Československá klasika v provedení sport na velkých kolech 19" a se zvýšeným výkonem. V plejádě kývaček alespoň trochu odlišná od ostatních.
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - Jednoduchá konstrukce, snadná obsluha, minimální náklady. Stačí 2x prošlápnout, pak zasunout klíček a na první dobrou běží, motor sice není žádný dravec, zato pěkně bere od spodku a doutníkové výfuky mají charakteristický zvuk, maximálka přes 85Km/h, jednoduše ideální na dojíždění do práce nebo na výlety po okolí. Největší nedostatky jsou neustálé problémy s dobíjením a velmi slabá přední brzda. Jinak bez připomínek. Za pár korun hodně muziky se spotřebou 3,5 litru benzínu.
Recenze
Čízu jsem kupoval jako náhradu za jawu 350/639, která byla sice naprosto bezproblémová, ale příliš velká, těžkopádná a především mladá. Za 15 let co jezdím na různých motorkách jsem nikdy neměl kývačku ani panelku, takže teď přišel ten správný čas to změnit. Moje čz 125/473 se objevila na netu a hned jsem po ní chňapl, a o především proto, že měla platné přepsatelné doklady a byla pojízdná. Navíc předchozí majitel (snad srbochorvat žijící léta v Brně) již začal s renovací a koupil například úplně nová celá kola s pneu (6000Kč), nebo nějaké věci do motoru a lanka. Na mě tím pádem zbyl především lak, chrom a výměna nepůvodních věcí (třeba kompletní zadní světlo) a opravy drobných věcí jako nefunkční tachometr, klakson atd. Postupně se tedy prokousáváme kupředu, ovšem jsou to spíše krůčky nežli pořádné kroky vpřed. Důležité je, že motorka je stále plně funkční a pojízdná, nejvíce zlobí dynamo a regulátor dobíjení, asi jako na každé. Ideální by bylo kupit bezkontakt vape včetně dynama a regulátoru, cena 4000Kč je však poměrně vysoká, takže pořád opravujeme tu 50 let starou techniku. S čízou plánuju jezdit i do práce, pokud to počasí dovolí.
Moje další motorky v současné době:
Po podzimním velkém úklidu, kdy jsem prodal většinu své "sbírky" čítající několik pionýrů různých typů, dálepak zmiňovanou Jawu 350/640, 3x TATRAN 125 skůtr, Jawetu 551 na které jsem jezdil do práce celý rok atd... mi zbyly pouze 3 kusy techniky.:
- ČZ 125/473 Sport 1964 (o které pojednává tento článek) s TP a SPZ
- ČZ 125T 1949 neodpružené zadní kolo s TP a SPZ
- JAWA 50/555 jednosedadlový pionýr s TP a SPZ
Více na: http://www.motorkar...=6&sm=62&id=
Copyright © Motorkari.cz
tak už ji sehnal a dokonce zrenovoval
Pěkný kousek, snad takovou sestru někdy ještě někde seženu k mojí 475, 470 a 450 de luxe.
ja mam na kyvačke 353 spotrebu 5l/100km
Krasná Jawa