renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1600 WildStar (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jendor
Vloženo 1.4.2014
Aktualizováno 8.4.2014
Zobrazeno 5 739x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když jsem se v pětadvaceti rozhodoval, co dál dělat, obří cruiser pro mě byl jasná volba.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO KUŇKA - Petr Sýkora (Pardubic - Zkušenost s prodejcem jednoznačně pozitivní.

První dojmy - První jízda, co by stála za řeč, proběhla 15. 2. 2014. A protože to byla jízda od prodejce domů, vůbec mi nevadilo, že není tak úplně ideální počasí. Máme spolu prvního dubna přes 1200km a úsměv od ucha k uchu z ní mám pořád. Ta první, nezapomenutelná jízda byla směsicí obrovského respektu k obrovské hmotnosti, úžasu nad snad nekonečnou porcí krouťáku a euforie z naprosto pohodové jízdy, kdy se čas, dohodnuté schůzky a nevyřízené telefonáty stávají zanedbatelnými veličinami.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv, kdo se nechce honit, obdivuje klasický cruiser styl a nevyleká ho první dojem neohrabaného obra.

Doplňky na motorce - Proti sériovce přibyla opěrka spolujezdce, K&N filtr a otevřené sání, laďáky Vance&Hines Longshots. Plus plotny pro spolujezdce a chromované lemy blatníků. Ty budu ještě upravovat, předchozí majitel nezvolil zrovna pěkné šrouby, takže v sezóně náhrada za chromované matičky s půlkulatou hlavou.

Recenze

Nikdy jsem nechtěl jít s davem, už jako malý jsem obdivoval chopper&cruiser styl. První, která mi přistála v garáži, byla Shadow VT600 V2 Custom. Stylová, krásná, oku i uchu lahodící - ale nějak se mi během sezóny zmenšila pod zadkem.
Na ježdění ve dvou to moc nebylo. Spíš než pohodou z jízdy to zavánělo utrpením pro všechny - řidiče, spolujezdce i motorku.

Na podzim přišlo období sáhodlouhého studia, osedávání a ohmatávání všeho možného. Zkušenost: nikdy, ale skutečně nikdy nezmiňujte úmysl pořídit nový stroj před kamarády, co už libovolnou motorku vlastní! Výjimku tvoří kolektiv, který zachovává typovou čistotu a všichni přítomní jezdí přesně na tom, co si chcete koupit. Jednak jsem si připadal jak na burze (mám od té doby pocit, že neexistuje vhodnější motorka na cestování, než Ducati Monster), druhak vám váš vysněný cíl většinou stejně nikdo neschválí.

Naštěstí zbyl ve finále jediný kandidát - Yamaha XV1600 Wild Star. Nádherný motor s OHV rozvodem, řemen, barokní tvary a v sedle místo pro pětičlennou rodinu. Po hledání cenově i vzdáleností dostupného prodejce jsem nakonec odjel na Road Staru (původně odjela do Kanady, včetně mne má následně 2 české majitele) a pořád si myslím, že lepší volba prostě nebyla. Následující odstavec to přesně a stručně vystihuje.

Jakákoliv jízda se dá rozdělit na 3 elementární fáze. Pro simulaci ukončení jízdy stačí fáze seřadit obráceně.
Fáze 1 - příchod a startování. Pocity: "Já tuhle motorku zbožňuju!"
Fáze 2 - zjištění, že s motorkou budu muset couvnout, a ke všemu do kopce. Pocity: "To sis ty (nepublikovatelné oslovení) nemoh pořídit něco normálního, co neváží tunu a nezabere místa jak kombík?!"
Fáze 3 - odjezd. Vzhledem k Vance&Hines Longshots je možnost utajeného pohybu s běžícím motorem naprosto vyloučená. Pocity: "Já tuhle motorku zbožňuju!"

Jízda na Wild Staru je neuvěřitelně návyková. I když stojící motorka vypadá jak embryo tanku na dvou kolech, jakmile se rozjede, je až nečekaně dobře ovladatelná. Spolujezdec na chování, za předpokladu, že spolupracuje v klopení, naprosto nemá vliv.
Brzdy (hadičky v pancéři) si v souboji se setrvačnou silou motorky vedou dost dobře. Jen je potřeba myslet trochu dopředu. Udržet tenhle parník při skutečně silném brždění na předek i zadek už je trochu rodeo.
Spotřebu jsem z původních 7-8 litrů srazil na 5-6 na sto - i během jízdy s batůžkem. Pohodovým tempem kolem 90 km/h si motor jen tak příjemně bublá, nad stovkou nastoupí lehké vibrace a ve 130 km/h si laufy vztekle vřísknou a motorka, stejně jako spotřeba, vystřelí vstříc světlejším zítřkům.

Rozhodně to není moto do města. Pár cest do práce mě přesvědčilo o tom, že s tímhle jste při projíždění zácpou odkázání na toleranci ostatních řidičů. Na dálnici do města pak nuda, nuda, a plno much zasekaných až někde v polstru na temeni hlavy. Mnohem víc jí sedí okresky, nevadí zatáčky a výkon stačí na sebevětší kopec. Na cestování s batůžkem naprostá pohoda pro oba. Plotny pro spolujezdce přítelkyni sedí a opěrku si nemůže vynachválit. Dokonce tak moc, že zatím jezdíme, jezdíme, jezdíme a vůbec nefotíme.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zzzzdenek
Zzzzdenek napsal 02.05.23 v 21:59 10b.

EdMorrell
EdMorrell napsal 12.05.16 v 23:14 10b.

Nádherně podané a velmi přesné. Rád to už po několikáté čtu

Tykva.bukva.tyr
Tykva.bukva.tyr napsal 30.11.15 v 12:13

Čauvec, zbyl mi z Wildy laděný výfuk, kožený pás na nádrž a celkem pěkné blinkry (neorigo). Kdyby jsi měl zájem, tak se ozvy. Kuba 773499199

Tykva.bukva.tyr
Tykva.bukva.tyr napsal 30.11.15 v 12:09 10b.

Čauvec, zbyl mi z Wildy laděný výfuk, kožený pás na nádrž a celkem pěkné blinkry (neorigo). Kdyby jsi měl zájem, tak se ozvy. Kuba 773499199

watanai
watanai napsal 27.03.15 v 13:04

Více komentářů



TOPlist