PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pbart
Vloženo 8.2.2014
Aktualizováno 22.5.2016
Zobrazeno 6001x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká motorka, posed naprosto přirozený a velmi příjemný, po rozjetí nádherně ovladatelná.

Více fotografii

První dojmy - Vibruje to, pěkný zátah motoru, vše je takové velké. Respekt hlavně z té velikosti, nikdy před tím jsem na takové velké motorce neseděl ani nejel. Musel jsem si na ní chvíli zvykat a všechno pořádně osahat.

Motorku bych doporučil pro - asi pro ty, kteří přesně vědí do čeho jdou, nevadí jim trochu vibrací, nevadí jim trochu jiný vzhled, nevadí jim trochu jiné ovládací prvky jako z 80.let, chtějí prostě BMW i se všemi odlišnostmi oproti tradiční produkci.

Recenze

Hodnocení po 2. letech, co vlastním tuto motorku.
Při koupi na tachometru 45 tis km, nyní o cca 20 tis km více.
Za celou dobu jsem neměl ani jednu závadu, vše se řešilo při standardních servisních prohlídkách.
Dodržovány servisní intervaly.
Olej do motoru používám Motul 3000 20W50, občas se musí dolít, motorka si trochu oleje bere, cca 1deci na 1000km. Údajně by to mohl vyřešit Repsol V-Twin 4T 20W50.
Používané pneu Michelin Anakee 2, do terénu nejezdím, na silnici mně vyhovují.
Tankován Natural 95, na všech možných pumpách, výjimečně Verva 100.
Nepoznal jsem žádný rozdíl mezi prémiovými pumpami a no-name benzínkou, motorka jede na jakýkoliv benzín bez nějakých rozdílů ve výkonu.
Při natankování Verva 100 mám o něco vyšší spotřebu - o cca 0,3l/100km
Standardní průměrná spotřeba je cca 5,5l / vedu si evidenci veškerého tankování /
Spotřeba je úplně stejná při jízdě v jednom i ve dvou.
Jen při jízdě na dálnici, kdy o něco překračuji legální rychlost, se spotřeba dostane mírně nad 6 litrů.
Řídící jednotka byla letos osazena jiným čipem pro mírné zvýšení výkonu a vyhlazení výkonové křivky.

Ze začátku jsem měl trochu problémy s manipulací na místě a celkovým ovládáním při jízdě.
Je to velká motorka, pořád jsem měl takový blbý pocit, že to neudržím a někde s tím křápnu.
Asi 2x mně na místě padla na bok, zachrání to samozřejmě padací rám, na něm zůstane pěkně ležet, dobře se pak i zvedá.
K tomu, jak s motorkou nyní manipuluji a co si na ní dovolím, mně hodně pomohla celodenní akce na letišti, kde jsem si mohl, pod zkušeným dozorem, vyzkoušet krajní situace.
Opravdu každému doporučuji, zvýší to pocit kontroly nad motorkou a posunete si hranice svých domnělých možností.

Po 2. letech ježdění, musím konstatovat, že motorka splnila vše, co jsem od ní očekával.
Jak jsem už psal, zatím jsem neřešil ani jednu závadu, motorka jede a vždy jsem dojel.
Na druhou stranu ale musím říci, že se o ni starám, jsem velice pečlivý majitel a motorka se u mě má obrazně, jako prase v žitě.
Jezdím jen na silnici, naprosto výjimečně šotolina, v terénu jsem s ní nikdy nebyl.
Nedokážu si dost dobře představit, jak bych na tom zvládl nějaký větší off-road, nehledě na to, že mám motorku leštěnku a nějaké bláto a škrábance nejdou do konceptu s tímto stylem.
Loni jsem nechal udělat výměnu 2 ložisek v kardanu, repas obou tlumičů, což byla asi nejvyšší finanční investice za servis.
Ložiska byla nutná, tlumiče velmi zlepšili jízdní vlastnosti.
Na motorce není ABS, má to jednu svíčku na válec, elektroniky tam není mnoho a je spolehlivá.

Motorka byla ve výbavě žebrák.
Během dvou let jsem jí vybavil množstvím doplňků, jak praktických, tak na efekt.
Na motorce tedy přibylo:
hliníkový top case Big Husky s vnitřní taškou + plotna,
vyhřívané rukojeti Oxford,
ochranná mřížka předního světla,
hliníkové kryty ventilových vík,
rozšíření a zvýšení bočního stojánku,
padací rám,
prodloužení předního blatníku,
kryt olejového chladiče,
zástěrky na nohy,
deflektor na plexi.

