renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DiE666
Vloženo 16.1.2014
Aktualizováno 16.1.2014
Zobrazeno 4 906x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Skvělý cestovní prostředek pro lidi co nepotřebují jezdit rychle.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 650V Transalp: Nakonec se mi nelíbil
Suzuki DR 600: Jelikož to mám hlavně na cestování tak jednoválec šel ze hry

První dojmy - Jelikož jsem s velkou motorkou neměl zkušenosti tak neskutečný zátah. Sice je to mezi cestovními endury slabší kousek, avšak pro začátečníka parádní. A pro lidi co jezdí v klidu i výkonově dostačující.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky, pro získání levného cendura

Doplňky na motorce - Padáky Hepco&Becker, nosič kufrů, tři plastové kufry, blastery z polska, vysoké plexi MRA, jiné sedlo, laděný výfuk, LED podsvícení přístrojovky

Recenze

Vždy jsem chtěl s přítelkyní někam vyrazit na motorce, ale můj dosavadní arzenál dvou renovovaných fichtlů to neumožňoval. Proto jsem začal pokukovat po koupi něčeho pořádného. Původně jsem asi jako každý z cendur chtěl staré GS(mám prostě rád ten starý vzhled), cena mě odradila. Jsem přeci jen student..
Narazil jsem na Transalpa a zjistil, že starší ročníky jsou dost levné a vydrží neskutečně mnoho pokud se k nim člověk trošku chová. Proto mi bylo téměř jedno kolik má najeto. Můj kousek měl při koupi 82000 km, není to málo, ale Transalp se teprve zahřívá a udělat GO mohu kdykoli. A pokud se nemusí měnit spodek vždy se člověk vejde do 10000 Kč. Jsem člověk co si udělá vše. Tak bylo rozhodnuto jede se pro Transalpa ročník 89. Na živo to bylo nepopsatelné, nikdy jsem nic tak velkýho neviděl a navíc na to nejel. Pro mou výšku to bylo akorát, tak jsem se jel projet. Na dvojku to neskutečně táhne, v té době jsem to neměl s čím srovnávat.
Začala jízda domů a první problém, prasklá membrána palivového kohoutu a s tím se nedalo dlouhodobě jet nad 130 km/h, tak jsem nejel tak rychle a nakonec se dostal domů. Tam kohout předělal na bezpodtlakový a objednal membránu. Zároveň seřídil ventily, karburátory a vyměnil olej. A už jsem si užíval sezónu.
Musím říct, že mě TA naprosto nadchnul. Výkonu je teda málo a brzdný účinek předního kotoučku je tragický zvláště ve dvou. Naopak mě překvapilo jak dobře brzdí ten buben vzadu, oproti kotouči se skvěle dávkuje, ale brzdný účinek nezachraňuje. No dal jsem desky GoldFren a je to lepší před zimu dám pancéřovou hadici a snad se někam posunu. Jinak přestavba na brzdu z Honda GT650 Hawk, není to složité a prý to funguje skvěle. Teď bych se vrátil k výkonu, každý v recenzích říká, že ho je málo a asi jo. Jenže pro lidi co nepotřebují horentně předjíždět a jezdit po dálnících 160 km/h je ho dostatek i pro dva lidi s kuframa. Jsme s baťůžkem holt pomalejší jezdci, navíc v partě máme pár 125 ccm takže pokud jedu s partou tak se musím krotit. Takže výkon mi stačí. Mohu to srovnávat maximálně s Ninjou 600 na který jsem jel a to je jiná liga, tam zas není žádnej krouťák a vše je podřízeno výkonu.
Zatím mám najeto spokojených 5000 km a jsem rád, že jsem zvolil TA je to motorka co se nezalekne ničeho, není dobrá na silnici ani v terénu, ale zvládne s přehledem obojí. A to je to co jsem chtěl, univerzálního cestovatele.
Teď k doplňkům: Na motorce byl padací rám Hepco&Becker, takže jedna investice z krku. Nutností byla 12 V zásuvka a držák navigace(vodotěsného telefonu), další přišly kufry ty jsem nakonec koupil plastové za neuvěřitelných 1000 Kč a držáky si sám svařil. Další na řadě byl laděný výfuk, jen z důvodu, že originál váží snad půl tuny a museli jsme do něj řezat, jelikož byly uvolněné přepážky. Tak jsem koupil hliníkovej, zatím jsem s tim nejel tak uvidíme. Základem všeho však je progresivní pružina na centrálu od HyperPro resp. YSS (jsou stejné), to je naprostá nutnost pro cestování ve dvou. Není to tak drahé a přínos je neskutečný. Bohužel to nebylo Plug&Play, ale musel jsem vyfrézovat větší průměr pružiny asi o 2 mm.

Teď mě ještě čeká dodělat polepy (původní majitel lakoval přes ty původní) takže na ně hodim nějaký polepy aby se to překrylo a musím svařit pravý bok a přelakovat. Matná černá je hezká a motorce dává moderní vzhled, ale na úržbu je to tragedie.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:30 10b.

Junior88
Junior88 napsal 22.05.16 v 15:31 10b.

Pěknej kousek Arzenál dvou fichtlů SUPER text TRANSALP FOREVER!!!

DiE666
DiE666 napsal 10.01.15 v 16:27

libos73: Díky za pochvalu stroje tvé TA je taky moc hezký :) Jinak těch 130 km/h bylo na dálnici a myslim, že rychlost v přímém směru nění nijak náročná, pokud to silnice dovoluje. A zrovna na dálnici je to bezpečné.

libos73
libos73 napsal 09.01.15 v 20:59

Trošku mě udivuje, že na to jak píšeš, že jsi nikdy na tak velkém stroji nejel, tak při cestě domů ten problém s membránou a jízda nad 130 km/h , no hlavně, že jsi v pohodě dojel. Jinak ale moc pěkná motorka .

DDAVSON
DDAVSON napsal 27.05.14 v 19:32 10b.

Přeju hodně spokojených kilometrů.

Více komentářů



TOPlist