renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 750 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kakomitis
Vloženo 4.2.2014
Aktualizováno 27.12.2022
Zobrazeno 1 984x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Společnice do nepohody, na asfalt i do lesa... moje první, moje jediná :D

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Miroslav Křeček - Benemoto (Benešo - Solidní jednání, bezproblémová domluva

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XRV 750 Africa Twin: cena
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: nenašel jsem nezprzněnou

První dojmy - Prví dojem? Bože, co je to za příšernej zvuk :) a co jinak? Myslel jsem, že když tu hromadu železa sotva utlačím, že ji taky neuřídím. A výsledek? Je to jak na kole, ty dva metráky jako zázrakem mizej a zůstává jen pocit radosti, jak krásně se nechá překlápět ze zatáčky do zatáčky

Motorku bych doporučil pro - Někomu, kdo hledá mašinu na cestování cestou necestou a nebojí se "made in italy"... do začátků dobrá

Doplňky na motorce - Padáky Hepco a Becker a držáky bočních kufrů téhož výrobce. Padáky jsou super, nosiče na pěst a na motorku vůbec neseděj. Taktéž jsem nasadil větší topcase, vyšší turistické plexi, nainstaloval 12V a USB zásuvku, voltmetr, teploměr oleje, LED palivoměr, opletené brzdové hadice, čiré hlavní a přídavné světlomety Wesem a zadní LED světlo. Baterie Motobatt. Původní desetikilová koncovka výfuku s katalyzátorem putovala do skříně a na motorku přišel Rámus. Taky jsem slona převlékl do válečných barev Lucky Explorer ;)

Aktuálně se snažím něco vymyslet se sedlem, které se prozatím svou pohodlností rovná středověké koze na mučení










EDIT 2022: sehnal jsem ještě hlavní stojan od Beckera, ale musím vymyslet jak ho tam nabastlit, anžto jsem ztratil návod... a ono to tam stejně nebude sedět. Nasadil jsem sedačku z novějšího modelu s opěrkami kolem a je to mnohem lepší. Plastový topcase a boční textilní brašny vystřídaly alukufry SW-Motech. Po pádu na alpských šotolinách jsem dal hliníkové chrániče rukojetí a Ježíšek dovalil vyhřívané rukojeti. Taky jsem sehnal náhradní nádrž a chci trochu laborovat s palivoměrem a čerpadlem. Prozatím poslední chystaný doplněk jsou elektrické budíky od MM Messtechnik

Recenze

Hledal jsem velké cestovní enduro za málo peněz a co dodat, Africa se mi zdá na svůj věk (a stav konkrétních kusů) předražená, Tenerku jsem opravoval kamarádovi a při té kadenci sprostých slov jsem se zapřísáhl, že mi nesmí přes práh

Cagivu mám teprve krátce, takže zkušenosti a dojmy budu postupně doplňovat

Každopádně jeden neduh jsem objevil: nedrží mi stopu, dělá obloučky. Pevně doufám, že to bude mizernejma pneumatikama a tím pudingem, co je v přední šavli. Jinak budu muset laborovat dál

EDIT: po dvou sezónách, spoustě kilometrů cestou necestou pocelém Česku a dvou výletech k Jadranu jsem se slonem maximálně spokojen. Umí jak svištět po dálnici, tak skákat po lese a uveze mě i se všema krámama. Pár drobností jsem si upravil k obrazu sv?mu. Od poř?zeni motorky jsem měnil filtry, náplně, přední kotouč, oboje destičky, rozvody, hadice od brzd a spojky za pancéřové a repasoval jsem - spíš pro jistotu - pumpy a brzdiče. Jo a těsnění přední šavle. Jediná věc která trochu zlobí je elektroinstalace. Původní regulátor se odporoučel po první dovolené, náhradní od Ignitechu vydržel půl roku (až později jsem zjistil, že ač uváděný jako přímá náhrada pro konkrétní typ motocyklu, měl jiné technické údaje). Nyní namontován originál a zatím snad OK

Taaak, a teď už dokážu přesně říct, proč ji mám a proč si ji nechám: je totiž přesně jako já. Je stará, obrovská, těžká, vydává divný zvuky, sem tam se jí vůbec nechce hejbat. Celej já. A k tomu má hovězí nápady. Tím prvním to vlastně začalo. "Prší, hej lemro pojď se projet, vyzkoušíme jak mi slušej nový mitasky. Hmm, Šumava, je tu zima, pojeď se mrknout co je za támhle tím kopcem. Jee hele, tady někde měl chalupu Hitler, ale co je to ten Grossglockner? Ooo má rodná Itálie, nebuď měkej a pojeď se vykoupat..."

A přesně o tom to je ;)

EDIT no2.: dostal jsem neuvěřitelně blbej nápad, že slon potřebuje generálku. Výsledek byl takovej, že se chudáček skoro čtyři roky válel rozebranej v krabicích a já nadával, z čeho všeho to ti Italové splácali. Nicméně po zjištění, že čekáme potomka (podzim 2021) mi vyskočil v hlavě vykřičník "teď nebo nikdy". Začal jsem intenzivně shánět co mi chybělo a pomalu skládat. Navíc jsme se s bandou domluvili, že než se mi to narodí, vyrazíme na výlet do Itálie. No výsledek byl samozřejmě takovej, že v sobotu odjezd a já teprv ve středu tahal čerstvě složenou motorku z prvního patra (v garáži byla kosa) jen abych ztjistil, že jede na jeden kastrol. Nakonec teda v pátek STK a v sobotu ráno hurá směr Italské šotoliny. Asi jsem magor, ale nějak mě nenapadlo že by mě mohlo slůně někde nechat. A taky že ne! Cagiva zdárně sekundovala kámošově bavorskému vdolečku a báječně jsme si užili Col de Sommelier

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sushi7474
sushi7474 napsal 14.09.18 v 18:41 10b.

V tych farbach Lucky Explorer vyzera najlepsie!

owenovic
owenovic napsal 03.08.17 v 21:07 10b.

Moc pěknej kousek , tak at dělá jenom radost.

Radus88
Radus88 napsal 25.03.17 v 23:09 10b.

Ta bílá ji sluší

Springi
Springi napsal 11.03.14 v 19:21 10b.

Ať slouží

Jardas444
Jardas444 napsal 04.02.14 v 19:10 10b.

Slon je moc hezká mašina a koukám že jsi ze Mšena kudy dost často projíždíme na Kokořín a fotky z Harasova jsou super .Dávám 10b.za výběr mašiny a přeji spoustu pohodových kilometrů

Více komentářů



TOPlist