Na motorce se dají ujet stovky kilometrů v tahu.
Jezdec i spolujezdec není unavený, sedí se pěkně vzpřímeně a na širokém sedle.
Jediná negativní věc, kterou řeším každou jízdu, jsou turbulence do helmy.
Mám vyšší turistické plexi, se kterým jsem stále bez výsledku laboroval.
Velmi to zlepšil deflektor, ale turbulence v přilbě pořád hučí a jsou velmi otravné.
Nepodařilo se mně vychytat nastavení plexi a deflektoru tak, abych nemusel jezdit se špunty v uších.
Prostě to nejde.
Nevím, třeba by to vyřešilo nižší plexi a deflektor?

Občas by se snad hodil o něco vyšší výkon motoru.
Není to žádný trhač asfaltu, na to ta motorka není ani určená.
Na 98% času stráveného za řidítky výkon naprosto stačí a s tím zbytkem jsem se smířil.
Motorka je univerzál, dá se s ní loudat po vesnických rozbitých silničkách, svižně přejíždět po dálnicích a kdo chce, může s ní i mimo cesty.

Říká se, že změna je život.
Chtěl jsem motorku prodat a koupit něco jiného.
Úplně jiný styl, vyloženě jen kvůli změně a příjemnému pocitu z něčeho nového.
Když jsem ale sesmolil inzerát a uvedl tam vše, co jsem k ní dokoupil, když vím v jakém je technickém stavu, jak pěkně vypadá a jak dlouho by mohla prakticky bez problémů jezdit, tak jsem si to celé rozmyslel a motorka zůstává zatím doma.
Takže společně vykračujeme do třetí sezóny

Značka BMW mě u motorek přitahovala už jako mlaďase.
Líbil se mně vzhled motoru s válci proti sobě.
Fascinovala mě historie značky a tradice, se kterou se neustále držela koncepce svých boxer motorů.
Přitahovala mě vychvalovaná spolehlivost a prakticky nezničitelnost, prokázaná jak už válečnými modely tak dalšími typy pozdějších řad.
Chtěl jsem mít motorku, která je jednoduchá až trochu primitivní, ale právě tím je jiná.

Na bývalé motorce jsem si ujasnil své cestovatelské zaměření, styl jízdy a vůbec si potvrdil to, jestli mě cestování na motorkách bude vůbec bavit.
Neláká mě rychlá jízda, rád se pohybuji spíše po vedlejších cestách, baví mě cestovat po zapadlejších místech.
Samozřejmě na motorce je skvělá i nějaká ta ochrana proti špatnému počasí.
Proto byla BMW logická volba další motorky a moje vymodlené přání.

Motorka byla dovezena z Itálie od prvního majitele.
Málo najeto, nikde ani škrábanec, 2 origo kufry, vyšší plexi, Y-svod + výfuk Remus, KN filtr.
V jednom kufru byl ještě originální návod na montáž, vypadalo to, že v nich snad nikdy nikdo nic nevezl.

První pocity po nasednutí – strašná kráva, mastodont, vibrace.
První večer, jsem si do garáže vzal několik piv, sedl na stoličku, jen tak seděl, popíjel a pořád si říkal – mám jí doma, je moje, nádhera!!!
S přibývajícím počtem piv se mně líbila čím dál víc, druhý den mě trochu bolela hlava, ale večer jsem v garáži seděl znovu a vše se opakovalo.
Musel jsem toho nechat, aby se ze mě nestal garážový alkoholik.

Motorka je těžká, při parkování musím zapojit mozek.
Ze začátku se párkrát stalo, že jsem zaparkoval z kopce naproti obrubníku.
Při naložené motorce je to pak docela boj vycouvat. Pobavíte alespoň přihlížející.
U některých motorek se v recenzích píše, že jsou těžké a vypadají neohrabaně, ale po rozjetí váha mizí. U BMW GS to platí doslova.

Legendární, vždy přetřásané, ale u BMW typické, ovládání blinkrů, mně nedělalo vůbec problémy. Věděl jsem o tom a natrénoval teoreticky dopředu a úplná pohoda, pro mě lepší jak běžná klasika ovládaná jedním palcem.
Palubka, budíky a ovladače – skoro stejné jsme měli kdysi ve Škodě 120L.
Všechno je takové archaické, ale hodně bytelné, až předimenzované, ale stoprocentně funkční.
Třeba zrcátka – vzhled jak z nějakého dětského kola, ale nádherný výhled dozadu, prostě úplně dokonalé.
Motor je trochu hlučnější a rozvibruje celou motorku, při jízdě to ale vůbec nevadí, patří to prostě k této motorce. Bavorák je takový traktor, klepe se na něm úplně všechno, ale jede si svou cestou a nic ho nerozhodí.

