Podvozek se zavěšením Telelever/Paralever je, kromě tlumiče řízení, vybavený regulací tuhosti odpružení Dynamic ESA - s funkcí upravující tlumení podle změn povrchu - s možností nastavit jeden ze tří režimů Soft, Normal a Hard. Jako bonbónek je ve výbavě i Hill Start Control - asistent pro rozjezdy do kopce - aktivovaný silnějším stiskem páčky brzdy, kdy se aktivuje zadní brzda. Tohle je u motocyklu použito vůbec poprvé, je to hodně praktické a při rozjezdu stačí jen víc přidat plyn. Elektroniky je zkrátka v RT LC jako v Gripenu, jen "tankovat za letu" neumí...

Kapotáž s elektricky stavitelnýn plexištítem s pamětí je střižena o něco sportovněji. Motocykl má, kromě rádia, plnou výbavu - dálkové ovládání alarmu a zamykání kufrů, vyhřívané rukojeti i sedačky, na palubní desce je mezi analogovými rychloměrem a otáčkoměrem umístěný barevný TFT displej se spoustou volitelných údajů, na kterém jsem si mj. nastavil digitální zobrazování rychlosti. Nad ním je vestavěna navigace s 5" displejem, která se ovládá otočným ovladačem na řidítkách. Zrcátka jsou nyní lépe umístěná, je v nich víc vidět a jsou sklopná. Na motocyklu mám pneumatiky Continental Road Attack 2, které jsou výborné na suchu, ale na mokru už tolik ne. Denní LED světla ve tvaru kroužků, typických pro auta BMW, dávají v přítmí motocyklu zvláštní kukuč naštvaného kocoura. Motor má proti předchozímu typu hutnější a ostřejší zvuk a jestli jsem o RT napsal, že patří k nejlepším cesťákům na trhu, tak si o RT LC dovolím napsat, že je nejlepší.

Velký cesťák BMW K 1600 GT/GTl s famózním šestiválcem má sice o 35 k větší výkon, ale je o nezanedbatelných 60/75 kg (!) těžší, což musí být znát při manipulaci i na ovladatelnosti, přičemž poměr výkon/hmotnost je s RT LC srovnatelný. Se svými 274 kg se skoro plnou nádrží a bočními kufry je RT LC nejlehčím ze současných cesťáků a ovladatelnost byla vždycky předností eRTéček BMW, ač na to svou zavalitou postavou nevypadají.

Motocykl mám v metalické barvě ebenového dřeva. Standardní plexištít jsem vyměnil za větší, komfortnější a doplnil jsem jen zmíněnou navigaci, menší topcase BMW, kryty hlav válců a pár drobností - víc nebylo potřeba - jen ten kávovar v přihrádce na 25l nádrži stále chybí...

Vzal jsem to zeširoka, ale když recenze, tak recenze. Zkušenosti popíšu později v deníku. A jak rád říkám, a v okruhu mých známých se to potvrzuje, nakonec skončí každý u bavoráka...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pítrs63
Pítrs63 napsal 28.07.18 v 09:48

Dobrá volba.

jgoldman
jgoldman napsal 23.03.16 v 22:24 10b.

Super recenze, díky

Georg1965
Georg1965 napsal 12.07.15 v 22:17 10b.

Moc pěkná recenze. Moc šťastných km.

FatBoy105th.
FatBoy105th. napsal 11.07.15 v 10:39 10b.

Adamíra
Adamíra napsal 27.03.15 v 20:10

Krásný kousek a závěr jsi lépe nemohl napsat...nakonec skončí každý u bavoráku.
Můj sen tahle motorka...

Více komentářů



TOPlist