renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SlipKnotik
Vloženo 30.9.2013
Aktualizováno 30.9.2013
Zobrazeno 6 772x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


motorka, která sviští jako ďábel.

První dojmy - moje vůbec první motorka, na kterou jsem nasedla, nastartovala a jela. První dojmy byly nádhrné. Ten respekt z motocyklu, kolik toho tato motorka umí. Už jen díky snadné ovladatelnosti, první jízda byla naprosto úžasna. Jsem ráda, že jsem si vybrala právě tento motocyk.

Recenze

První, co začátečníka opravdu nemile překvapí, je váha stroje. Téměř 200 kg není opravdu málo, což je cítit zejména ve chvílích, kdy s motorkou musíte manipulovat prakticky na místě a navíc třeba v omezeném prostoru. Pokud připočtete vlastní váhu a váhu spolujezdce, věřte, že každý prohřešek proti fyzikálnímu zákonu přitažlivosti bude potrestán i když pojedete prakticky nulovou rychlostí. Udržet se to (+- 375 kg) prostě nedá ani přesto, že stojíte nohami pevně na zemi. Nízké sedlo (780 mm) - dodá lepší pocit ovladatelnosti a jistoty každému začátečníkovi, jenže... ačkoli bych neřekla, že delší cestování je nepohodlné (o spolujezdci mluvit nemůžu), osoba nad 170 cm vypadá na nízké motorce podivně... po přesednutí na jízdní kolo a vrácení se na motorku tak máte pocit, že sedíte na minibiku. Když už jsem nakousla to cestování, pár řádků k němu, ačkoli jsem je chtěla napsat až na konec - největším nedostatkem mi přijde malá kapacita nádrže. Při spotřebě 5l/100 km musíte otáčet palivový kohout (u ročníků pod 00) na rezervu každých +- 200 km. - spolujezdec trpí nedostatek komfortu asi na každé motorce, na Er5 tomu není jinak, horší je, že i při slabém dešti je kompletně nahozený od zadního kola - nedomyšlený je taktéž přední blatník, který je tak krátký, že spousta nepořádku jde přímo na chladič Srdce motorky - 4taktní, elektricky spouštěný, vodou chlazený, 8miventilový 2válec, krmený dvěma karburátory s průměrem difuzoru 34mm a manuálním sytičem, o výkonu 37 kw, otáčející šestistupňovou převodovkou, vyfukující jedním laufem. Je jasné, že pocit ukrutného výkonu 50ti koňských sil mizí úměrně s počtem najetých kilometrů a s vašimi jízdními zkušenostmi. Co mi vadí je fakt, že se motorka musí startovat a nechat protočit na sytič i v létě, ba co víc, i po "hodinovém" stání. Další mínus bych viděla v tom, že je motor chlazený vodou. Nesápejte mě! Já bych jen řekla, že je to starost navíc, resp. čím méně součástí něco má, tím méně se toho může po*rat. V chlazení vodou, zejména u této motorky, žádné plus nevidím (i proto je vyhlídlý nástupce vzducháč), akorát to člověka svádí k špatné diagnostice případných závad. Když chlazení, tak proč né oleje? Jako má Bandit? U Erky se mi tak třeba stalo, že pokud hladina kapaliny dosahuje v expanzce nad !minimální! úroveň, permanentně po jízdě ukapává z přepadové hadičky. Člověk pak hledá zbytečně odpovědi na "proč?". Myslím si, že takto "výkonný" motor vodu nepotřeboval. Srovnatelné GS-o je např. vzducháč a funguje (dobře, "také"!) bez problémů. Ovládání - pokud si zvyknete na váhu stroje, naprosto bezproblémové. I na těch nejlevnějších pneu se dá Erka naklopit až škrtáte šroubkem ve stupačce o asfalt (o botách nemluvě). Nedivím se tak komentářům které jsem si na internetu přečetla, "Erka jde do zatáček sama".

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Baterak
Baterak napsal 10.10.14 v 21:44 10b.

Pěkná obsáhlá recenze, krásná motorka i její řidička, ale hlavně moc prima holka kterou mám čest osobně znát!

SlipKnotik
SlipKnotik napsal 09.06.14 v 11:47

to proto, ze mam i hodnu

Kinča
Kinča napsal 04.06.14 v 08:48 10b.

Moto Kawa a tričko Honda no něco mi tady nesedí...

Toni
Toni napsal 16.04.14 v 20:23

Jedeš v tom stejně jako já...

SlipKnotik
SlipKnotik napsal 23.03.14 v 13:59

děkuji
už mám druhou. Honda CBR 600f Sport
ale ero si nechávám přeci jenom je ta první

Více komentářů



TOPlist