renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ6 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník r.ricci
Vloženo 28.10.2013
Aktualizováno 22.10.2014
Zobrazeno 4 616x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha, šestistovka, čtyřválec, naháč... takovej malej čertík, který ukrývá 74 kobyl.

Více fotografii

Motorka koupena od humoto brno - vzorová prezentace,

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 6N: Byl to hodně žhavý favorit na koupi. Také byla v perfektním stavu, také jen 7000km, stejné peníze. Rozhodla loajalita k značce, se kterou mám výbornou zkušenost a také vzdálenost.
Yamaha FZ6 N: Nenarazil jsem na žádný kousek, který by mne zaujal.(většinou moc km a koroze)
Honda XL 700V Transalp: Několik jsem si jich při výběru prohlédl, ale žádný stroj mne nezaujal. A když zaujal, tak cena byla mimo mé možnosti.
Aprilia SL 750 Shiver: Ta se mi líbila hodně. Z hlediska designu pro mne jednička. Rád bych ji proháněl, ale malinko mě odrazovaly recenze a i cena.

První dojmy - Cesta od bazaru mi připomněla motoškolu. Hledal jsem řadičku, hledal jsem zadní brzdu, měl jsem strach trochu potáhnout za plyn. Vyčítal jsem si, že jsem si musel koupit další mašinu, na které se nenaučím jezdit. Po ujetí asi 20 km, jsem se trochu "zaučil" a zkoušel jsem více tahat za plyn. A najednou se mi to začalo líbit a výčitky byly ty tam.

Recenze

Když jsem se před dvěma roky vrátil po dost dlouhé době k motorkám, koupil jsem si funglovku WR 250X a myslel jsem si, že to bude na dlouhou dobu moje jediná mašina (oproti kdysi ježdění na postarších Jawách a ČéZetách, které nebyli zrovna v ideálním stavu, se mi WéeRko jevilo jako naprosto dokonalý stroj). Ježdění mě chytlo víc, než jsem si byl před tím ochoten připustit. A tak jsem začal pokukovat po něčem výkonnějším. Chtěl jsem něco na silnici, na povyražení do terénu mi WéeRko bohatě stačí. A tak jsem se zaměřil na cestovní endura a na naháče. Nevím proč, ale motorka, co má vše na očích mi přijde mnohem více sexy, než stroj schovaný v kapotáži (XJ 6 N není zrovna plnohodnotný naháč, přeci je tam trochu plastů). Původně jsem chtěl něco pořídit až na jaře, ale když jsem na internetu uviděl prezentaci tohoto kousku, bylo mi jasné, že už by se něco takového nemuselo opakovat... 4 roky stáří, na tachometru 7.200 km a těsně po servisu a nové technické. Jasný původ, žádná cizina, v ceně box, tankbag a štítek. Protože motorka stála v bazaru v Brně, hned jsem se jel na ni kouknout. Nechtělo se mi věřit, že to není nový stroj. Vše v perfektním stavu, žádný škrábanec. I když byla o něco dražší, než jsem původně chtěl investovat, nešlo tomu odolat.
Mé poznatky nemusí být až tak moc objektivní, píši zde své pocity. Občas se mi zadařilo na ledasčem svést, ale žádný stroj nebyla žádná extra třída. Pokud se nepletu, vždy to byly mašiny s karburátorem a mnoha kilometry na tachecu. Zkušenost se vstřikováním mám jen s tím, co mi stojí v garáži (WR 250 a toto iksjéčko). XJ 6N je motorka s největším výkonem, co jsem kdy proháněl.
Prvních 400 km: Velké překvapení pro mne je použitelný rozsah otáček motoru. V pohodě se dá jet na šestku v rozsahu 50 km/h až až... Poklidný průjez dědinou a minutím značka konce obce příjemné zrychlení na povolených 90 km/h během chvilečky. Na pohodové ježdění ideál.
Když chce sportovní styl, také není problém. Vytočíte motor, rychle za sebou nasázíte kvalty a v mžiku je 150 na tachometru (víc jsem zatím nezkoušel, protože to už hodně "foukalo").
Nevím proč, ale mockrát jsem se tam pokoušel dát sedmičku. Teď bych i ocenil ukazatel zařazeného stupně.
Po 2.500km: Ujetí této porce kilometrů mi trvalo mnohem déle, než jsem si myslel (2 naplánované delší výlety mi zkazilo počasí, 3. nemoc). Takže zatím je ježdění okolo komínu, denní maximum pouze 300 km. S motorkou jsem se docela skamarádil, s přibývajícími zkušenostmi se zvedla spotřeba, a taky radost s jízdy. Ikdyž ve srovnání s WéeRkem, které vyloženě člověka ponouká k blbnutí, XJčko se snaží jezdce trošku krotit. Problém s řazení sedmičky se mi podařilo odstranit porovnáváním otáček motoru a rychlosti. Nad 80 km/h už není v přilbě slyšet zvuk motoru, což považuji za hroznou nevýhodu. Zvuk, který vychází z výfuku, ani není zvukem motorky, ale nějakého vysavače. Když se vrátím z projížďky, tak doma nikdo neslyšel, že jsem přijel. Motorka nemusí řvát, ale slyšet by měla být. To si myslím se pánům v Yamaze moc nepovedlo.
Po 4.500km Za rok od koupě motorky jsem ujel 4.600 km, což moc není. Moje představa byla aspoň 7.000 km. (další zhruba 3.500 km jsem najezdil na WRku) Ježdění bez žádného problému. Jen péče o řetěz a dolévání benzínu. Oproti předchozímu majiteli se mi podařilo zmenšit poser proužek, ale stále je tu velká rezerva. Denní maximum, co se mi zatím povedlo je 800 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 25.08.17 v 17:28 10b.

Pěkná šestka s dostačujícím výkonem přeji hodně km v sedle bez nehod a dlouhou sezonu

richiexj6n_sp
richiexj6n_sp napsal 25.11.14 v 12:03

Mam tu motorku fakt rad

richiexj6n_sp
richiexj6n_sp napsal 25.11.14 v 12:02 10b.

Mam tu motorku fakt rad

Milan1963
Milan1963 napsal 04.11.13 v 09:21 10b.

Tyto stroje mi nikdy nic moc neříkaly, ale Tvoje motorka se mi opravdu líbí. Proto přeju i příjemné ježdění bez nehod a poruch.

Eyky
Eyky napsal 30.10.13 v 00:46 10b.

Moc pěkná mašina.
Snad ji jednou osedlám taky..
Ať slouží jenom pro radost.

Více komentářů



TOPlist