PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 Street Rally (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bazalka
Vloženo 1.3.2014
Aktualizováno 6.9.2016
Zobrazeno 8 720x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hravá, hezká motorka s výkonem tak akorát.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motor Tech (České Budějovice 2)

První dojmy - První, co mě zaujalo, po usednutí jsou krásně široká řídítka, posez dost vepředu, tužší sedlo. Po nastartování tříválce se ozve chraplák a po rozjetí zapomenete na všechny starosti všedních dnů. Žádný čekání, než se rozmotá čtyřválec, aby začal tahat. Žádný vadnutí dvouválce (jednoválce) při předjíždění dvou kamionů najednou na jeden kvalt! MOC SE MI TO líbí!!! :-)

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, tankpad, držák na iPhone, kryty chladiče

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj? Chtěl jsem po R1 něco zábavnýho i při rychlostech do 150 km/h. To bohužel na R1 zábava teprve začínala. No a jelikož stárnu (moudřím samo ) a skoro pokaždé po příjezdu domu jsem si říkal, jestli mi to za to stojí. Pokukoval jsem po supermotardech, cestovních motorkách, až jsem uviděl MT-09. Po přečtení parametrů a prvních testů jsem ji chtěl, jen jsem zápasil s jejím designem. Holá bez štítku vypadá trošku divně. No a když jsem poprvý uviděl Valeho na Street Rally, bylo rozhodnuto. Včera jsem si jí přebíral v ČB a na Hlubokou jsem zjistil, že je to přes 200 km. Ten tříválec je prostě boží. Fakt všem doporučuju, svezte se někde na tom. Jelikož to byla první jízda s funglovkou, nechtěl jsem jí hned zatopit. Ale přijde mi, že na slušný svezení to není ani třeba. Táhne to opravdu úplně od spodu (srovnání s Hornetem a R1) a točí a točí a točí. Až vzpomínka na lehkou instruktáž mi vždy zavelela přeřadit na další kvalt (zajíždím) . Vymotat se z uliček parkoviště, polňačka kvůli pěkný fotce, delší výlet ... není žádný problém. Prostě povedlo se! Na displeji spoustu krávovin, ale jednu bych vyzdvih. Kontrolka ECO! Přidáš plyn zhasne, zavřeš rozsvítí se, jako že děláš planetě hrozně dobře!




