...malá ale s velkým duchem...
První dojmy - první jizda mé první motorky byla opatrná abych si ošahal jakého že to koně jsem si osedlal .Časem sem si zamiloval akceleraci ...1,2 se chce stavět, 3. jak kdy :-D. Jsme s motorkou jedna krevní skupina a volil bych radši hmotnost kolem 160 kg oproti 192Kg to by bylo potom po jízdní stránce pošušňáníčko...ale co už :)
Motorku bych doporučil pro - Jelikož je to moje první motorka ..doporučuji také jako já začátečníkům ale pod takovým případem že to mají v hlavě srovnané ...tím myšleno co by respekt k motorce a vědí že není radno když ji sotva znáte kroutit heftem naplno co to dá! ...takhle vás dokáže akorát zkopnout a i když se to do nezdá,tak sílu na to má! Jestli jsi začátečník... ano pořiď si ji, ale všechno má svůj čas..nejdřiv ji poznej a všímej si co ti radí a ukazuje při jízdě...to co se naučíš využiješ určitě v budoucnu na další mašině ;-)
Doplňky na motorce - Zatím nejsou, ale chystají se Laďáky, padáky,nerez šusplech pod svody,vyztužené chrániče páček,vlastní grafika (vzhled přes vyřezávané samolepky) Zadní LED světlo,škube ve mě tam šlahnout Bi-Xenon ale čerti nebudou vůbec rádi, tak snad v tomto slevím
Recenze
Byla to ... Láska na první pohled ...tímto mu dávám DÍK Cyklisti by z toho měli strašnou radost vo*e No Problem xt660.cz Yamaha XT 660 X Punk
Vzpomínám si jak jsem ji poprvé uviděl u kamaráda v garáži...procházeli jsme kolem do sklepa kde jsme šly na pohárek co že se mu vlastně urodilo .Vždy jsem si nechal nalét a mazal jsem k motorce. Sice tam byla skoro tma ale díky oranžové barvě byla jakš takš vidět.Celou dobu jsem si představoval jak parkuje u mě doma..jenže byl dán už inzerát o prodeji..začal čas přemlouvání rodičů a bráchy jestli mi půjčí nějaké ty zlaťáky trvalo to rok a mašina stále stála v garáži až se zase vystavil inzerát..to jsem přitlačil na strunu a nakonec se to povedlo rodiče vyměkli, brácha už mi mohl půjčit
Zatím mám najeto jako začátečník který mimochodem vlastně jsem ...ale už můžu něco napsat ze zkušeností...
Jízdní vlastnosti: ...podle mě dobré.Někdy by se hodily delší kvalty. Hlavně ten poslední protože... a co je nejhorší furt hledám ten 6tý, který tam soudruzi prostě nedali, i když 35.3 kW (podle TP) má "Máša" fakt sílu a o ten jeden by se nesedřela. No, ale to by byla převodovka zase celkově o dost robustnější,těžší a vznikly by beztak i další problémy tudíž máme kdyzpozici jen 5. Chlapi z Minarelli určitě ví proč tomu tak je tak se jich zeptejte.Motor tahá pěkně od spoda téměř okamžitě. Má skoro sílu se rozjet i přes (lehkou?) spojku na rovince... ne do kopce není to sakra nafťák a teď jěště co mi vadí je, že motor má až moc kovově cinkavý (prostě hlučný) zvuk a to díky homologovaným laufům které neumí správně řvát a motor doslova přechcat ...no už se chystají laďáky. Navíc tento motor je jěště v modelu MT-03 a i Aprilia používá tento motor v Pegasu Strada... dále mě napadá poznámka ke svodům ..lepší varianta by byla kdyby byly vedeny kolem motoru a ne pod ním...díky chujovinám se může stát že je urvete třeba o patník nebo XTčko ve verzi R - enduro, někde co já vím v lese o pařez ...toto se dá řešit u prodejce laďáku (pokud nabízí) jak jinak za příplatek.. podle mě další mínus je dost vystrčená vodní pumpa, která je nejnáchylnější kdyby přišlo na pád.Což se ostatním i stalo že ji urvali sice jen část ale za hrachy se to opraví,že jo !
Brzdy: asi to s něma jěště neumím, ale i skoro na prasáka přední reaguje dobře ale stále zlehka a zadní má zas tendenci, jelikož neodhadnu tlak tak se skoro blokne. jsem vyššího vrůstu tak i prsty jsou delší a páčky se příjemně mačkají...
