PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000 R Factory (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník martjan_1098
Vloženo 29.3.2014
Aktualizováno 27.10.2017
Zobrazeno 4 009x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem nějakého skútra od Piaggio S.P.A. a tenhle model se mi zdál jako vhodný.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motobikes (Bylany) - V pohodě

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Griso 1200 8V: asi ještě nebyl ten pravý čas
Ducati Diavel: hodně muziky za hodně peněz

První dojmy - Vyvážené jízdní vlastnosti, pohodlný posez, dostatečný výkon motoru s plochou křivkou krouťáku, jen ty české silnice by mohly být v lepším stavu, to jízda v Dolomitech je jiné kafe ;)

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo hledá rychlý skútr pro dojíždění kamkoliv

Doplňky na motorce - Akrapovic, BMC filtr, tlumič řízení



Recenze

Předchozí Aprilku (SL1000 Falco) jsem si po 1098 vybral jako znouzectnost, abych měl na čem jezdit. Když jsem ji kupoval, vůbec jsem netušil, jak moc mě nakonec osloví a chytne. Po úžasných 5 sezónách jsme se ale nakonec rozloučili a já hledal něco na pohodu a svižné cestování. Podmínkou byla vyšší řídítka, aby mě při delších přesunech nebolelo zápěstí a za krkem. Už už to vypadalo, že po roční pauze osedlám MG Griso, ale nenašel jsem takový exemplář, který bych "musel nutně mít". A pak se objevila tato kráska po 50-ti letém italovi a nebylo co řešit. ROTAXu jsem se doteď nenabažil, a koupi GRISA odkládám na pozdější věk, snad jako druhou motorku.







Zatím mám na ni najeto jen něco okolo 500km a musím říct, že to není žádný smradlavý tuňák, jak ji téměř každý nazývá, ale při nastartování a po otočení plynovou rukojetí během projížďky mě vždy vyskočí na mysli: "A HROME!!!" a na tváří se rozzáří šibalský úsměv. A tak i dostává svému jménu - TUONO.

Po zkušenosti s 1199 Panigale S jsem zjistil, že touto cestou již asi ne (motorka vysoko překračovala mé jezdecké umění i jezdecké umění všech, které znám), a taky mě neoslovují dvoukolové produkty s ABS, EBS, ASR, DTC, HOV-NOS, ECO, EU7, 15 režimy pro tupce bez mozku a jinými nesmysly. Chci prostě jen V2, který jede, který musím řídit já, a který mi do toho požitku nebude kecat varovnými hláškami na displeji a blikajícími kontrolkami. A to tenhle bike jako jeden z posledních splňuje na jedničku.

Zkušenosti po 10000km :
Neskutečný podvozek, který na kvalitní silnici poskytne jistotu, o které se vám na jiných motorkách jen zdá. V italských a švýcarských horských sedlech jsem najel 5000km a ta lehkost, s jakou se tuono factory skládá do zatáček, ale hlavně překlápí z jedné zatáčky do druhé je prostě neuvěřitelná a svůj podíl na tom určitě mají i odlehčená kola. To se nedá popsat, to se musí zažít !







Zvuk a reakce na otočení plynu je bleskurychlá od cca 4000ot/min nahoru. Po instalování dB killerů je motorka hodná jako beránek a nechává v klidu i obezřetnou rakouskou policii. Tak jako u ostatních motorek podobného ražení je jízda ve městě opravdovým utrpením, moto je pod 50km/h de facto nepoužitelným kusem poskakujícího "železa". Na tuto vlastnost platí jen italský styl ježdění ve městě - mezi auty po plné čáře a kde to jde, tak přidat ;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
street-biker
street-biker napsal 21.04.17 v 23:19 10b.

je to kráska :)

ričrd1
ričrd1 napsal 07.03.17 v 07:30 10b.

Krasavice, ať dělá radost

Starling
Starling napsal 30.05.15 v 22:11 10b.

Pěknej "cesťák"

martjan_1098
martjan_1098 napsal 08.07.14 v 21:38

ani ne, jede tak akorat

JA-NE
JA-NE napsal 08.07.14 v 21:27 10b.

dakujem teeda ten tuniak ale je luxury.. nemas z toho motora vytahane ruky?

Více komentářů



TOPlist