Po víkendu najeto 400 km, tak přidávám pár poznatků. V testech leckde psali o tom, že je z továrny hodně měkce nastavenej podvozek. Když pominu fakt, že je možnost si ho nastavit dle vlastních potřeb jak vzadu, tak vepředu, nevidím zatím důvod ho přitvrzovat. Způsob, jakým se vyrovnává s nerovnostma na našich okreskách je parádní. Jistota, kterou jsem na rozbitých cestách s R1 prostě neměl. Uvidíme, jak se bude chovat podvozek při sportovní jízdě v zatáčkách. Zatím díky teplotám kolem 6 °C jsem se nepouštěl do žádných větších akcí.
Na začátku jalový brzdy si sedly a jsou srovnatelné s šestipístkama, co jsem měl na R1. Dál jsem se dočet v testech o ucukaným plynu. Nevím, na čem jsou zvyklí páni redaktoři jezdit nebo jestli tenhle "problém" už vyřešili ve fabrice, ale nechápu, co tím básník chtěl říci. Čemu moc nerozumím jsou palivové mapy. Chvíli jsem si s tím hrál. Ok - drobné rozdíly jsem zaznamenal, ale ... Možná jako berlička pro začínající jezdce to k něčemu je - ale já bych bez toho opravdu mohl žít.. Po nastartování se tam automaticky navolí stejně režim standard a abych pokaždý překlikával na "A"čko ... Ještě bych pochopil A jako základní a B pro Blbce na mokru. A ten nedůležitější poznatek: prostě mě baví, baví a zase baví!!!
Domluvil jsem se s kamarádem, že za ním zajedu na oběd a on se mnou pak pojede kus cesty zpátky domů. Nevím jak to máte vy, u mě z toho bylo krásných 439 km. No a jelikož jsem jel většinu cesty sám, byl čas i na zkoušení kdejakých fičur na displeji. Můj top stále drží kontrolka ECO, na tu nedám dopustit, už si bez ní nedovedu svůj život ani představit. Jednou se mi o ní dokonce zdálo. Včera jsem ovšem objevil kouzlo ukazatele venkovní teploty. Svítí 8 °C = je vám zima. Svítí 5 °C = je vám zima ještě větší. Jedete při této teplotě dvě hodinky v kuse a u benziny bolí prsty při sundavání rukavic a máte modrý nehty a sopla u nosu. Odpoledne, kdy už se teploty pohybovaly kolem desítky, jsem ale ocenil dobrou funkci blástrů a vtíravou myšlenku na vyhřívaný hefty jsem vytěsnil někdy i na pět minut v kuse ... no stalo se to jen jednou, a to, když mi v Kašperkách zamávala dvě hezká děvčata a pěkně se na mě usmála. To jsem samozřejmě chvíli myslel i na manželku a dvě děti. Další ukazatele jako stav paliva, spotřeba aktuální/průměrná, zařazenej kvalt - dobrý, ale nuda. Kontrolka ECO je kontrolka ECO.
Co bych rád zmínil, je práce podvozku na tamních zalátovaných silničkách. Mám ho nastavenej z fabriky. Když jsem jezdil R1, na těchto silničkách jsem se trošku trápil (a to jsem měl podvozek nastavenej relativně taky měkce). Včera jsem se přistih, že některý nerovnosti na cestě trefuju záměrně. Zjistil jsem, že sem tam letět kousek vzduchem je docela prdel (a nenatluču si kule, jako u předchozí motorky). Podvozek dokonce i v náklonu pobírá kdejakej výmol. A pomocí fakt širokých řídítek se dá kde co dorovnat. Kde vidim trošku slabinu, jsou rychlý, táhlý zatáčky na krásným asfaltu. Tam to holt bylo na R1 jiný kafe. Nebo ... spíš to tam bylo jak po kolejích s až neskutečnou jistotou. U MT, díky muší váze a širokým řídítkům, se mi nedaří držet stopu rovnající se části kružnice, ale sem tam v zatáčce směr koriguju, což na druhou stranu aspoň mě přináší další porci zábavy. Samo neprojedu tu zatáčku tak rychle, ale nejsme na závodech - užíváme si, že? Když už jsem zmínil zatáčky - pneu jsou už bez poserproužků. :-D V teplotách kolem desítky, na šumavských silničkách plných kdejakýho bordelu po zimě - až jsem se sám divil.
Teď už mě čeká jen pár km kolem komína a první servis - zatím maximální spokojenost.

Dneska jsem MTčko protáhl na Lipno. Teplota 12 'C a přišlo nevyhnutelné. Už jsem si trošku odvykl, aby za mnou lítaly jiskry od stupaček. Ale smál jsem se do přilby jak blázen ... super pocit. Mám zajeto, dneska jsem dostal techničák, tak už jen servis, namontovat vyhřejvaný hefty a hurá do Rakous!!!

