PROFIL MOTORKY

Honda VFR 400 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Orgovany
Vloženo 29.4.2006
Aktualizováno 30.1.2010
Zobrazeno 8 471x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Dne 23. 5. 2001 jsem se stal hrdým majitelem Hondy VFR 400 R NC30.

Více fotografii

Recenze

VFRko se narodilo roku 1992 v Japonsku odkud bylo dovezeno do země Galského kohouta.
Jde o zmenšenou repliku Hondy VFR 750 R RC30. Nejde o žádnou rozpočtovou motorku jelikož má vpředu 4 pístky (CBR 600 v té době mělo pouze 2-pístky), AL rám, nerezový svody, pohon vaček ozubeným soukolím a všestanně seřiditelnej podvozek...

Podvozkově na tom neni nijak špatně. Brzdy plně odpovídají výkonu a nestalo se mě, že bych je uvařil i v těch největších vedrech. Ovladatelnost je poměrně dobrá i v nižších rychlostech. Pouze manipulování na místě je o něco horší díky úzkým a nízko umístěným řidítkům. Nejvíc jsem si s ní liboval v rýchlých protahovacích vlásenkách, kde mě ale překážely nízko umístěné stupačky (o okruhu ani nemluvě). Přesto s ní nebyl problém stačit právě v zákrutách moderním supersportům.

Ergonomie nebyla nijak extrémně radikální, ale spíš byla vhodná pro jezdce menších postav... (taková větší hračka). Docela mě vadilo otáčení na úzké silnici, protože když jsem dal plnej rejd, tak mě řidítka skřípaly palce o nádrž (holt daň za velikost motorky). Na druhou stranu jsem na ni v klidu najel 300 Km denně.

Právě s touhle VFR jsem se začal účastnit amatérských sprintů. Největší problém byl sekundární převod dlouhý jako tejden bez vejplaty. Jednička jela na plnej knedlik až do omezovače v 15 000 otáčkách neskutečných 105 kilásků za hoďku !!! Právě kvůli tomu byl problém odstartovat co nejtrvději z fleku. Vyřešil jsem to naistalováním pomalejších převodů (v předu o zub míň, vzadu o 3 víc). Pak nebyl problém šestku vytočit až do omezovače !!! Nejlepší čas na 200 metrů mám 8,16 sec. Je to z Letohradu a tam se jezdí do poměrně prudkého kopce.

Nejdál jsem na ní byl v maďarském Kunmadarasu nedaleko Rumnských hranic, kde se cestou spotřeba pohybovala okolo 5 - 5,5 l a to za hodně svižného tempa.

Zatim bylo potřeba jen vyměnit spojkové lamely,které odešly asi po 45000Km (koupil jsem EBC). Nový vzduchový filtr a výměny oleje v předepsaných intervalech. Motor je do dnes v perfektní kondici a vůbec nežere olej. Dal bych ruku do ohně že v klidu vydrží ještě jednou tolik.

Vysoká spolehlivost a nadčasový dezign mě přesvědčil o kvalitě, a tak jsem si nachal Hondičku do dnes. Jo to srdeční záležitost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
wsbk
wsbk napsal 15.12.15 v 15:15 10b.

funes222
funes222 napsal 01.03.15 v 18:18 10b.

Nádhernej kousek. Ať ještě dlouho slouží. Mám dojem,že jsem tuhle krásku viděl na okruhu v Brně. Takže jednoznačně palec nahoru a plný počet

MotodědekTonda
MotodědekTonda napsal 08.12.13 v 11:18 10b.

Moc pěknej stroj,dneska už vzácnej sbírkovej stroj a skutečně dělala na 1-105Km/h,osobně jsem na ní jel.A proto ji dávám max bodů a to 10.

Dejwa33
Dejwa33 napsal 09.01.13 v 18:53

Starý čtyřkila jsou krásný, ale tohle je dokonalí...

honda.vfr400r
honda.vfr400r napsal 17.01.12 v 13:25

nema chybu...jen at slouzi 10b.

Více komentářů



TOPlist