PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZRX 1200 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mildaz
Vloženo 22.3.2014
Aktualizováno 16.6.2018
Zobrazeno 5 224x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Na první pohled "kus železa", mohutná, pohledná polokapotáž, škoda jedné koncovky výfuku, dvě by jí slušely lépe.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 1100XX Blackbird: Zrovna nebyl žádnej kousek v dobrým stavu.
Kawasaki ZZR 1200: To samý co u CBR.
BMW R 1100 S: Hrůza najetých km, nebo stočený - častěji.

První dojmy - První dojem jen pozitivní. Příjemná pozice na sedadle, člověk není ani moc vzpřímený, ani neleží na řídítkách. Pohodlná sedačka, slušný rozhled ve zpětných zrcátkách. Motorka se velice dobře ovládá, krásně se překlápí do zatáček.

Doplňky na motorce - Kufr Givi Maxia s brzdovým světlem a opěrkou spolujezdce, padáky, alarm na DO.

Recenze

Zatím jen první dojmy, seznamujeme se. Najeto 300 km, takže obsáhlejší recenze později.
Chtěl jsem něco cestovního s kufrem, a samozřejmě pořádný obsah 1000 ccm a výše, vzhledem k předchozí 750. Zvažoval jsem Caponorda a Futuru, ale vzhledem k špatné pověsti italských motorek, a také zkušenosti s Apriliií Pegasem jsem to nakonec vzdal, přece jen raději jezdím, než opravuji.
Volba byla mezi Hondou CBR 1100, VFR 800 a Kawasaki ZZR 1200. Už jsem byl skoro rozhodnut pro VFR 800, je jich na trhu dostatek a je z čeho vybírat, když se na inzerci objevila ZRX 1200. Tato motorka se mi už dříve moc líbila, ale vzhledem k tomu, že na prodej je velice málo kusů, nedoufal jsem. Byla to láska na první pohled, prodejci jsem se ozval asi půl hodiny po zveřejnění inzerátu a již podle fotek jsem byl rozhodnut ji vzít. Motorka koupena u nás na leasing, od začátku první majitel. Žádný dovoz s pochybným původem, počtem najetých km, litry leštidla a fotkami z těch správných úhlů. Prohlídka dopadla podle očekávání a po hodině jsem si ji vezl domů. Déšť, vítr, zima ale v přilbě spokojený úsměv.
Motorka táhne jako ďas a je jedno jakou tam máte rychlost, prostě 1200 ccm je znát. Po usednutí za řídítka máte pocit, že vám ji ušili na míru. Ochrana za polokapotáží je perfektní, už jen vzpomínám jak se mnou na Inazumě cloumal vítr. Po dojetí auta nebo kolony si už nehledám místo k předjetí jako dříve, prostě předjíždím kdekoli, vzhledem k síle motoru na to stačí velice krátká vzdálenost. Motor nemá tu výbušnou sílu supersportu, ale je to pohodově dávkovaný medvědí výkon, který je kdykoli k dispozici, stačí jen pomyslet. Kawa jde nádherně do zatáček a to jsou tam staré gumy, ani nechci domyslet, co se s ní dá dělat na kvalitních pneu. Přední šestipístky brzdí velice dobře, není to sice nic ostrého, ale po zmáčknutí prostě "budí důvěru". Výfuk má příjemný hluboký zvuk, po vytočení na nižší rychlosti budí dojem sportovního vozu. Přístrojovka pohledná a přehledná, tradiční kulaté budíky, perfektní je ukazatel stavu paliva. Spotřeba po vyjetí první nádrže do 5l, což je super.
Naprosto perfektní je osvětlení, dvě tlumená a dvě dálková světla znamená, že to svítí lépe jak automobil.
K jízdním vlastnostem více v průběhu sezóny, až se pořádně seznámíme.
