renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 620 SC (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník KTMarek
Vloženo 21.1.2014
Aktualizováno 6.12.2017
Zobrazeno 3 426x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje doposud nejmilejší motorka. Je to r.v. 2002 a já ji koupil 2004. Od té doby ji provozuji především v terénu ale také na motardech. Před rokem ji doplnil Tuňák 1000 r.v. 2004. Takže ji trochu odlehly ty dálnice, ty jí nechutnají...

Více fotografii

První dojmy - První dojem? Pořádná vysoká motorka pro nadměrného chlapíka, která je se svými 135 kg a 30ti centimetrovými zdvihy velice schopná v terénu. A kdo si myslí, že se na ní nedá jezdit někam dál, tak ten se plete. Tady na fóru se míhají vžité názory a dojmy, které se časem považují za pravdu, jako například životnost KTM, vibrace motoru atd. Já tedy s nadhledem svého věku zjistil jediné, vše to záleží na jezdci. A to doslova. Jak výdrž v sedle a nároky na komfort a teplé sprchy kamkoliv se přijede, tak údržba motorky a cit pro techniku. No je to jen a jen můj názor.

Motorku bych doporučil pro - Starým plesnivým endurákům a dobrodruhům všeho ražení kteří klidně spějí místo v postelích po pangejtech.

Doplňky na motorce - Mám tam výfuk do terénu, který jsem z origo zkrátil cca o 20 cm, a to z důvodu toho, že ten původní byl moc dlohý přesahem a při každém pádu se dřel a ohýbal v držácích. po zkrácení v pohodě. jo a zvuk? Trochu silnější ale ne o moc. Tak akorát.

Recenze

Takže k motorce samé:
Jízda - je to hard enduro staré školy v pravém smyslu toho výrazu. Taková motorka byl asi ještě vzducháč XR 400/600 od Hondy ale tahle 625 Supercompetition se dělala jen krátce (myslím jen 1 rok). Pak ji následoval model se startérem, ale pro mě je enduro se startérem něco, jako vajíčka na měkko. Prostup terénem výborný, hlubokou orbu zvládá příkladně, brodění jde až nad boty, dokonce i zvířátka se zastavují a koukají s otevřenými čumáky, jaká je to paráda. A když jde přes strom, netřeba se bát, jako u nové LC4 s podvěšeným motorem a plastovým krytem, jsou tam prostě pořádné trubky a hliníková lyžina. No a jelikož má v techničáku napsané i motardy, můžu s ní jezdit i na malých kolech, což je ale taky velká paráda a zábava. Prostě dvě v jednom.

Podvozek - už v základu výborný i v těžkém terénu (neberu v potaz samozřejmě motokros, to je něco jiného), měl jsem možnost upgradovat přední vidlice za novější z EXC 300, tj. kompletně seřiditelné a hlavně tlustější a tužší. Ta originální vidle byla na mých 115 kg přeci jen měkká.

Brzdy - no to je trochu potíž, jsou takové, jaké jsou ale zadek třeba na rozdíl od Tuňáka flekuje perfektně, spíš ten předek je vlažnější, ale v terénu naprosto dostatečný. No a na silnici je to o to větší adrenalin.

Ostatní - spotřeba po silnici klidně i za 5 l/100, v terénu už víc, to podle stylu jízdy, klidně i 10 l/100. Bandaska na 9 l, rezerva cca 2 l. Akční rádius tak nějak 150-170 km po silnici. Spolujezdce nevozím. Sedlo pro mě skvělé, na rozdíl od ostrých 450tek a nebo té 300ky je dost pohodlné a příčný profil je do kulata a tedy nemá ty ostré hrany. Ale uznávám, že po celoživotním sezení po nocích u PC mám ten sitzfleisch trochu víc vytrénovaný, než ostatní populace.

Cestování - Jezdil jsem na ní po ose na velkých kolech na Erzbergrodeo, ještě když se tam smělo drandit všude mezi trénujícími jezdci, potom různé klasické vyjížďky na GG, Slovensko, Chorvatsko ale především celou zimu a jaro a podzim malé vyjížďky cestou i necestou. Na jeden výkon jsem ale pyšný, na nejdelší etapu když jsem se sám vracel z Chorvatska. Vyrazil jsem od moře před večerem a jedním vrzem jsem to dal přes noc až domů, bratru 950 km. To už asi nezopakuji. Nejhorší ale nebyl zadek ale paradoxně předek, myslím tím přední světlo které fakt svítí mizerně i za prudkého sluníčka, natož v noci. No chvílemi jsem jel raději za kamionem abych věděl, kam se to v té tmě na dálnici zatáčí.