BMW samozřejmě potřebuje doplňky, bez kterých snad ani nemůžete vyjet a bez kterých se nedá plnohodnotně cestovat.
Nechápu, jak na tom ten Ital mohl vůbec takhle jezdit.
Takže přišel na řadu opravdu potřebný a funkční doplněk – padací rám, pak vyhřívané rukojeti, rozšíření a o cca 2cm zvýšení botky bočního stojanu. Objednány kryty hlav válců, ochranná mřížka chladiče, ochranná mřížka předního světla.
Tím bych nákup doplňků asi ukončil, nepotřebuji to mít zase ověšené jako vánoční stromeček.

Motorka byla od původního majitele vybavena Y-svodem a laděným výfukem Remus.
Vydržel jsem to asi 3 měsíce pak ho sundal ho a koupil originál.
Prostě mně strašně vadil ten hluk, občas to i střelilo, nelíbilo se mně to.
Chtěl jsem poslouchat legendární pazvuky z motoru, slyšet cvakání ventilů, a ne nějaké dunění z výfuku.
Podle informací z okolí teď nemá motorka takový hlasitý zvuk, ale prý to je stále poznat, když přijedu.
Napomáhá k tomu zřejmě i ten Y-svod, který zvuk neutlumí tak výrazně a motorka je stále slyšet.
A navíc mně přijde, že s originál výfukem motor táhne tak nějak plynuleji.
S Remusem byla kolem 4tis otáček výkonová díra, teď to tam není.
Po několikáté cestě přes Rakousko, si kamarád všiml, že můj Remus nemá DB killer a homologaci.
Prý jsem si koledoval o velkou pokutu a odstavení motorky.
S laďáky jsem zkušenosti neměl, nevěděl jsem to, ale hlavně, že vše dobře dopadlo a nemusel jsem podpořit rakouskou ekonomiku tučnou pokutou.

Co se týká servisu, tak po koupi jsem nechal udělat preventivní výměnu úplně všech náplní, vyměnil obě pneu, zkontrolovat ventily atd. Na motorce mám obuté Michelin Anakee 2, do terénu nejezdím, na silnici v pohodě.

Vzhled – mně se líbí.
Někomu ne. Kamarád prohlásil, že nechápe, jak jsem si mohl koupit takovou hnusotu a ještě ve žluté barvě s předpotopní technikou.
Je to ale bývalý čoprák, uznává jiný vzhled, na motorce měl všechno naleštěné, spoustu třásní, teď nemá momentálně nic, takže beztak z něho mluvila čistá závist
Motorky si ostatní všimnou, asi to dělá její velkost i ta žlutá barva.
Okukují ji jak starší, tak mladší, maminky u ní fotí děti.
Ale zase jak říkal závistivý kamarád, maminky fotí děti i s pravěkými zrůdami v Dinoparku.
Celkově s motorkou zatím maximální spokojenost, vyhovuje mně úplně ve všem.
Spotřeba cca 5,3L dostatek výkonu, spolehlivost.
Ano, jsou hezčí motorky než BMW GS, jsou výkonnější motorky než BMW GS, jsou namakanější a propracovanější motorky než BMW GS, ale já chtěl prostě BMW GS.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Venca_V
Venca_V napsal 04.08.17 v 06:37

Dobrý den,

Opravdu nádherná motorka

Rád bych pořídil stejný stroj a nejlépe v této barvě. Ve svém popisu motorky jste psal, že zvažujete prodej.
Kdyby jste motorku chtěl prodat, budu rád když mě kontaktujete Email: vejmelek1@gmail.com

Doki
Doki napsal 04.07.16 v 11:01 10b.

Pekné, mám úplne rovnakú moto.Prajem veľa bezproblémových kilometrov.

Destroyer
Destroyer napsal 30.05.16 v 20:29 10b.

co mi to teď hlavou vrtá? nejlepší je Brambora žlutá... sa mi páči ten hliníkový kryt olejového chladiča, asi si ho taktiež "pořídím"

Více komentářů



TOPlist