renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha YBR 125 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MartinM_M
Vloženo 18.3.2014
Aktualizováno 3.9.2016
Zobrazeno 4 264x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Skvělá motorka pro začátek, výborná společnice na výlety v sedle.

Více fotografii

První dojmy - Líbí se mě ovladatelnost, zvukový projev motoru, při jízdě se dá docela dobře předpovídat jak se motorka bude chovat. Jelikož je to 4takt tak bezesporu spotřeba no a taky to, že má dobrý brzdný účinek motoru tudíš člověk nemusí skoro používat brzdy... Co se týče negativ, tak je to úložný prostor. Toho je opravdu poskromnu, no a kdyby byl ten výkon o něco větší.

Recenze

Pro úvod bych jen tak doplnil, že dříve jsem byl toho názoru, že motorku si nikdy nepořídím z důvodu bezpečnosti a že je to o ničem. Ale člověk stárne, mění názor a to radikálně. Dnes na motorku/y nemůžu dát dopustit a je to jedna z nejlepších věcí, která člověka pobaví, užije si ji, uklidní se při jízdě atd...
YBRko jsem si vybral z důvodu, že se mě líbí naháči. Je to moje první motorka, kterou mám od 16, takže jsem jejím vlastníkem 4 roky. Nejdříve jsem měl vybranou Hondu CBR, ale nakonec mě strejda ukázal YBR a bylo jasno co bude doma. Kupoval jsem ji v roce 2010 (duben) a jsem třetí majitel. Zatím jsem spokojený a měnit ji zatím nebudu, i když časem bych rád něco silnějšího. Mám vyhlídlou Suzuki GSR600.
Zatím mám na ní najeto necelých 30 000 km. Při koupi měla na tachometru najeto 7900km. Tento rok bych rád aby se na tachometru objevila číslice 40 000 km.

JÍZDA NA YBR
YBRko není sportovní motorka a taky tomu odpovídá i pocit a zážitek z jízdy. Je to ježdění na pohodu, žádný řezání zatáček atd... Jízda po silnici je klidná, nerovnosti podvozek žehlí celkem solidně a na to jaké to má "galusky" tak drží i do zatáček. Rád dělám výlety mimo silnici (né, že bych vymetal škarpy a boural), ale myslím tím náká polní, lesní cesta, popřípadě lehčí terén. Vzhledem k nízké hmotnosti a dobré ovladatelnosti je radost s YBR jezdit mimo silnici. Co se týče maximální rychlosti, tak se mě podařilo 125km/h (tachometrových). Ale to má pak motor zvuk jak startující stíhačka. Zrychlení je do 80km/h celkem slušné, ale ruce to netrhá. Idální prostředí pro YBR je město a okresky.

CESTOVÁNÍ
Nejdál, kde jsem na YBR byl jsou jižní Čechy - Orlík, Lety, Blatná. A nejdelší vyjížďka byla cca 450 km za jeden den, na Český Štenberk, kdy po takových kilometrech člověk neví jak si sednout.
Na YBR jsem měl několikrát možnost jet po dálnici. Nejdelší část co jsem jel byla Praha - Hradec Králové. V jednom kuse. Je to zážitek a zároveň i trochu utrpení. Jak pro řidiče, tak pro motorku. Přece jen to není to pravé ořechové pro 125ccm aby 110 km jela na plný výkon v kuse. Co se týče pohodlí na sedle, tak do nájezdu 200 km je celkem slušné. Pak to začíná být o něco horší, avšak snesitelné.

PORUCHY, NEHODY
Největší investice byla za opravu kliky. Vydřela se na jedné straně v ložisku a musela se nechat vyměnit ložiska a obnovit rozměr kliky.



Zároveň jsem nechal rovnou vyměnit rozvodový řetěz. Před opravou se to projevovalo duněním a klepáním v motoru. Ted jde vše jak hodinky. Asi měsíc po opravě jsem se dozvěděl, že YAMAHA dělá v rámci pozáručního servisu dodatečnou výměnu uložení kliky, resp vymění celý motor. Údajně zadarmo, protože to je výrobní vada. Ale jet o od známého, takže to není 100 %. Momentálně jsem dořešil problém s přední vidlicí, kdy byla vydřená v oblasti gufera. Bylo mě doporučeno, vidlici pootočit, vyměnit gufero a olej. Udál jsem a vypadá to, že je to O.K. A ještě co YBR trápí je palivové čerpadlo. To je asi nemoc YBRek, co jsem tak četl. Když ji nechám na slunci v létě, tak čerpadlo nenatáhne benzín a motorka nenastartuje. Musím počkat někde ve stínu a pak chytne. Několikrát se mě to už stalo. Řešení, které se mi osvědčilo je aditivum VIF pro benzínové motory. Maže, snižuje spotřebu atd.. Na sluníčku potom motorka chytla vždy.

