Po cca 20ti letech vytažená ze stodoly
První dojmy - Motorku jsem řídil jako svůj první stroj. To znamená že dojem byl pro mě největší ze všech motorek. Zkrátka to byla ta první motorka a díky ní mě motorky chytly. Když chytla a já letěl vesnicí cítil sem se jako král zeměkoule...
Recenze
Začnu na začátku.
Můj strejda potkal zhruba v 70tých letech v polském pohraničí pána který tlačil tuto motorku shodit do zatopeného lomu coby nepotřebný šrot. Slovo dalo slovo a stejda si motorku tlačil na chalupu...Po zprovoznění mu sloužila coby zábava a přibližovadlo na vesnici.Pak se odstěhoval do Švicarska a motorka zůstala na chalupě ve stodole. Nejprve se zaskládala dřevem pak cirkulou a nakonec ůplně vším. Následuje zhruba 20 let řekněme archivování pod dřevem.
A pak sem po stopení několika metráků dřeva objevil pod dřevem tento stroj. Psal se rok 1996 a bylo mi 13 ...a já trávil zbytek prázdnin s babičkou na chalupě.Ve 13ti letech člověk moc o motorech neví. Naštěstí přijel táta a poradil co a jak a na konec nezapomněl poznamenat : opovaž se na tom jezdit. Následovaly asi 2 dny rozborky a zborky karburátoru a 4 dny seřízení předstihu s historickou šuplerou a asistencí dědy elektrikáře. No a hurá s novým benzínem roztlačovat z kopce.
Po asi 2 a půl dnech a asi 160ti roztlačení motorka chytla - pod plným plynem sem vletěl hlavní nehlavní na silnici a nasázel tam 1,2,3. Byl sem king of the road. Po proletění vesnice jsem si uvědomil že motor šlape ale brzd sem se ani netknul. Po asi 2 metrovém letu jsem skončil v potoku.
Motorka tak 2 roky jezdila, nejezdila a ták.
No a pak sem ji asi po 10 ti letech střelil coby celkem dobrý základ do veterána.
Jsem rád že jsem na rozdíl od většiny začal na tomto a ne na pionýrech protože na nich jsem začal o 2 roky později a jejich servis a ovládání bylo mnohem jednodušší.
Rok 1943? To snad ne!