Včera jsem si vzal v práci půl dne dovču a dal krásných 400 km převážně po rakouských silničkách mezi Dunajem a Šumavou. Prátelé, kamarádi - opět jsem se utrvrdil o tom, že jsem našel, co jsem hledal (mám na mysli motorku, tu pani, co s ní bydlím už jsem našel dávno :-D ). Jelikož jsem brousil hlásičema docela často už v ČR, tak jsem před odjezdem přece jen přitvrdil podvozek. Vzadu na předposlední zub a vepředu mi zbývají ještě tři závity. MTčko získalo stabilitu i v těch rychlých zatáčkách, na kterých jsem ze začátku trošku plápolal (možná to bylo ale i tím, jak z tajícího sněhu v těch nejblbějších místech tekly potůčky přes cestu - na pocitu sucha a bezpečí to moc nepřidalo ). Nicméně sníh je už minulostí a ukazatel venkovní teploty mi konečně ukázal přes dvacet stupňů. Na mojí oblíbený vyhlídce na Alpy mi chladnoucí svody našeptávaly, že by se tam letos MTčko hrozně rádo podívalo. A při pohledu na ožmolkovaný kraje pneu a obroušený hlásiče jsem to slíbil jak MTčku, tak sobě.




Ještě poznatek - Street rally má oproti normálnímu MTčku zúžený sedlo, což je příemný, když člověk lítá ze zatáčky do zatáčky. Nicméně když jsem se včera blížil k domovu, už mě docela bolela prdel. Na druhou stranu 400 km za odpoledne běžně nejezdim a nebylo to nic, co bych pro tu zábavu na MT nevydržel.

Dneska v práci hnusnej oběd, sekretářka dovolenou, takže když jsem si musel vařit už třetí kafe sám, rozhodl jsem se, že na to dlabu a popojedu raději někam na moto. Sluníčko svítilo, ptáci zpívali, no radost veliká. Zkusil jsem pár kamarádů, jestli by taky nejeli, ale odpověď byla +- stejná: "Dneska ne dešťový mužíčku, hlásí přeháňky a ty určitě nějakou přivoláš." Od bývalého kamaráda jsem se dočkal jen: S tebou už nikam mrakomore! :-D Mám pocit, že mi křivdí! V každém případe dnes jsem si po celých 2500 km po suchu poprvé zkusil déšť. Nevím, k čemu je tam zadní blatník. Podle všeho k hovnu. Záda zaházený jak kráva, boty za chvíli začaly fungovat jako vodojem ... prostě idylka. Potěšily blastry a vyhřívaný rukojeti. Co mě nepotěšilo byl buzík v octavce, kterej všechno to svinstvo cákal přímo na mě. Buzíka jsem předjel, ten si pustil majáčky a ukázalo se, že mu bílá čepice moc nesluší. Jelikož jsem se předjížděcím manévrem zařadil mezi vrahy malých dětí, nemělo cenu ani vysvětlovat, že vezu ženu do porodnice a že je dobře, že mě zastavili, páč jsem si aspoň všim, že jsem jí po cestě někde ztratil a musím urychleně pro ní zpět, páč jestli porodí ve stoce v dešti, pravděpodobně se mnou nebude pár dní mluvit. Nic naplat zákon je zákon a pořádek musí být. Přijedu domu, už po cestě jsem oschnul a na Hluboký svítilo prý celou dobu sluníčko.

http://www.moto-jour...#GKdQhpsje6Q8e6zt.01
tohle video je hodně výstižný!

