renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125/473 (1964)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník superfena
Vloženo 23.2.2014
Aktualizováno 23.2.2014
Zobrazeno 2 973x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Československá klasika v provedení sport na velkých kolech 19" a se zvýšeným výkonem. V plejádě kývaček alespoň trochu odlišná od ostatních.

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Jednoduchá konstrukce, snadná obsluha, minimální náklady. Stačí 2x prošlápnout, pak zasunout klíček a na první dobrou běží, motor sice není žádný dravec, zato pěkně bere od spodku a doutníkové výfuky mají charakteristický zvuk, maximálka přes 85Km/h, jednoduše ideální na dojíždění do práce nebo na výlety po okolí. Největší nedostatky jsou neustálé problémy s dobíjením a velmi slabá přední brzda. Jinak bez připomínek. Za pár korun hodně muziky se spotřebou 3,5 litru benzínu.

Recenze

Čízu jsem kupoval jako náhradu za jawu 350/639, která byla sice naprosto bezproblémová, ale příliš velká, těžkopádná a především mladá. Za 15 let co jezdím na různých motorkách jsem nikdy neměl kývačku ani panelku, takže teď přišel ten správný čas to změnit. Moje čz 125/473 se objevila na netu a hned jsem po ní chňapl, a o především proto, že měla platné přepsatelné doklady a byla pojízdná. Navíc předchozí majitel (snad srbochorvat žijící léta v Brně) již začal s renovací a koupil například úplně nová celá kola s pneu (6000Kč), nebo nějaké věci do motoru a lanka. Na mě tím pádem zbyl především lak, chrom a výměna nepůvodních věcí (třeba kompletní zadní světlo) a opravy drobných věcí jako nefunkční tachometr, klakson atd. Postupně se tedy prokousáváme kupředu, ovšem jsou to spíše krůčky nežli pořádné kroky vpřed. Důležité je, že motorka je stále plně funkční a pojízdná, nejvíce zlobí dynamo a regulátor dobíjení, asi jako na každé. Ideální by bylo kupit bezkontakt vape včetně dynama a regulátoru, cena 4000Kč je však poměrně vysoká, takže pořád opravujeme tu 50 let starou techniku. S čízou plánuju jezdit i do práce, pokud to počasí dovolí.

Moje další motorky v současné době:
Po podzimním velkém úklidu, kdy jsem prodal většinu své "sbírky" čítající několik pionýrů různých typů, dálepak zmiňovanou Jawu 350/640, 3x TATRAN 125 skůtr, Jawetu 551 na které jsem jezdil do práce celý rok atd... mi zbyly pouze 3 kusy techniky.:

- ČZ 125/473 Sport 1964 (o které pojednává tento článek) s TP a SPZ
- ČZ 125T 1949 neodpružené zadní kolo s TP a SPZ
- JAWA 50/555 jednosedadlový pionýr s TP a SPZ

Více na: http://www.motorkar...=6&sm=62&id=
Copyright © Motorkari.cz

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
68732
68732 napsal 06.03.18 v 11:05 10b.

tak už ji sehnal a dokonce zrenovoval

čz475
čz475 napsal 22.04.17 v 16:40 10b.

Pěkný kousek, snad takovou sestru někdy ještě někde seženu k mojí 475, 470 a 450 de luxe.

bmw3987
bmw3987 napsal 23.02.14 v 08:49 10b.

ja mam na kyvačke 353 spotrebu 5l/100km

Saxn
Saxn napsal 23.02.14 v 08:24 10b.

Krasná Jawa

Více komentářů



TOPlist