renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Elektronik (1984)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jin
Vloženo 26.9.2013
Aktualizováno 30.9.2013
Zobrazeno 2 683x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stačí se k němu hezky chovat a v garáži máte spolehlivé moto za drobné, které to může rozjet bez problému na 65km/h za 2l/100 a když už se v něm něco pokazí, tak si stačí odpustit flašku vodky a místo toho si dát svého "Simáka" do kupy.

Více fotografii

První dojmy - To je šmejd, mám to vůbec za těch 6.000Kč brát? Čum na ty oděrky, rez na blatníku a drátech, vejfuk celej černej od oleje, to snad ani nepujde dát dolů. Vždyt nejde ani nastartovat a ještě mu tam chybí ta baterka za 500Kč, ale zase na druhou stranu...kastle a motor má nestočených 6083km a nic jinýho si zatím dovolit nemůžu (koupě od známého). Hned na místě prodeje se začlo s vyčištěním palivového kohoutu a karburátoru, po pár nakopnutích to chytlo - na rozdíl od kamarádového Simsona měl o dost lepší zátah na těch 2,72kw. Divim se, že jsem ale vůbec dojel domů těch 15km, tehdy se musela ihned vyměnit svíčka, nechytal ani na roztlačení... Tohle je můj upřímý první dojem, ale pokud tě ještě pořád zajímá, proč Simáka nikdy neprodám, proč si ho tak vážim a proč na něm stále jezdim, i když mám nyní Yamahu TDR 125, tak čti dál.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo to má blízko do práce a chce jezdit skoro zadarmo a pro začátečníky, kteří nemaj peníze a už chtějí na něčem jezdit a učit se.

Recenze

Konečně - řidičák 125ccm 11kw.
Teď jen sehnat nějaký levný moto v dobým stavu s TP, ať už nemusím čekat po škole hodinu na bus...a hele známej prodává Simsona, jezdil s ním na houby, najeto 6083km, paráda, 6.000Kč + 500Kč za novou baterku, to mi ještě dá z tej brigády :).





Když jsem si ho přivez domů, tak jsem vyměnil svíčku a hned ten den (bylo snad 27.12.2012) jsem se jel projet s kamarádem a najezdil prvních pár kilometrů - max 60km/h, spotřeba asi 2,5l .

Pár dní na to jsem rozebral a seřídil karburátor - spotřeba 1,8l , koupil nový palivový filtr (potřeboval vyměnit), naleštil a jezdil, ze 6.000km bylo najednou na tacháku 7.000km a náhle 8.000km, tehdy byla vyjížďka do HK, Fichtlové, Simáci a Babetty, tak jsem se tam rozhod s dalšími třemi kamarády jet...den předtim mi ale sakra netahal, jel 30km/h max a chcípal a já byl na cestě za kámošem na pokec a domů už to bylo daleko...no nenechal mě a dojel jsem tam, pomalu, ale v sedě :), u kámoše říkám - to bude vejfuk, asi 2 hodiny jsem z něj opatrně škrábal olej (a jak to pomohlo, do teď vypadá jako nový), zatímco kamarád vypaloval a čistil zevnitř. Tehdy jel neskutečně dobře, 63km/h :), spotřeba asi 2l .





Z 8.000km skok do 10.000km, nová řetězová sada 15z, však už bylo na čase a od tej doby si jezdí okolo 65km/h za 2l . No prázdniny :), jezdim, jezdim, do práce, za kámošema, jen tak a najednou koukám...12.000km a najednou mi jede zase jenom 50km/h, hned ten den jsem vypálil výfuk...zapoměl jsem ale sundat těsnící gumu mezi výfukem a koncovkou...co se dá dělat, je sobota a v mototechně mají zavřeno, tak jsem to projel, bez těsnění tahal úplně stejně, 65km/h , akorát měl krásnej zvuk, hlavně když se jelo na trojce 30km/h plynule, nebo se jen tak točil motor do nízkých otáček :), guma to všechno skazila, ale tak má tam bejt, navíc kouř šel tehdy jinudy, než by měl jít.