Máme za sebou cca 4tis. km. V 3400 km jsem musel vyměnit pneu. Sportsmarty sice držely jak židovská víra, ale prd by se stalo, kdyby se na nich najelo o fous víc. Na to, že jsem prvních 1000 km zajížděl a teploty se pohybovaly do 10 °C ... No což už, vyměnil jsem je za Angel GT. Všude v recenzích jen samá pozitiva, tak proč ne? Tohle bylo poprvé, za tu dobu co jezdím, kdy jsem si zvykal na pneu tak dlouho. Samo - po výměně je vždy chování motorky jiný, ale tohle bylo opravdu nebe a dudy. Navíc mi někde koutku hlavy furt znělo sportovněCESTOVNÍ pneu. :-D Prvních 100 km jsem na tom fakt jel jak prvnička a dalších 100 to trvalo, než jsem jim fakt začal věřit. A ony fakt drží! Nicméně mi přišlo MT takový vratký. Když jsem si zase o pár milimetrů ohobloval hlásiče, tak jsem se šel sebechválit, jak konečně poserproužky pryč a ono ejhle - dobře centimetr netklej ... vzadu. Přední sjetá až ke hraně. Za cca 80tis. km, co jsem najel na motorkách, se mi tohle ještě nestalo. Až pak jsem si uvědomil, jak je ta zadní pneu "špičatá". Sportsmart byl až na hranu při daleko menších náklonech. Možná i to způsobilo tu mojí nejistotu ... zvláštní. Nikdy jsem si nemyslel, že můžou pneu udělat takovej rozdíl v jízdních vlastnostech. Mimochodem tlaky 2,5 předek a 2,9 vzadu mi na takhle lehký motorce přijde taky jako úlet. Ale asi to maj ti kluci šikmoocí vymyšlený dobře. Jsem zvědavej na ten nájezd. Rád bych letošní sezonu už nepřezouval.

Ještě jeden milej poznatek. Ač jsem po cestě potrápil nejeden supersport a deklasoval párek skopčáků na nových Z1000 v zatáčkách na Gross Arber, při hraní si s palubním počítačem na mě zůstala svítit průměrná spotřeba 5,1 l. Jestli ten palubák nekecá, tak smekám. Při příštím tankování to schválně zkusím spočítat.

Konečně přišla první "závada". Sluníčko svítilo, ptáci zpívali a kamarád s FZ1 měl zrovna nějakou skotačivou ... mno povedlo se mi vylomit hlásič náklonu na stupačce. Že za mnou lítaj jiskry si už prej docela zvyk, ale když kolem něj prolít kus kovu, bylo na čase si udělat chvilku přestávku. :-D Doma jsem odmontoval hlásič i na druhý straně a motorka zase "jak nová". Při tomhle druhu dovádění mi vylítla spotřeba na brutálních 5,4 /100 km. Nechápu, ale moc se mi to líbí.

Jelikož sliby se maj plnit nejen o vánocích, a já už od první chvíle, co jsem MTčko osedlal věděl, že tohle bude parádní nářadí do Alpských serpentin, vyrazil jsem s kamarádem na Gross Glockner. Ze všech stran jsem slyšel, buď že je to tam fakt super nebo že to za ty prachy nestojí. Mno - levný to neni, ale jelikož jsme chytili parádní počasí, tak se kloním k té první kategorii. Byl jsem tam před tím autem, kdy byla nahoře mlha. To pak chápu, že je to fakt nesmysl. Za tři dny jsme v okolí pojezdili kde co a doma se mi ukázal na počítadle km údaj 1300. Za tři dny na tom kostitřasu toho bylo až dost. Zúžené sedlo, které má Street Rallye na nějaké cestování moc není. Když bylo nejhůř, poposed jsem si téměř na sedlo spolujezdce tak, abych aspoň dvěma prstama dosah na plyn. Tím jsem si tak nějak zodpověděl na otázku, jestli to příští rok nedát po ose na Sardinii ... ani omylem! :-D Jinak cestičky přes Alpy pěkný, krásný výhledy, ale neskutečnej provoz.

Na MTčku je natočeno celkem přes 7tis. km. Zatím maximální spokojenost. Občas se přistihnu, že přestávám úplně řadit. Tříválec sice umožňuje použití v obrovském rozsahu otáček, ale pak se mi stane, že ho v obci nechám převalovat na šestku a najednou padne červená na semaforu. Tam mám pak někdy problém to skopat zase na jedna, abych se mohl rozjet. To se mi ani u Horneta ani u R1 nestávalo. Nevím jestli je to převodovkou nebo jsem u přechozích moto řadil o něco dřív, ale je to tak. Když jedu svižněji, tak je to bez jakéhokoli problému.

