PROFIL MOTORKY

Honda CB 900F Hornet (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník atilla3778
Vloženo 14.12.2013
Aktualizováno 10.9.2017
Zobrazeno 5388x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Starý dobrý Hornet. Pobaví, potěší, poslouží. Ve všem je dobrý, ale v ničem perfektní.

První dojmy - První dojem byl výborný. S novou baterkou Hornet po 3 letech stání naskočil na první pokus. Vše fungovalo, nikde žádná rez nebo prosakující kapaliny. Hornet se ke mně dostal úplnou náhodou, neb posloužil jako „splatidlo“ starého dluhu. Jeho původní majitel se na něm bál jezdit, tak ho po další nevydařené vyjíždce a několikátém pádu odstavil v garáži, kde mu stála další 3 roky a asi by tam byla dodnes. Tohoto osudu jsem ho ušetřil, ale netroufnu si tvrdit, co by pro něj bylo bývalo lepší ;-)

Recenze

Motorka byla dovezena po 2-leté službě v Itálii s 12 000 km na budíku, následně obouchávána v Čechách po dalších 3 000 km a odstavena. Dál už to znáte.
Po nezbytné STK jsem se pustil do dolaďování drobností. Po výměně oleje a filtru toho dál moc potřeba nebylo – K&N filtr a Givi padáky mi dal předchozí majitel, široká řídítka a mini štítek tam už byly. Dál jsem jen vyměnil zánovní RoadAttacky za nové RoadSmart II a jako šlehačku na bradavku si dopřál vyhřívané hefty od Oxfordu.
S motorkou jsem za rok najel asi 8000 km na silnici i mimo ni.

Silnice:
Hornet 900 byl můj první naháč a jediná motorka se kterou bych v této kategorii mohl srovnávat, je má letmá známost s K1300R…a tomu se raději vyhnu
Kolem a kolem - nezáludná a s širokými řídítky i výborně manévrovatelná motorka.
Levným a rychlým vylepšením je instalace o zub menšího kolečka sekundárního převodu. Na jedné straně to pomůže potlačit „vysavačoidní“ projev motoru a na straně druhé nemusíte řadit při výjezdu z vesnice – na 6tku se motor probere i z 50 kilometrové rychlosti.
Na silnici se při ostřejší jízdě naplno projeví zub času a konstrukční limity motorky. Kombinace jednoduchých předních vidlic, jednoduchého ocelového páteřového rámu a jednoduché kyvky mi připomněla chování Jawy 350. Jasně, všechno to kroucení a vlnění se děje v neporovnatelně vyšších rychlostech, ale … no … konec konců, je to zábava.
Kdybych motorku neprodal, tak další nezbytností by byla instalace pancéřových hadic. Výměna brzdové kapaliny a destiček prospěla, ale i na silnici lze dostat brzdy za hranice jejich možností. Hned po hadicích bych dal udělat podložky do předních vidlic nebo v nich vyměnil pružiny.
Cestování je v pohodě, a to v jednom s nákladem i ve dvou a tanvakem.







Enduro:
Tenhle úžasný stroj mi umožnil splnit si jeden motorkářský sen – vyrazit na enduro výlet. Stačilo vyřešit jen pár drobností:
- Sehnat bandu magorů na endurech, kteří mě vezmou s sebou.
- Obout Horneta do terenních bačkor.
- Ochránit svody zavěšené proklatě nízko.
- Jak se zbalit na cestu.
Původně chtěli kluci vyrazit do Rumunska, ale 2 týdny před odjezdem jsme se rozhodli pro Ukrajinu, protože Rumunsko je „zasaženo“ dotační politikou EU a spousta enduro stezek se tam proměnila na asflatky.
„Šusplech“ pod motor mi vyrobil kamarád a Continental TKC v rozměrech 120/70 a 180/55 dodaly ten spravný hardcore enduro šmrnc.
Jak to Hornet zvládl? Naprosto skvěle. Oproti velkým endurům je omezen světlou výškou a větší překážky je třeba napálit vyšší rychlostí, aby se přehoupnul přes. Menší přední kolo zas až tak nevadí. O něco horší je to s tvarem nádrže a umístěním řídítek, takže jízda ve stupačkách je problém. No, s tím opravdu v Hondě počítat nemohli.







