Rozumná alternativa pro cestování i rychlejší jízdu :)
První dojmy - Je to můj splněný sen :)
Doplňky na motorce - Padáky, ukazatel zařazené rychlosti, xenony, proužky na kolech a textilní brašničky.
Recenze
Úvodem bych se jen chtěl zmínit, že jsem vždy snil o tom, jak si koupím větší motorku. Poprvé jsem se dostal do sedla spolujezdce někdy před pár lety s kamarádem a od té doby mě to nepustilo. No a v květnu roku 2013 se konečně splnil můj dlouho očekávaný sen.
V počátku jsem se rozhodoval jaký stroj si pořídit a váhal jsem mezi Fazerem, Hornetem a Kawou Z750. Nakonec zvítězila Yamaha Fazer FZ6 S2, jelikož je to má první větší motorka, tak nemůžu srovnát s ničím jiným. Důvod tohoto výběru byl ten, že jsem chtěl moto na delší cesty, ale aby i trochu jela. Konec konců, musím uznat, že volaba to byla nejspíš dobrá.
Tuto sezónu jsme spolu najeli něco přes pět tisíc kilometrů a musím uznat, že začátky nebyly jednoduché. Při prvních jízdách, ale i později jsem z ní měl obrovský respekt, protože jsem neměl nic najeto na větším stroji. Postupem dalších ujetých kilometrů jsme se spolu pomalu zžívali a začal jsem vnímat a dostávat se do " světa motorkářů " Když jsem moto kupoval, předchozí majitel údajně najel za sezónu jen tisíc kilometrů a po shlédnutí jsme usoudili, že jí beru, bylo docela příznivá cena a má i pár doplňků, jako třeba padáky, ukazatel zařazené rychlosti, xenony, proužky na kolech a ještě textilní brašničky. Po dovezení jsem akorát měnil olej, filtr, vyčistil brzdy, celkově neleštil a po konzultaci s kamarády usoudil, že tu sezónu odjezdím a pak se pustím do ostatní údržby. V průběhu sezóny mě nepotkala žádná porucha. Vždy jsem jen čistil a namazal řetěz, občas kontroloval hladinu oleje a tankoval. První dojmy z jízdy byly takové, že mě akorát bolel trochu zadek, ale to časem přešlo, když si zvykl :) Říkal jsem si: je to motorka a né auto. :) Celková ovladatelnost je příjemná a rychle se dá s motorkou zžít. Možná věc, co mi vadila, že při normální jízdě mi poryvy větru, odrážející se od plexi proudily do helmy, ale to určitě vyřeší jiné plexi. S úložným prostorem to také není nějak slavné díky výfukům umístěným pod sedlem, takže po odklopení sedačky jsem tam měl sériově dodávané nářadí a k tomu jsem tam dostal akorát lékárničku, peněženku a klíče. Vlastně nic víc jsem ani nepotřeboval. V případě delší cesty jsem nandal brašny a frčel. Mé zkušenosti s použitými pneumatikami Pirelli Diablo Strada jsou pro mou jízdu dostačující a musím uznat, že mě vždy podržely a to i v případě, kdy jsem si škrtnul v zatáčce stupačkou o zem. K brzdám bych asi jen podotkl, že jsou dostačující, ale mám pocit houbovitého stisku páčky. Snad to vyřeší výměna kapaliny a ovzdušnění systému. Něco k motoru, z mých pocitů můžu jen usoudit, že je celkem pružnej, ale nemá moc rád nízké otáčky a větší kvalt, prostě při předjíždění a ve městě je lepší podřadit. V klidu se nechá jet devadesát, sto na šestku a to se projeví i na spotřebě paliva, která byla i lehce nad pět litrů na nádrž, ale to je spíš orientační. Samozřejmě při ostřejší jízdě stoupala, ale nikdy jsem se nedostal nad sedum litrů na sto. Jak jsem už psal, jezdil jsem spíše delší cesty, ale někdy jezdil i každý den do práce, po městě a to bez potíží.
Na závěr bych jen snad napsal, že motorka je vhodná jak pro začínající motorkáře, motorkářky, tak i pro toho, kdo rád cestuje a nebo kdo nehledá vysoké rychlosti, i když to bezesporu tahle motorka zvládá.
Moc pěkná... přeji hodně šťastných km
Jo, to je pěkná mašina Ať ti to šlape a vždy kolama dolů
Dobrá volba.
tahle celočerná kombinace se mi líbí u fz6 nejvíc. At zima utíká!
taky si ji chci koupit.Snad příští měsíc. Tak hodně km. bez nehod.