Už mě dlouho nezatkli v Rakousku. Naposledy ještě s R1 – to jsem byl ještě mladej a divokej … no a navíc jsem měl zmydlený pneu a yoshimurama bylo vidět skoro až do motoru. I tak většina mých vyjížděk směřuje právě tam. Včera jsem měl na výběr – dětská oslava mojí neteře z manželky strany (rozuměj tchán, tchýně a podobní sympaťáci) nebo jedna z posledních vyjížděk v relativním teple. Záměrně nepíšu po suchu, páč to u mě není nikdy jisté. :-) Po probdělé noci, kdy jsem si pořád nemohl vybrat jestli frkačka a debilní klobouček nebo rakouská strana Šumavy, jsem nakonec dal přednost motorce. Nevím jestli na sv. Václava někde rozdávali benzin zadarmo, ale takovej provoz už jsem dlouho nezažil. Teda aspoň na český straně – tam, co je tráva zelenější a nemaj rádi Temelín, to už bylo zase jiný kafe. A právě tam, kde nás slovili příslušníci minule, dojedu kolonu aut na jejímž konci nová R1 s Akrapama. Krásně se to poslouchalo – ten crossplane v kombinaci s laďákama má krásnej zvuk. I jali jsme se předjíždět – po pár manévrech, za který bych si jedničku z etikety nedal, jsme je přeskákali a skopčákovi bouchly zřejmě saze … mno, výzva přijata. :-) Ve zkratce – bylo to kopyto, tak jsem mu ujel. :-) A právě v té vesnici, kde na nás minule už čekaly dvě policejní oktávky přes cestu, stál tentokrát zřejmě kopytakamarád a onanoval tam nad zadní pneumatikou – zřejmě si přečet něco od Pepíka Sršně o poserproužkách a google mu to neuměl přeložit. :-) Kopyto mě v obci dojelo a zaparkovalo u něj. No a při výjezdu z vesnice jede proti nám kdo jiný, než kámoš z místní VB. Ten jeho ksicht asi nezapomenu. Naštěstí v obci jezdím jako člověk, takže tentokrát jsem o plamenný německý projev přišel. Nicméně mi to už po několikáté připomnělo, že MTčko není na nějaký lámání rychlostních rekordů. Už když jsem se honil s kamarádama, co jezdí na K1300S (rozuměj co nedokážu v zatáčkách, doženu na rovině), při rychlostech kolem dvoustovky začnou občas nepříjemně vibrovat řídítka. Jinými slovy – chce to tlumič řízení. Když jsem to konzultoval v Yamaze ČB s panem Hlaváčem, zmínil jsem se mu o bolavým zadku po delších vyjížďkách a ten zmizel někde na dílně. Jaké milé překvapení nastalo, když se vrátil s originálním sedlem na MT09. O to větší a hezčí překvapení to bylo, když za něj nic nechtěl. Pokud to náhodou čte, ještě jednou díky!!! Sice není tak hezký, jako to, co se dává na street rally, ale to pohodlí …… to pohodlííí. A když už jsem byl tak mocmilepřekvapenej, tak jsem objednal ještě padací protektory, který tam měl zrovna namontovaný na nějakým zákaznickým MTčku … mimochodem byla to taky limitka a to Sport tracker – taky pěkný!
Mám najeto něco přes 8tis. km. Z toho pět na Angel GT a světe div se, zbývá ještě docela slušnej vzorek. Tyhle pneu se fakt povedly. Za celou dobu jen jedno drobné klouznutí – a to ještě na mokrým hadovi. Jednoznačně nejlepší pneu, co jsem zatím jezdil – tedy aspoň pro moje potřeby.