Hornet se nesčetně krát brodil vodou i bahnem, šphal do kopců a v neposlední řadě se vypořádal i s rozsekanými ukrajinskými silnicemi (to odnesly jen ložiska v krku řízení). Kratší převod byl tady velkou výhodou, ačkoli spojkování se vyhnout nešlo.
Více zde: zde .
Continental TKC jsou jedny z nejlepších pneumatik, na kterých jsem jel. V terénu výborné a cestou zpět přes Vysoké Tatry a Oravu podávaly na silnici bravůrní výkon i na silnici. V zatáčkovitých úsecích bylo třeba po 5 – 6 zatáčkách zvolnit, nechat je „nadechnout“ a pak si zase chvilku užít.
Troufnu si tvrdit, že na Hornetu lze projet to samé, co na jiném velké enduru. Potichu dodám, že ta motorka do terénu nepatří :-x)







Okruh:
Patří snad Hornet na okruh? Samozřejmě. Ostatně jako každá jiná motorka
Shodou okolností (a neštastnou náhodou pro kamaráda a jeho ZX10R) jsem se starým dobrým Hornetem absolvoval i okruhové ježdění a závod s Racetrackem v Mostě.
Okruh umocnil všechny výše zmíněné nedostatky ze silnice. Tlumiče, rám, brzdy a nízká světlá výška. To všechno nebylo dobře, ale byla to skvělá jízda a adrenalin. Nejrychlejší čas byl 2:02.5 a zbylá kola stabilně 2:03. Těžko říct, jestli by tady nebyl standardní převod lepší, protože na cílovce šel motor do omezovače. Největší brzdou byly brzdy. Od druhého kola to bylo velké dobrodružství.







S ohledem na typ a určení na okrhuhu excelovaly pneumatiky Dunlop RoadSmart II.
Na závěr nedokážu napsat nic lepšího než to co na samém začátku. Hornet = univerzální bojovník. Snažil jsem se ho zahnat do úzkých a mnohokrát se to i povedlo, přesto a možná i právě proto jsem s ni zažil fantastickou sezónu.

Rychla aktualizace 2017:
Hornet zije dal!!! Proc se divim.?!

Prodal jsem ho kamaradovi, ktery jeho celou historii znal a vzal si ho jako prvni motorku na nauceni. I v tomhle milovany Hornet nezklamal. Prezil zacatky, prvni okruhove krucky i prvni pady. Pricemz ten posledni pred cilovkou v Moste uz stal opravdu za to - vidlice, budiky, padaky KO. Ikdyz ty padaky mozna praskly nekdy driv ;)
S timhle sel rovnou na inzerci. Za par dni byl pryc, aby se nahodou dalsi rok vynoril na jedne vyjizdce. Za tech par let co ho znam najel cca 20 000 km z toho treba 1200 na okruhu a stejne tak v lehcim terenu (UA). Sem tam jsme ho trapili na letisti.
Porad jezdi a jeste nabira na cene!!! Aktualne cca + 15000 kc nez za co jsem ho mel ja?! Ted ma asi vetsi cenu nez moje 929
Genialni motorka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hostage
Hostage napsal 24.04.17 v 20:54 10b.

Uctivá poklona!!!

SPIJKER
SPIJKER napsal 12.01.17 v 00:10 10b.

ty vole klobouk dolu pane... tomu se rika vyuziti motorky na maximum...
BOREC NAKONEC!

Kufr
Kufr napsal 29.03.16 v 20:46 10b.

10b Dobře y

Více komentářů



TOPlist