Když to tak vezmu, tak jsem za 7.000 najetých kilometrů neměl jediný problém, kdy bych musel tlačit, nebo nemohl vůbec jezdit, do opravy šlo možná tak 30Kč za těsnění ke karburátoru (při každém rozebrání se musí měnit), 36Kč za tu gumu mezi výfukem a koncovkou, 200Kč za palivový kohout a 630Kč za novou řetězovku. Navíc si jezdim za 2l/100km , což se u TDRka nedá, takže nějaká kratší či delší cesta, kdy chci ušetřit je ježděná mnou na Simsonu.

Takže je to bezúdržbová motorka, která málo bere, bohužel jede max 65km/h s originálním motorem bez úprav, ale když chceš začít a hledáš hodně levný moto, tak je to dobrá volba, navíc z toho mého bude za rok veterán a vše je originál, takže by měl začít stoupat na ceně, ale to mi může být jedno, stejně půjde v budoucnu na úplnou renovaci a ne do prodeje. Motorický stav (ne vzhledový) - jako nový a to jsem do něj nacpal celkem asi 900Kč s novou rozetou a řetězem, bylo akorát potřeba vše seřídit, vyčistit a tak, za Simsona jsem velmi rád, je to skvělá motorka, i když je to jenom 50tka, tak si ji nemůžu vynachválit, ale také se k ní chovám dobře, nikdy nebyla položená, jezdím maximálně 60 a tehdy uberu, ať motor nenechávam točit na plno. No i ve dvou jsem zažil zábavu, často jezdim s kamarádem jako batoh po různých zajimavých místech, zříceninách, tahá to, není s tím žádný problém :).





Takhle dopadl můj stroj - skvělá koupě, chtěl bych sem ale uvést ještě pár věcí co se Simsonem, akorát Enduro zažil kamarád. Spotřeba asi 5l/100km , někdy víc, v prdeli převodovka, rachtá to, chcípá to, netočí to, nestartuje tak jak má, padají tomu kvalty (největší prdel když to startuje a jeden mu tam zrovna spadne), seká se mu plyn, páčka palivového kohoutu se dá točit o 360° :D, na 100x prasklá žárovka předního světla (momentálně jezdí na parkovačky, v noci slepota), svařený blatníky, neoriginál barva, co se mu loupe, upadlý zrcátko, upadlý druhý zrcátko, upadlý třetí zrcátko, ulomený držák vejfuku, motor v řiti...také se k tomu ani on, ani ti předtim moc hezky nechovali, však ne jednou to měl položený a né jednou do toho lil čistý benzín, točil plný otáčky při rozjezdu a tak.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
s_osna
s_osna napsal 30.03.16 v 13:31 10b.

Origo zadní gumová zástěrka...to se cení.

hruso25
hruso25 napsal 03.10.13 v 21:22 10b.

Edwards
Edwards napsal 01.10.13 v 19:58

Je to uz 20 let, ale na sveho Simsona nikdy nezapomenu. Pres vsechny ty rozesrany fichtly to byla nejlepsi padesatka. Mel jsem sedmdesatkovej valec. Co se naslouzil. Jediny opravdu jediny co je velika bolest u Simsona je, ze celej vyfuk drzi ve predu na jediny matici na valci a jeste k tomu hlinikovy. Jak se to nedotahovalo a nekontrolovalo tak se to vymlelo a zavit byl v hajzlu. Ale jde to osetrit tim, ze se skrz tu matici a prirubu vyriznou proti sobe dve petky zavity a do ty matice se udela zapusteni pro hlavicky sroubku. Pak se da novy tesneni, poradne se to dotahne a nasloubuji se do matice skrz prirubu dva sroubky cca 12 mm dlouhy. Zapusteny hlavicky sroubu nejsou v matici vubec videt a nikdy nikdy uz to nepovoli a nemusi se to kontrolovat.

Martyp
Martyp napsal 30.09.13 v 09:21

Moc pěkněj zachovalej kousek v origo stavu..
Skoro jako bych viděl toho, co mám doma..

s.Pavlis
s.Pavlis napsal 29.09.13 v 20:56 10b.

Více komentářů



TOPlist