renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/559 panelka (1969)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník ZASEJA
Vloženo 9.2.2014
Aktualizováno 9.2.2014
Zobrazeno 5 663x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jawa 250 panelka - plánovaná úprava motoru na obsah 300 kubíků a snad i zvýšení výkonu

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Po nějakém čase opět návrat k panelce tentokrát s plánem na úpravu motoru, jelikož jsem vždy o prázdninách pracoval v servisu a hlavně na generálkách motorů Jaw a někdy i MZ přišel jsem na to že píst z MZ 250 by mo malé úpravě šel upasovat do jawy.

Recenze

v plánu tedy byla úprava motoru v tom smyslu že jsem chtěl zvětšit vrtání a tím zvýšit i obsah motoru a možná i výkonu ale i při 4 výbrusu na píst jawa by vrtání nebylo nic extra a píst z MZ 250 je o 5 mm širší čep je stejný a výška pístu také !!!

takže následoval výbrus válce až na velikost pístu MZ vložka válce u panelky je velmi předimenzovaná takže úprava byla snadná

následovalo úprava pístu MZ šlo akorát o to poupravit píst tak aby seděli přepouštěcí kanály představovalo to cca vybroušení 2-3 mm pístu u kanálů takže taky snadná úprava

a pak se ještě píst musel zbrousit nahoře jelikož i při dolní uvrati nebyl přepouštěcí kanál plně otevřen takže ještě pilník do ruky a 5 minut práce pak jen následovalo zaleštění kanálů prý to pomáhá ...

po zkompletování motoru ani netušíte jak jsem byl na trní jestli to bude fungovat a nebo jestli to byla ztráta času

první co mě překvapilo byla ohromná komprese mohl jsem se na start páku postavit a komprese mě udržela !! a tak tu byl první problém a to startování musel jsem vyvinout opravdu velkou sílu na našlápnutí a motor se i tak překulil cca 1-2x přeci jenom by dle výpočtu měl být obsah něco málo přes 300 ccm

takže jsem musel udělat to že motor musel chytnout na brnknutí to se naštěstí podařilo nastavením předstihu a karburace měnil jsem trysky a nastavoval jehlu tak až to bylo dokonalé

k mému překvapení motor běžěl perfektně a co byl výsledek ? bylo to že jsem nepotřeboval 1 rychlost takže následovalo schánění řetězky s co největším počtem zubů nakonec jsem sehnal 21 zubů bylo to max co dovolily kartery aby řetěz o ně neškrtal

maximálka se zvedla bezproblému na 120 a šla by asi i výš ale nechtěl jsem to týrat do vysokých otáček

výkon šel nahoru a to dost hlavně v malých otáčkách řadit na 4 šlo skoro kdykoliv a kdekoliv po rozjetí jsem tan dal 4 a na ní jeddil ostatní rychlosti skoro nebyly potřeba

spotřeba se nezvýšila , životnost motoru - nevím moto jsem prodal nadšenci který se svezl a přemlouval mě až jsem mu ji prodal do ted i toho možná lituju a mám v prálu tuto upravu udělat zase

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HARTGE
HARTGE napsal 03.05.16 v 23:18 9b.

Ahoj taky jsem se rozhodl pro tuhle úpravu..
už mám doma píst 70,5 mm ale co mě vrtá hlavou je umístění zámků na pístu.. píst je pro MZ/ETZ 250 válec zatím nemám vybroušen takže nemůžu zkusit jak moc to leze do kanálů..
Jak jsi to řešil\neřešil ty..?
Jakou máš vůli píst - válec..?

Díky za rady..

vroba
vroba napsal 17.03.14 v 18:19

Zajímavá uprava palec na horu .

rudirt
rudirt napsal 09.02.14 v 11:36

Zajímavé!

Saxn
Saxn napsal 09.02.14 v 11:11

Unikátní stroj

Více komentářů



TOPlist