renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM LC8 950 Adventure (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Driver-toys
Vloženo 10.10.2013
Aktualizováno 13.9.2016
Zobrazeno 9 464x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 02.09.2016, Uskutečněno: 02.09.2016, Zhlédnuto: 31x


Občas mě při vyjížďkách ustřelilo přední kolo a já buď lehl a nebo měl hodně na mále abych to ustál. Vím že hodně záleží na stylu jízdy, ale chtěl jsem zkusit i jízdu s tlumičem řízení.
Kupovat drahý SCOTT se mi nechtělo a sháněl jsem nějaký ze silničky, co bych přidělal na jednu vidli a rám (tak jezdí kolega Mirek - vždy jen namíchá hustotu oleje podle potřeby). Když se objevila věrná kopie Scottu na čínských stránkách, našel jsem si sadu na montáž pro Super Motarda (na Adventure není) i s tlumičem. Cena byla velice lákavá, což mě dohnalo k úvaze že to vezmu a zkusím napasovat na Advenčku..

Nejprve jsem zvedl řidítka www.motorkari.cz/motorka/ , myslel jsem, že se mi tam sada vejde a nebude co řešit. Jenže se nevešla tak, jak jsem původně měl v plánu. Využil jsem tedy žlábku mezi držáky řidítek a páku na tlumiči přehodil tak, aby tlumič směřoval štelováním blíže k řidiči.. Nechal jsem si kamarádem Ondrou vyfrézovat kus, do kterého bych tlumič našrouboval. Ještě jsem na každé straně nechal 3 mm schované pod držáky řidítek, aby to bylo hodně tuhé a nemohlo se vytrhnout.
Ofrézovaný váleček jsem přidělal dvěma šrouby ke žlábku (jen proti pootočení a posunutí) a trochu propiloval drážku na jedné straně, aby tam mohla páka tlumiče volně chodit.
Upravit se musel i držák čepu made in china, abych pod něj uchytil kastlík (ten SM nemá..). Maličko ořezat skalpelem výztuhy a sedí tam jak z výroby . Všechny 4 otvory pasují dobře, tady problém nebyl.
Horší je sklon pod kterým je držák pro čep. SM má zřejmě i jiný úhel osy brýlí. Navíc jsem tlumič řízení musel posunout co nejvíce ke středu válečku, aby v něm bylo dostatečné hmoty pro závity. Čep pak nevycházel (o kousek), tak jsem ho ve svěráku se strachem že praskne trochu ohnul. Nechal si líbit, takže je houževnatý, žádný tvrdý a křehký matroš, to je dobře.
Pár zkoušení sesazení s několika variantami matic a podložek, než jsem vychytal výšku držáku pro čep - časem bych si je nechal vytočit přímo na míru, aby to vypadalo více profesionálně, ale pro vyzkoušení stačí i toto provizorní provedení.

Z výsledku nejsem úplně odvařenej, čep se mi zdá zbytečně ještě dlouhý - dá se zkrátit a podložit jeho držák, ale lepší by byl nový držák pod jiným úhlem - při plném otočení řidítek se páka tlumiče na čepu pohybuje směrem nahoru . Uvidím jak se bude vše chovat při jízdě a pak budu laborovat dále.

Pokud máte někdo jiné již vychytané uchycení na originální brýle (!!!), tak sem s ním do komentářů. Viděl jsem jedny upravené (stočené - zeslabené) na BMW. Vypadalo to profesionálněji, ale zeslabovat držáky řidítek se mi moc nechtělo ...

5.9.2016
Nedalo mi to a zkusil jsem otočený tlumič nandat na zakoupenou sadu. Světe div se, podařilo se, musel jsem jen trochu opilovat a narovnat čep. Celé je to vejš, ale vzhledem k tomu, že na řidítkách vozím taštičku, tak to ničemu nevadí..(nebo alespoň mě ne ).

