renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Manet M 90 (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ČZJAWAMAN
Vloženo 6.1.2014
Aktualizováno 8.1.2014
Zobrazeno 5 715x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Maneta M90 jsem provedl celou renovací od A-Z. Všechny informace a parametry všech Manetů M90 jsem sepsal na web: http://www.manet90.estranky.cz/

Více fotografii

První dojmy - První dojmy z jízdy? Masakr zvuk, perfektní svezení, pérák :) prostě bomba. Manet si v klidu pěkně vrčí a vy se jen radujete z toho na čem jedete. Nádherná malá rybina a rozvod palivové směsi dvěma písty dělá ten nejhezčí zvuk na světě. jak nastartujete nebude se Vám chtít dekompresor mačkat :D

Motorku bych doporučil pro - Manet je vhodný pro menší lidi do váhy 90 Kg, a hlavně je vhodný pro veteránisty.

Doplňky na motorce - Nosič na zadním blatníku je údajně nadstandardní výbava :D

Recenze

Na manetovi jsem najezdil necelých 20 Km a spotřeboval 2-3 dcl benzínu, tudíž spotřeba je opravdu velmi nízká. Manet jezdí velmi pěkně. Překvapuje mně ten odpich. Z volnoběhu na trojku se otáčky na v podstatě plné (veterána šetřím) zvednou asi za 4 sekundy. Vždycky jsem si myslel, že manet bude nějaká lenošná a zdechlá motorka. U maneta je tomu přesně na opak! Co se týče síly, tak třeba se všem známým pionýrem, který je ale živější, nelze srovnávat. Zrychlení maneta je ovšem nižší. Od domu se mi zvedá obrovský kopec a ten Manet vyjede na dvojku. Co se týče zvukového projevu maneta, nespletete s ničím.
Manet vrčí podobně jako jawa 250 pérák, ale má i přízvuk 4taktního motoru OHC. Těžko popisovat, musíte slyšet. Maneta ředím 1:35 olejem, kterým se má ředit 1:50, aby se motor měl dobře. Manet se mi rozjede i na volnoběh, jeho setrvačník motoru nedovolí rychle si uvědomit, že by měl zdechnout. Je potřeba si uvědomit, že většina motorů má jako setrvačník pouze klikovou hřídel, kdežto u Maneta slouží jako setrvačník nejen klikový hřídel, ale i magneto. Překvapilo mě proto, že po přeřazení nedochází k tomu, že by se motor dusil, ale naopak jde okamžitě plný sil opět do otáček. S manetem se dá jezdit i na 1000 otáček a jede. Nejkrásnější otáčky jsou ale zhruba 3500 - to jsou otáčky, při kterých se začne zvuk motoru přiostřovat a primární převod šikmým ozubením vytváří krásný, jakoby 4taktní zvuk. Motor po ubrání plynu výborně brzdí, to jsem také na žádné jiné motorce nezažil. Komprese v motoru spolu s třením dvou pístů a šesti pístních kroužků jsou jedním z mnoha faktorů ovlivňujících charakteristiku chování motoru při jízdě. Motor má na rozdíl od novějších zcela jiné parametry. Většina dnešních motorů mají zcela jiný kroutící moment. Tyto motory mají velké zrychlení, ale nemají moc velkou sílu. Motor z maneta má hodně velký právě kroutící moment, který činí motor jakoby lenošným, ale s leností jeho chování stejně nemá moc společného. Motor zase oproti novějším motorům do kopce neztrácí otáčky a stále táhne. Kožené sedlo na pružině je také super věc, četl jsem na ně negativní názory, co se týče pohodlí, ale mně se na něm sedí velmi dobře. Přední vidlice krásně reaguje na veškeré nerovnosti a motorka vůbec nerachotí. Na manetovi jde slyšet jen motor. Ze začátku jízdy, kdy je motor u maneta ještě studený, za motorkou jdou 2 proužky dýmu z rybiny - nádhera. Kroucená řidítka a na nich citlivá spojka a krátký, jakoby závodní plyn mě dojímají při každé jízdě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
BedazBrd
BedazBrd napsal 26.10.15 v 21:35 10b.

Ahoj jawamane
Gratuluji a smekám před tvojí krásnou prací. Dnes jsem přidal na stránky svého maneta čekajícího na renovaci. Mým cílem bude uvézt ho do stavu dle tvého vzoru. Máš to moc pěkný.

ČZJAWAMAN
ČZJAWAMAN napsal 22.01.14 v 14:01

Díky vám všem :)

Lalin
Lalin napsal 15.01.14 v 10:37 10b.

Pěkná pěkná pěkná

Batfiš
Batfiš napsal 13.01.14 v 22:35 10b.

Krásná práce

Pupi04
Pupi04 napsal 13.01.14 v 16:49 10b.

Tak ten nemá chybu. Krásná práce

Více komentářů



TOPlist