Další oprava proběhla v roce 2016, kdy došlo v motoru ke zkratu na alternátoru vinutí. Motorka měla v té době cca 45 000 km. Díl se musel vyměnit za nový. Projevilo se to tím, že motorka špatně startovala. Nejdříve jsem myslel, že baterka, ale nakonec to bylo tohle.

Co se týče nehod, zatím jsem žádnou neměl. (Musím zaklepat) Jediné co se mě povedlo bylo vyjet v zatáčce do škarpy. Hold první dva měsíce s motorkou. Odnesla to je guma na stupačce a poučilo o tom, že štěrk na silnici je mrcha.

SPOTŘEBNÍ DÍLY
Na motorce jsem už několikrát měnil gumy. Až mě udivuje jak rychle se sjíždějí a to nejezdím nák z ostra, nebo že bych někde pálil gumy (teda ono s výkonem 7,5 Kw to jde těžko..) a brzdím jen předkem. Vyzkoušel jsem značky gum jako Michelin, Continental, Metzeler. Michelinky jsou dobrý, držej pěkně na silnici, ale docela rychle se sjedou. Na zadku mě v průměru vydrží 6000km. V předu to je 3x tolik. Continental je podobný, jen bych řekl, že hůře drží na mokru. Teď mám na motorce Metzelerky a jsou nejlepší zatím co jsem měl. Mají ze všech nejlepší přilnavost, jak za mokra, na suchu tak i v lehkém terénu a zatím mají dobrou výdrž. Co se týče rozměrů, na YBR je povolen rozměr 2,75 předek a 90/90 zadek. Zkoušel jsem dát 100/90 na zadek a vešlo se. Motorka vypadala o trošku lépe a do zatáček možná líp seděla, ale to si asi jen namlouvám. Teď jsem tam dal zpět 90/90 a řekl bych, že se nic nezměnilo. Navíc 90/90 je mnohem levnější a na STK nemaj kecy, že to tam nemá co dělat a kdyby se něco stalo na silnici, tak by pojišťovna nemohla říci, že tam bylo něco co výrobce nedovoluje.
Olej měním +- po 7000km. Teď však začnu častěji, po opravě kliky. Plánuju to po 5000km.
Brzdový destičky vydržely 25 000km. Teda ještě by něco zmákly, ale jistota je jistota.

Číslice 40 000 km na tachometru překonána a těším se na magickou 50 000. Doufám, že YBRko takovej nájezd kilometrů vydrží bez větších poruch.





Pokud by měl někdo nějaký dotaz ohledně této motorky, ať napíše, rád ho zodpovím (teda budu-li na to vědět odpověď)

Motorku jsem přenechal bráchoj, tak snad mu vydrží stejně jako mně a nikde sní nezahučí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Honza_125
Honza_125 napsal 02.09.16 v 10:24 10b.

Díky moc za super recenzi! Cca před týdnem jsem si tohohle naháče koupil a teprve se s ním seznamuji. Tvůj článek mi velice pomohl z hlediska výměny provozních kapalin, či dílů. Sám tam od koupi mám zadní drapák od Continental, který se mi tam moc nelíbí, protože mi kazí dojem silničky, ale momentálně jsem z letních brigád vyčerpal více, než maximum. Každopádně ještě jednou moc díky,bo ani nevíš, jak jsi mi pomohl jen tím, žes postnul svoje zkušenosti na tento super web.
Super!!! Ať se o ni brácha stará tak dobře, jako ty, protože tento stroj si to opravdu zaslouží...

Luciye
Luciye napsal 13.05.16 v 10:09 10b.

Tomu říkám recenze s velkým R Tak ať bráchovi jezdí...

rebel17
rebel17 napsal 11.09.14 v 13:25

Máš to dobře sepsaný palec nahoru , i mnoho informací k ybr tadyk máš

jackm
jackm napsal 28.08.14 v 00:13 10b.

YBR super motorka a hlavně, máš to suprově vše popsané!

MartinM_M
MartinM_M napsal 21.05.14 v 23:48

Kdyby měl někdo na začátku července chuť a čas někam vyjet na motorkách po ČR,(ideálně někdo z HK kraje) tak bych do toho šel. Kdyžtak se mě ozvěte do zpráv. Díky. ;)

Více komentářů



TOPlist