6.9.2016 18:36
Nelíbí se mi to... Byl jsem se podívat v garáži a trčí to jak čůro. Navíc úhel držáku na čep nesedí s úhlem krku řízení a kvůli tomu jsem čep ohnul, což je asi špatně. Dnes nebyl čas, ale vrátím se k držáku co mi vyfrézoval Ondra a pak budu muset vyrobit jiný držák na čep. Tlumič bude více schovanej a hlavně níž!

6.9.2016 21:55
Nemohl bych spát, musel jsem jít zkusit něco udělat...!
Propiloval jsem trochu díry přez které drží ofrézovaný váleček ve žlábku v držáku řidítek - aby se váleček trochu natočil "dopředu". Taky jsem podložil držák čepu na tlumič, aby měl úhel o něco blíž k řidítkům a čep jsem mohl srovnat.
Chodí to pěkně a nevypadá tak divně jako včerejší verze!!!

Kdyby někdo využil držák tlumiče a čepu na 950 SM, tak napište - díly z číny budou k mání.

15.9.2016
Kolega s KTM 950 Adv mě vytáhl na projížďku. Mimo jiného jsme jeli i rozbitou šotolinovou cestu, kde mě požádal o vyzkoušení mé Kachny. Po tom co jsem měl možnost několikrát shlédnout co vše na své motorce dělá a jak s vervou pouští i do (pro mne) nesmyslných výjezdů, tak jsem mu ji rád půjčil.
Bývalý motokrosař hned zkoušel maximálku. Přijel zpět, aby jsme doladili tlumiče, ale podvozek hodně chválil. Pochválil i tlumič řízení, že parádně funguje.
Ještě to nemám dokonalé a už to funguje - pochvalou mi úplně zlepšil náladu .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
fanty (18) napsal 17.09.2016 v 22:48

Driver-toys (1) napsal 08.09.2016 v 15:21

Fanty proč se mi směješ, když víš, že nemůžu???!!! Vycházky mám od jedné, tak dojeďte a můžem se projet každej den !

fanty (18) napsal 08.09.2016 v 12:30

No pane pekna prace, to musi cloveka bavit, ale já mám jinou otazku. KDY SE PUJDEŠ S NÁMA PROJED

Driver-toys (1) napsal 07.09.2016 v 19:22

Díky . Baví mě to, ale nemám moc čas a možnosti. V dnešní době CNC strojů jdou udělat neskutečný věci, ale já tomu nerozumím. Kamarád co na nich umí taky nemá moc času. No ale zima nějaká asi bude a někdy si čas uděláme, aby jsme držáky udělali ještě líp a pak to bude chodit precizněji. Teď se čep v páce ještě trochu hýbe - tlumič není přesně nad osou otáčení řidítek.

EL-GATTO (0) napsal 07.09.2016 v 17:53

Super, pane hračička


Nejnovější záznamy v deníku
  • Ukrajina, červen 2017

    Měl jsem možnost zúčastnit se výpravy na Ukrajinu od projektu Motoškola přijďte se projet . Sice jsme převážně jezdili na lehkých motorkách, ale všech od značky KTM :-DD . Anička (instruktorka) měla Freeride 250 ve

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 17.06.2017
    Uskutečněno: 17.06.2017
    Komentářů: 3x
  • Chlupaté gumy

    Dnes jsem odzkoušel nové obutí - nikdy jsem na motorce neměl vyloženě krosové gumy. Přední mě zbyla ze sady S12, ale protože jsem měl tenkrát na předku pro mne nesmrtelnou XT 640 Army, zůstala mi doma. Dozadu mě dovezl k

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.10.2016
    Uskutečněno: 09.10.2016
    Tachometr: 69km
    Komentářů: 7x
  • Boty

    Při jednom přejezdu brodem jsem si šlápnul abych nespadl a i když to nikdy neudělaly, boty mě napustily dovnitř dost vody. Vrchem jít nemohla, tolik vody tam nebylo.. Nevěnoval jsem tomu moc pozornost, ale mokré stopy co

    Typ: Oprava
    Vloženo: 09.10.2016
    Uskutečněno: 15.09.2016
    Komentářů: 7x


TOPlist