Poruchy - nikde mě nenechala, vždy se dostala po svých až domů. Ale měl jsem jednu lapálii, ale do teď motorku odprošuji a hladím, protože to jsem jí způsobil sám. Právě při jednom dálkovém přesunu v Rakousku, prostě se mi uvolnil klakson (protože jsem ho tam před výletem spolu s origo výfukem z horlivosti nandal) a visel před chladičem na drátech tak nešťastně a za jízdy ve 140, že mi po několika kilometrech před Linzem proklofal dirku v jednom žebru chladiče a mě netrklo, že když na mě několik aut po sobě vždy při předjetí bliká výstražnými blinkry, že mě z dlouhé chvíle a z náhlého obdivu k jezci na jejich národním stroji nezdraví ale že se něco děje jiného, konkrétně, že za mnou jde pára. Ta ale záhy došla a tak i auta přestala blikat a já zase pokračoval ku hranicím a již v klidu. U Vierzehnu už trochu haproval volnoběh a sem tam vynechal motor. No a u Devila na hranicích jsem na to konečně kápnul. Motorka horká jako drajfus, z chladiče nešla už ani pára. A tak jsem podle hesla KTM, že si opravy dělá jezdec vždy sám u pangejtu, nechal motor vychladnout, ukrajinský řidič náklaďáku mi dal trochu machorky (jsem nekuřák), trochu jsem to na motoru dosušil, v dlaních rozemnul na drobno a šup s tím do chladiče. Následovala zálivka vodou z hajzlu a motorka naskočila jako nic. Dorazil jsem o půlnoci domů a chladiče byly plné, jen to trochu vlhlo. Takže jsem doplachtil a začal zjišťovat škody. No nebudu napínat, na magnetu pilin drobet víc, než obvykle a tak padlo rozhodnutí, že bude generálka pro jistotu. Jsem profesí stavař, pracuji na počítači, strojařině a motorům nerozumím mnoho, ale tohle je prostě tak úžasný stroj, že se to fakt dá opravit jen tím jejich nářadím, pečlivostí a logikou třeba na refíži někde v Africe. Rozborku jsem udělal kompletní s rozpůlením a zjistil, že nedostatečným tlakem oleje při tom přehřátí odešlo jehlové dolní ojniční ložisko. Vše ostatní OK! Takže rozlisovat, nová ojnice s čepem, pro jistotu nová ložiska na klice, spojkovém hřídeli a řetězovém hřídeli, všechna gufera a těsnění, kroužky (byť v toleranci), zalapovat ventily atd. protože kdy do toho zase člověk poleze a dát to zase pěkně dohromady. Bratru za 10.000,-. jinak motor uvnitř jako nový, nikasil ve válci netknutý. No a světe div se, dělal jsem si to až na tu kliku všechno sám doma a motorka chytla na druhé šlápnutí. No řekněte, není to miláček?

Závěrem - Tak se zase vesele bahní, ta letošní zima je bezva. Dnes už není asi podobná univerzální motorka, která kloubí motor držák (léta letoucí se to jezdilo úspěšně na Dakaru), vysoké převysoké zdvihy a velkou mechanickou odolnost a pevnost celku. Kdybych mohl poradit soudruhům z Matighofenu, řekl bych jim: hoši, vezměte motor z 690r (má malou spotřebu, delší servisní intervaly a větší výkon) a dejte ho hezky rychle zpátky do tohohle klasického rámu a koukejte na to dát pořádný podvozek se zdvihy min. těch 30 cm. No a plasty si už udělejte podle svého, to je fuk. Nezapomeňte ale na našlapovačku, bez ní to nechci! Prostě udělejte zase jednou pořádné hard enduro. To by byly prodeje, taky bych si jednu do foroty koupil. Takže tak.















Děkuji za hezké komentáře, snažím se v duchu tohoto článku působit i na svoje bezprostřední motorkářské okolí a vyprovokovat co nejširší návrat k podstatě motorkaření jak to chápu já, prostě dobrodružství (protože to dnes už nikdo jen tak nezažije), adrenalin (protože ten u počítače fakt není), kamarádská sranda se stejně naladěnými lidmi (což se těžko vysvětluje milujícím ženám) a s v neposlední řadě s tím spojená trocha toho nepohodlí (spaní pod širákem po pivní vánici, ranní plži v barvě KTM v uchu, vlhko ve spacáku a ne úplně jasný cíl dalšího dne).
Především pochopení toho nepohodlí jakožto životního názoru (v posteli spím celý rok se ženou a asi to tam všechno nejspíš někdy zakončím, tak proč nespat v šutrech, alespoň vím, že ještě dejchám) naráží s léty na větší a větší odpor u všech těch drsňáků, co mám kolem sebe. Je to těžká osvěta.
Zrovna tak jako moje teorie o pohybu endura ve volné přírodě. Tam to zase chápu tak, že dnešní zvěř je trochu lenivá a degenerovaná z nedostatku přirozených predátorů a proto vlastně děláme zvířectvu dobře, když se trochu proběhnou a procvičí si reflexy. Zatím jsem totiž zaznamenával nenávistné reakce pouze u lidí, především u majitelů volně v lese puštěných psů a žen na výletě, zvířátka se většinou se zájmem dívají a smějí se na mě. A drapákem jsem přejel asi jen ty KTM plže, nikdy nic jiného. Navíc rozháníme divoká prasata, která jinak dělají velkou škodu na loukách podél lesů, tam kde pravidelně jezdím, není jediná vyhrabaná díra. Ale tohle je fórum o motorkách a tak končím s obhajobou endura. Takže tak.
Mám dlouhou chvíli a tak přidávám nějaké aktuální fotky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jurasaki
Jurasaki napsal 29.11.14 v 10:40

Supr článek , a souhlasim s tvojim přístupem , mám to podobně a hlavně pokukuju po podobnym strojku abych ukojil víc hard ježdění .

Gulf
Gulf napsal 28.01.14 v 19:26 10b.

Moc pěkné. Tak to má být.

SMkill
SMkill napsal 28.01.14 v 00:24

...stará láska nerezaví...srdcař

Martin_Dvorak
Martin_Dvorak napsal 24.01.14 v 17:45 10b.

burdus
burdus napsal 24.01.14 v 14:50 10b.

hodně zábavy a žádné nehody

Více komentářů



TOPlist