renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 4.1.2014
Aktualizováno 4.1.2014
Zobrazeno 1 903x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Skvělá kombinace pohodlí, véčkového motoru a jízdních vlastností ubalená do slušivého kabátku

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Ihned po nasednutí se cítíte, jako by vám byla ušita na míru. Trojúhelník řidítka, sedadlo a stupačky snad nešel vymyslet lépe, trochu menší nadšení vyvolává pohled na přístrojovou desku, která by už snesla nějaký update :)

Recenze

Na jaře jsme plánovali cestu do Rakouska a Itálie se zdoláváním nejvyšších horských průsmyků a vzhledem k tomu, že je to od nás docela z ruky, chtělo to něco, co by zdolalo bez problémů rychlé dálniční úseky a byla s tím i legrace v utažených horských vlásenkách. V garáži mi sice stojí krásná XJR, ovšem v provedení se sportovní Yamaha maskou na ní docela táhne, tudíž se v mojí hlavě postupně rodila myšlenka koupit na takovou štreku něco vhodnějšího. Rozhodoval jsem se na základě recenzí mezi Triumphem Sprint 1050 ST a Hondou VFR 800. Triumphů je na trhu bohužel omezený výběr, když se v bazaru objevilo VFRko v krásné červené metalíze s 3 850 km na tachometru, bylo rozhodnuto. Motorka stála u předcházejícího majitele skoro tři roky v koutě, měla vybitou baterku a propadlou STK. Tak rychle sehnat baterku a jedeme pro ni. Motorka startuje na první stisk startéru a z útrob se ozývá něco, na co nejsem příliš zvyklý, V4. Pomalu se stmívá, krátká testovací jízda a už se na ní řítím domů. První dojmy jsou veskrze pozitivní, pohodlná a příjemná jízdní pozice, trochu zastaralá, ale přehledná přístrojová deska, dokonce v zrcátkách je vzorový výhled vzad. Co mi trochu chybělo, byl výkon a kroutící moment, což však je ovlivněno vlastnictvím motocyklů o objemech nad litr Na druhou stranu, krouťák je výrazně vyšší než u šestistovek a chybět bude jen ve strmých stoupáních na vyšší převodový stupeň, kdy ještě není v činnosti systém V-TEC. Docela mě zaráží kritické hlasy na tento systém, ano, rapidní nárůst výkonu tu při překročení hranice 6 800 otáček je, kdo však jezdil někdy na FZ1, je na strmý nárůst výkonu okolo 7t ot. zvyklý a příliš ho nepřekvapí. Docela se mi příčí názory, že systém cuká a že je nebezpečný v zatáčkách při jeho sepnutí. Pakliže jedu sportovně, těžko kdy mi otáčky nepadnou pod mez 6 100, kdy se systém odpojuje, protože v této oblasti je již výkon motoru na sportovní jízdu nesportovně nízký. Pakliže nejsem zdatný v řazení a vím, že přechod v náklonu přijde, nedržím jak pako plný plyn a přejdu tuto oblast plynule. Navíc motor při divokém podřazování díky menšímu zdvihovému objemu nějak nekope a neblokuje zadní kolo. Příjemné překvapení přichází při hodnocení vibrací - zpočátku jsem z nich měl trochu obavy, ovšem ty jsou zde minimální i při dálničních přesunech a pouze je podvědomě cítíte pod sebou. Je to véčko, musíte počítat s tím, že na poslední dva kvalty musíte mít na otáčkoměru minimálně číslici začínající čtyřkou, jinak se setkáte s nevrlým projevem motoru a k tomuto se navíc přidají zrcátka, které se nehezky rozechvějí. Na počátku chybějící výkon se nakonec projevil na dálnicích pro sólo jezdce jako optimální, v horských silničkách si jeho nižší výkon zamilujete - můžete tahat skoro pořád za plný a motorka nebude mít tendenci vás v každé druhé zatáčce vyhodit ze sedla jako to dělají dnešní překoňované litry - zde je menší výkon a zdvihový objem výhodou a kde jakému nabubřelému superbiku lze ukázat i záda. Dokonce se mi na výjezdech podařilo dát i pár malých ovladatelných driftíků. Maximálka se na tachometru pohybuje okolo 260, o jejím dosažení docela dost rozhodují povětrnostní vlivy. Negativum menšího zdvihového objemu se však projevilo na mém levém zápěstí - jak jsem jel pořád plnou palbu a neustále řadil, pěkně mě při závěru dovolené pobolívala ručička. Přesto jsem si tento motor úplně zamiloval. V4 je opravdu famózní koncepce, navíc zvuk vytočeného motoru za asistence V-TECu je přímo návyková. Dalším z výborných vlastností motocyklu je kapotáž - kromě toho, že nikde nic nedrncá ani nerachotí, skvěle chrání řidiče před větrem a odvádí vzduch při dálničních přesunech, s přehledem se dá cestovat bez námahy i v rychlostech okolo 180 km/h. Plusem je skvěle svítící světlomet a jednostranné uložení zadního kola usnadňující dopnutí řetězu popř. opravu defektu. A teď jedno malé negativum - v případě, že nemáte motocykl vybavený kufry, je montáž zadního tankvaku obtížná, výfuky zabírají veškerý prostor pod sedlem a vhodný tankvak je nutno dlouho vybírat, to už nehovořím o problematickém výběru laděných výfuků. Co se týká naladění podvozku, ideální kompromis mezi cestování a sportem. Krásně žehlí nerovnosti, při sportovní jízdě zůstává stabilní, přední vidlice se potápí minimálně. Brzdy lze řadit k lepšímu průměru, standardem je systém dual - tady je ovšem malé ale, funguje skvěle, jednou se mi však při tvrdém brzdění před zatáčkou zadní kolo pravděpodobně mírně zablokovalo, protože mi začal zadek nepříjemně, i když mírně tancovat a lehce to odnesly moje nový slipy :D Pneu jsem zvolil Pireli Angel GT, na daný motocykl mají dostatečnou přilnavost, po třech tisících ujetých kilometrech byly minimálně opotřebené a motorka je s nimi příjemně živá. Není problém brousit stupačky a pořád máte pocit, že jede motorka jako po kolejích. Dovolenou na moto jsem si maximálně užil, a musím vzdát hold inženýrům Hondy, kterým se podařilo před více jak deseti lety přivézt na svět opravdu skvělý všestranný motocykl. Nyní moje Hondička již dělá radost jinému majiteli, mít možnost držet v garáži dva motocykly, nechám si ji

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
styglic
styglic napsal 11.01.14 v 21:48 9b.

pěkná

COMPANY
COMPANY napsal 11.01.14 v 18:21 10b.

Štoky21
Štoky21 napsal 11.01.14 v 12:18 10b.

olin.uo
olin.uo napsal 11.01.14 v 11:29 10b.

VFR je super hracka, tak hodne ujetych km!

Marťas21
Marťas21 napsal 09.01.14 v 16:53

Pěknej stroj, fakt jo 10b.

Více komentářů



TOPlist