15.4.2014 - podařilo se mi na druhé vyjížďce urazit šroub i s kusem olejové vany o obrubník, když jsem najížděl u známého na zahradu. Objednat novou vanu v Kawasaki Brno, těsnění a o-kroužek a rozborka půlky motky. Už je to spravené a zase vrní japonská číča. Je to děs co chtějí za blbej o-kroužek (150 Kč), kdybych to koupil někde v instalatérských potřebách, tak dám 20 kč max. Těsnění 560 Kč a o vaně raději nemluvit. U DPH už jsem měl rudo před očima. Ale hlavně, že už můžu zase jezdit!
3.2.2015 - v loňském roce najeto 10000 km. Maximální spokojenost. Myslím, že jsme se hledali až jsme se našli. Závady žádné, pouze běžná údržba. Motorka chytá i po dlouhodobém stání "na drc". Ideální na cestování, v zatáčkách na pěkných silnicích je z ní pěkná divoška. Když jsme byli v Alpách tak do kopce ve vracečkách na dvojku jede jak z praku a při klopení parádně drží, člověk má pocit že by to šlo ještě víc, i když jsou gumy sjeté až na hranu. Jediná slabina je snad převodovka, při normální jízdě jde řadit nádherně a rychlosti tam skáčí opravdu s jistotou, ale když ji pořádně vytočíte chce to při řazení razanci, občas tam skočí falešný neutrál a stalo se mi, že nešlo řadit nahoru, musel jsem ubrat a podřadit.
Motorka pohodlná na všech silnicích, přední a zadní plně nastavitelné tlumiče výborné, jen si chce s tím pohrát a zjistit jak nastavit při různém zatížení. V zatáčkách naprosto jistá, nezapře sportovní geny. Spotřeba luxusní, když jedem v partii a nespěcháme, dostal jsem se i na 4,5 l což je u tohoto obsahu téměř neuvěřitelné.
9.3.2016 - v roce 2015 najeto 12 000 km. Problémy s převodovkou se již neobjevily, změnil jsem Motul za Repsol, nejdříve 5W 50, u druhé výměny jsem dal 20W 50, protože v mrazech stejně nejezdím, oleje samozřejmě dle specifikace dané výrobcem. U oleje 20W 50 se změnila nejen cena, ale i hlučnost motoru, řazení bez problémů. Přes zimu výměna brzdové kapaliny, ložiska v předním kole (preventivně, originál Japan po vylisování bez vůle), kontrola a dotažení ložisek v krku řízení, nový lak horních brýlí (podřené od klíčů) a musel jsem odvrtat zapalovací skříňku, nové zadní brzdové obložení a prodloužení předního blatníku.
Motorka mi poskytuje stále stejný zážitek z jízdy jako po koupi, takže se už moc těším na sezonu 2016.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Magooor
Magooor napsal 03.08.20 v 19:12 10b.

Mám tohle zlatíčko doma už nějaký ten rok . Super cesťak, parťák i kolobrnda k vodě. Ať slouží

Animals21
Animals21 napsal 29.10.19 v 12:57 10b.

Měl jsem ji na chvilku půjčenou a moc mě bavila. Ta tvoje je navíc ve stavu 1A*, nádherná.

Myschan
Myschan napsal 25.03.19 v 09:03 10b.

Ať slouží

dajos
dajos napsal 28.11.18 v 21:40

Taky mi to neda a musim se pridat k predchozim komentarum - neskutecne pekny kousek, fakt jako nova. Dost jsem uvazoval o jedne nahate 11-ce, ale nez jsem zareagoval byla prodana. Skoda. Taky byla jako nova, koupena v cr atd. Ta se neokouka. Jasnych 10B na druhou. Akorat postradam menu s bodovym hodnocenim.

White_Wolf_Garage
White_Wolf_Garage napsal 07.11.18 v 15:22 10b.

Krásna "Brutalitka" ... když vím jak tahá moje 750, vůbec si nedovedu představit jakou musí mít sílu 1200!!! Ať dělá jen radost!

Více komentářů



TOPlist