A tak se rok s rokem sešel. Došlo na servis v Yamaze, výměnu pneu, mimochodem na Pirelli Angel GT jsem najezdil cca 7000 km a ještě by něco snesly. Naplánovaná Sardinie ovšem jasně určila, že nová sada je nezbytnost. Spokojenost s nima maximální, takže stejná značka, nový ročník. :-) Byl jsem tam již čtyřikrát. Pokaždé, když se od tud vracím, tak si říkám, jestli nejsem debil, abych jel 1000 km autem s vlekem k trajektu, abych tam jezdil a pak jel zase 1000 km domů. :-) A pak si člověk zkusí přecpaný Alpy a nasraný rakouský poliše a už zase kupuje lodní lístek. :-) Byl jsem hrozně zvědavej na tamní neskutečný zatáčky v kombinaci s tříválcem.
Je to prostě pecka! Mtčko jako by bylo pro tamní silnice jak stvořené. Lehoučká motorka s dostatečným výkonem a neskutečným průběhem krouťáku v kombinaci se širokýma řídítkama … fakt sem si tam chvílema málem stříknul do kombi. :-D Ano – je to hrozně daleko. Ano – je tam drahej benzín. Ano – za trajekt už fakt neví, co by si řekli a za míta na dálnici to samé. Ale ano – stojí to za to.
Stupačky už mám bez hlásičů nějakou dobu, takže náklon mi Mtčko umožňovalo opravdu velký. První den paráda. Druhý den už jsem si sem tam škrtnul i plastíkem a třetí den už došlo i na řadičku. Kdybych nebyl debil, jistě by to pro mě bylo znamení, že tam někde už jsou limity motorky a abych trošku zvolnil. No jelikož debil jsem, tak jsem ještě přitvrdil tlumiče. Pružiny jsem měl na doraz už před tím. A tak jsem vyrazil do víru nekonečných serpentin. Motorka už se v zatáčkách ani nehla, nicméně bylo to jen otázkou času, kdy přijdou na řadu opět plastíky a řadička. Řadičky jsem se docela bál, páč jsem moc nestál o to, abych si přeřadil cvrnknutím o asfalt v nesmyslným náklonu. :-) Nicméně v pravých zatáčkách nic nepřekáželo. Takže na srdíčko, většinou kolem skály, kolenem jsem si kontroloval náklon – prostě nádhera.
Nádhera to byla do tý doby, než to udělalo bác a motorka mi podjela pod prdelí. Já jsem se vez pěkně po zádech za ní. Bohužel svodidla byla hned u krajnice, takže bolet to začalo hned v zápětí. Ve zkratce – zlámaný tři žebra a jeden obratel, motorce paradoxně téměř nic. :-) Tím pro mě letošní sezona skončila.
Ještě bych se chtěl vrátit k tolik vychvalovaným Pirellkám. Ano – jsou to výborné pneu. Ale pořád jsou to sportovně-cestovní. To, co jsem tam předváděl, už nemělo s cestováním vůbec nic společného a na takovýhle kraviny je třeba obout opravdu čistě sportovní pneu. No … budu si to pamatovat, myslím si že už navždy. :-)









Po tom, co jsem se trošku oklepal z toho nedorozumnění se svodidly, jsem na MTčku nalítal dalších 5tis. km. No a pak kousek od nás pořádali Ducati Tour. :-) MTčko si našlo nového majitele a já zkusím ubrat ještě jeden válec.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Yearmil
Yearmil napsal 14.05.18 v 12:27 10b.

Parádní čtení, chvílema jsme brečel smíchy

maky_bart
maky_bart napsal 25.12.16 v 10:25 10b.

Bombista
Bombista napsal 13.12.15 v 00:20 10b.

Paráda!!!

gabri88
gabri88 napsal 12.11.15 v 22:00 10b.

Tvoje povidani o motorkach by se dalo vydat jako kniha "Kontrolka ECO! Přidáš plyn zhasne, zavřeš rozsvítí se, jako že děláš planetě hrozně dobře!"
Fakt jsem se bavila

Petas2CZ
Petas2CZ napsal 20.09.15 v 16:55 10b.

Parádní recenze

Více komentářů



TOPlist