Pravej dakarskej stroj z dob dávno minulých. Žádná elektrika, žádný zbytečnosti. Jen čistá kovařina a jezdec. Na plánované využití ideál
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Cagiva Elefant 900: Elektrika, málo dílů, nulový výběr
Aprilia ETV 1000 Caponord: Moc velká, málo teréní, moc elektriky
Triumph Tiger 955i: Dost mě lákal ale nenašel se ten pravej kus, je to těžký hovado a tříválec jsem už měl
BMW R 1100 GS: Drahý, těžký, nudný a má to každej
KTM LC8 950 Adventure: Můj favorit ale nechtěl jsem nakonec vysolit tolik peněz za můj první kontakt s cestovní mašinou
První dojmy - Je obrovská ale překvapila mě, jak je ovladatelná a až nečekaně jsem se na tom těch pár zkušebních km bavil. Je to pro mě velký krok do neznáma, jelikož jsem celou motorkářskou "kariéru" strávil broušením (nebo často jen snahou o to) slideru o asfalt. Na svém současném peklostroji ale není možnost zajet někam dál než na víkend na Šumavu a já se chci taky někam podívat. Proto tenhle japonský veterán.
Recenze
No co říct. Chci se vydat někam dál něž za hranice okresu a to s mým RSV není úplně reálné.
Tak jsem začal shánět a testovat. Chtěl jsem něco za rozumné peníze a chtěl jsem zůstat v Itálii, skoro jsem si jel pro Capouše ale řekl jsem si, že když už další mašina, mělo by to být něco jiného.Chci si občas zajet taky mimo cestu a proto jsem koukal po něčem víc "offroad".
To z IT nabízí pouze Elefant. Má super motor, frajerský Dakar design ale trpí s elektrikou a náhradní díly mimo Ducatího motoru se vyvažují zlatem. A to se moc nehodí u stroje se kterým neplánuji zacházet v rukavičkách a tak bylo jasné, že tentokrát z Itala asi nic nebude.
Během mého putování po všemožných diskuzích jsem narazil na pochvalné názory na lepšího :D ale nedoceněného konkurenta Afriky - Yamahu XTZ 750 Super Tenere. Souhlasně se pousmál nad super nesmrtelným designem těchto dakarovek, pročetl nějaké stránky, okouknul trh a jal se jednat.
První svezení bylo rozhodně nejbrutálnější testování motorky, jakou jsem kdy kupoval. Na doporučení majitele jsem se vydal na asi 10km úsek plný pomalých i rychlých vlásenek po hřebenech hor, bláta, vyjetých kolejí, spadaného listí a tekoucí vody, abych mu jeho naleštěného mazlíka vrátil obaleného blátem až po řidítka, sám zmazán jako nikdy, ovšem s úsměvem od ucha k uchu.
V takovém stavu se těžko smlouvá o ceně a tak za dva dny jsem pro ni jel.
Na konci března nás čeká slušná zatěžkávací zkouška směrem Španělsko a Portugalsko. Potom se ukáže, co že jsem to vlastně pořídil...
Tak motorka tůru zvládla s gráciií a bez vážnějších obtíží, přesto jsem ji nakonec poslal dál. Přece jen mi tam chybělo pár koní, občasné rychlejší přesuny s plně naloženou motkou nebyly moc příjemné a ochrana jezdce taky nic moc.
Fajn motorka na poklidnou plavbu krajinou v jakémkoli terénu, bohužel nic pro mne.
krásná motorka,10b ,ale proč to prodáváš?
krásná mašina
ja cekal Capouse
Velká gratulace
Dobrá volba
Teď akorát řeším co koupit
10b