Vidlice: bych volil tužší (po jízdě na kamarádově Suzuki DR-Z 400 SM jsou vidlice opravdu řídké a boří se jak nohy v bahně asi to bude chtít progresivní tlumiče a spolu s dobrou přední gumou (nejen přední ale nejlepší i zadní jakožto sadu) to snad bude v pohodě, jinak protože mě už párkrát přední kolo podklouzlo a jsem z toho pořád takový nervozní, tak určitě gumu chci vyměnit jelikož bude za chvíli po smrti tak uvidím jestli se to zlepší bez výměny či úpravy vidlí...
Podvozkově: to ujde kyvka je pevná hliníková... nekroutí se..to můžu říci i o rámu...nemám pocit že by plavalo jak vznášedlo na vlnách..
Hodně se mě líbí ovladatelnost, prostě jak chci tak ji vedu jak kolo a neodmýtá spíš si o to říká. tady použiju pěknou hlášku od Pepi Sršně při jeho jednom testu nejmenované motorky...
o spolujezdce: je postaráno.. má beztak svoje dupačky a pro něho na "Máši" jsou samozřejmě stupačky. Klasika vyklápěcí matroš vypadá na hliník.Osobně jen tak tam prsknu WDčko ať mi to jak se říká nepřirezne. Hrozně řidič ocení když ví jak se má při jízdě spolujezdec chovat a zbytečně sebou nemrví a když ne, musí mu to ručně stručně napasovat do hlavy a potom
z toho se odvíjí
Sedačka: příjemná,dostatečně široká,má trošku větší sklon od zadu ,takže spolujezdec se na vás bude lepit jak klíště...no ale to je dobře aspoň cítíte že jste spolujezdce neztratily když vypálíte z místa a obvzlášť Ty naše drahé polovičky je škoda někde ztratit jak ironické... dámy tohle samozřejmě je ze srandy a nebylo to myšleno vážně! pod sedačkou se nachází jestli se tomu dá říkat
Úložný prostor: je jen na drobnosti nic zázračného,ale aspoň něco,ne?
JO! Zadní světlo ..co to jako je?! To si v Yamaze dělají p*del? žárovka hoří co týden..protože světlo je schválně volné aby se neuklepalo skrz vibrace ale že se uklepe žárovka třeba při noční jízdě to je asi v pohodě.Navíc ani se mi nelíbí takové zbytečně velké - rozplácnuté a z profilu to vypadá jak nedokončený orlí zobák...jiná by to byla o 180°pootočené a připláclé k pod sedákovému plastu třeba tady, ale je jasné že ne každému se to může líbit.
samozřejmě jsem hledal náhradu a ejhle
vzhledově je na tom líp protože je to lehce kouřové a dokonce diodové a samozřejmě homologované..no a na posledním místě je cena a ta je no coment! světlo se mi i tak vůbec nelíbí a hlavně s takovou cenovkou s*ru na klasiku a prcnu tam LEDkové a nemám starosti ze žárovkou a navíc bude to vypadat nepřeplácaně = sexy...doporučil bych pořizovat homologované LED světlo jinak čerti otevřou tu svou prázdnou kasičku a budete jim tam muset přisypat někdy i nemalý peníz!
Spotřeba: na jedno hrnek si myslím je slušná ...pohybuju se mezi 4.5 - 5.2l na /100 podle toho jak tomu žvýkám ale kdo by si nepřál jezdit jen "na výpary"
předchozí majitel si mašinu dotáhl z Itálie jelikož najezdil jen něco přes 1000km servis neproběhl a já nechávám servis a opravy u nás známému motorkářovi Pepovi Černému..proběhla výměna oleje,brzdové a chladící kapaliny,gufera s olejem do vidlic (jedna vidle tekla)...jelikož se pomalu blížím k 20 000 km ...dále co je potřeba zjistit jak jsou na tom gumy unašeče zadní rozety,ložiska, seřízení ventilů,svíčka a já jěště nevím co...hodně inspiraci beru totiž z fóra:
...Jelikož se jedná o enduro s výrobním označením
Cestování: si dokážu představit a už se těším, ale jak výrobce poukazuje...XTX je vzato jako MSD (městská soukromá doprava)..to byl teď můj vymyšlený blábol,ale já se prostě bavím jak jsem píšu tuhle recenzi ale hlavně na motorce ..třeba v té zatáčce kde se stává trochu nevypočitatelnou mrchou ,ale popravdě kdyby seděla jak prdel na hrnci, kde by byla ta zábava z jízdy ...a taková 30 kilová dieta dolů tak Máša je zrazu zapálenější a hravější a u mě?... úsměv přes půl hlavy a řval bych z beliny
not death
supr recenze
pecková :) taky si na ni brousím zoubky :D
Dávam 10 na začiatočníka dobrý výber
Pekná moto nech slúži a veľa šťastných km .Palo
dobře si to napsal